تیتر امروز

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...

افزایش مرگ زنان ایرانی بر اثر کرونا/ آمار افسردگی و چاقی زنان بالا رفت

حامد برکاتی، مدیر کل جمعیت و سلامت خانواده و مدارس وزارت بهداشت با اعلام افزایش مرگ‌های کرونا در ایران گفت: افزایش مرگ و میر زنان بر اثر ابتلا به کرونا به بی‌توجهی و کمتر رعایت کردن دستورالعمل‌های بهداشتی برمی‌گردد.

کد خبر: ۱۱۱۹۰۱
۱۳:۳۱ - ۲۶ مهر ۱۴۰۰

افزایش مرگ زنان ایرانی بر اثر کرونا

دیدارنیوز ـ حامد برکاتی، مدیرکل جمعیت و سلامت خانواده و مدارس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به مناسبت هفته ملی سلامت زنان (۲۴ تا ۳۰ مهر) اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون مرگ زنان بر اثر ابتلا به کرونا ۴۸ درصد رسیده که نسبت به سال گذشته (۴۵ درصد)، ۳ درصد افزایش یافته است.

برکاتی افزود: افزایش مرگ و میر زنان بر اثر ابتلا به کرونا به بی‌توجهی و کمتر رعایت کردن دستورالعمل‌های بهداشتی برمی‌گردد. با اینکه واکسیناسیون عمومی افزایش یافته، نباید افراد از رعایت اصول بهداشتی از جمله زدن ماسک، پرهیز از تجمات، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و ... غفلت کنند.

وی اظهار گفت: واکسینه شدن در برابر کرونا ۱۰ برابر از مرگ و میر جلوگیری می‌کند و در کنار آن باید دستورالعمل‌های بهداشتی بهتر رعایت شود. عده‌ای تصور می‌کنند تزریق ۲ دوز واکسن باعث عدم ابتلا به کرونا می‌شود در حالی که اینگونه نیست و فقط جلوی بستری شدن بیماری را می‌گیرد.

برکاتی با بیان اینکه کرونا ضربه‌های زیادی به افراد به‌ویژه زنان زد، ادامه داد: زنان محور سلامت خانواده هستند و کرونا باعث شد شئون خانه تحت تاثیر قرار گرفته و بسیاری از زنان از کنش‌های اجتماعی و سیستم سلامت کمتر بهره ببرند و باعث افزایش افسردگی، چاقی و بیماری‌های غیرواگیر در آنان شده است.

برکاتی تصریح کرد: البته همچنان مردان بیشتر از زنان بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست می‌دهند و وجود بیماری‌های مزمن مانند بیماری‌های قلبی - عروقی، فشار خون بالا و دیابت در مردان نسبت به زنان بیشتر و همین‌طور رفتار‌های ناسالم مردان مانند بی‌تحرکی، تغذیه ناسالم و مصرف دخانیات دیده می‌شود.

مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت تاکید کرد: هنگام فاصله‌گذاری اجتماعی، پرهیز از زندگی بی‌تحرک و فعالیت بدنی کافی در این گروه از اهمیت زیادی برخوردار است و از سوی دیگر فعالیت بدنی با شدت متوسط، ایمنی بدن را در مقابل بیماری کرونا بالا می‌برد.

به گفته برکاتی، با وجود آسیب‌هایی که کرونا به زنان و اعضای خانواده وارد کرده، بانوان به عنوان مدیر سلامت خانواده باید توجه اساسی به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، تغذیه و فعالیت فیزیکی خود و همسر و فرزندانشان داشته باشند تا بتوانیم در کنار واکسیناسیون از آغاز موج ششم کرونا جلوگیری کنیم.

منبع: ایرنا
برچسب ها: کرونا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی