تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...

حذف حق درصد بیمارستانی به شرط تامین بودجه ۱۴۰۰ شهرداری

اعضای شورا تصویب دو فوریت طرح «اصلاح تبصره سی ام (۳۰) ذیل ماده واحده بودجه مصوب ۱۴۰۰ شهرداری تهران را منوط به بررسی بار مالی و تامین محل اعتباری آن از سوی شهرداری دانستند.

کد خبر: ۱۱۱۸۲۷
۱۶:۴۴ - ۲۵ مهر ۱۴۰۰

شرط حذف حق درصد بیمارستانی

دیدارنیوز ـ بررسی دوفوریت طرح «اصلاح تبصره سی ام (۳۰) ذیل ماده واحده واحده بودجه مصوب سال ۱۴۰۰ شهرداری تهران» در شانزدهمین جلسه علنی شورا در دستور کار قرار گرفت.

جعفر بندی شربیانی عضو هیات رییسه شورا به قرائت متن پرداخت و ادامه داد: با توجه به اینکه منابع انسانی و نیروی کار هر سازمان از جمله مهمترین و ارزشمندترین دارایی آن سازمان می‏باشند، ضروریست تا میزان رضایت‎مندی مورد توجه و بررسی قرار گیرد. از سوی دیگر با افزایش سطح رضایت شغلی و امکانات رفاهی کارکنان، نیل به اهداف مورد نظر سازمان راحت‌تر صورت خواهد پذیرفت. با توجه به بررسی‌های صورت گرفته در خصوص میزان رضایت مندی کارکنان شهرداری تهران از وضعیت پوشش بیمه شهرداری تهران و با عنایت به سطح رفاه، اثربخشی و کارایی کارکنان محترم با رعایت قوانین و مقررات مربوط به مصوبات شورای اسلامی شهر تهران، اصلاحیه تبصره ۳۰ ذیل ماده واحده بودجه مصوب سال ۱۴۰۰ شهرداری تهران را با قید دو فوریت ارائه می‌نماید.

وی سپس متن پیشنهاد را تشریح کرد که شهرداری تهران را مجاز می‎کند که در راستای ارتقاء نظام سلامت و خدمات درمانی، حذف حق فرانشیز بیمارستان‎ها و مراکز درمانی طرف قرارداد با شرکت شهر سالم انجام پذیرد و به منظور پایش سلامت کارکنان شهرداری تهران، شهر سالم مکلف است به میزان اعتبار تخصیص یافته بند ۱ نسبت به تهیه طرح جامع سلامت کراکنان شهرداری تهران، ظرف مدت شش ماه اقدام نماید. همچنین شهرداری تهران و شرکت شهر سالم موظف هستند ظرف مدت یک ماه نسبت به تهیه آیین نامه اجرایی نحوه ارائه خدمات بهداشتی و درمانی مطلوب با رویکرد تامین رضایت‎مندی بیمه شدگان شهرداری در مراکز درمانی اقدام نماید و جهت تصویب به شورای اسلامی شهر تهران ارسال نماید.
در ادامه تشکری هاشمی نیز در قالب یک پیشنهاد گفت: عبارت «کلینیک‎های شهرداری تهران» در این متن نیامده‎است و پیشنهاد می‎کنم که اضافه شود؛ لذا متن اصلاح شده می‎شود: حذف حق فرانشیز کلینیک‎های شهرداری تهران و بیمارستان‎ها و ... طرف قرارداد با شهرداری..

در ادامه مهدی پیرهادی رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری با بیان اینکه همکاران ما مستقیما با مردم در ارتباط هستند و لذا سلامت همکاران ما با سلامت مردم گره خورده است افزود: پیگیری سلامت همکاران یکی از نکات مهمی است که حتما باید در شهرداری تهران آن را پیگیری کنیم.

موظفیم گزارش هزینه‌کرد‌های شهرداری را به مردم ارائه دهیم

ناصر امانی در جریان بررسی دو فوریت طرح اصلاحیه تبصره سی ام (۳۰) ذیل ماده واحده که به منظور بهبود وضعیت پوشش بیمه کارکنان شهرداری تهران به شورا آمده بود، گفت: شورای پنجم شهر تهران در سال آخر برای گرفتن فرانشیز ردیف بودجه‌ای در درآمد‌های شرکت شهر سالم در نظر گرفت که بازتاب منفی بسیار زیادی داشت. در واقع یک جو روانی سنگین علیه خودشان ایجاد کردند تا پرسنل شهرداری زمان مراجعه به مراکز درمانی و داروخانه ۱۰ درصد فزانشیز پرداخت کنند. لغو این موضوع اتفاق بسیار خوبی است که باید بسیار زودتر در این دوره عملیاتی می‌شد.

وی همچنین در جریان بررسی جزییات طرح تاکید کرد که؛ فرانشیز را در ردیف درآمدی شرکت شهر سالم دیده‌ایم و حالا که ۵ میلیارد تومان حذف می‌شود باید جایگزین آن مشخص شود برای مثال شهرداری این مقدار را به شرکت شهر سالم کمک کند.
امانی گفت؛ شرکت شهر سالم مرجع تدوین برنامه و آیین‌نامه نیست و وظیفه این موضوع بر عهده معاونت برنامه‌ریزی و توسعه شهری است و باید از متن طرح حذف شود. سپس مهدی چمران دو فوریت این طرح را به رای گذاشت که با ۱۸ رای به تصویب رسید.

سپس متن پیشنهادی مورد بررسی قرار گرفت و ناصر امانی در مخالفت با متن گفت: مبلغ این طرح نه در ردیف بودجه عمومی شهرداری، بلکه در ردیف درآمدی شرکت شهر سالم قرار داده‎اند. اگر این مبلغ فرانشیز را حذف کنیم، عملا پنج میلیارد تومان از درآمد شرکت شهر سالم کم کرده‎ایم. لذاب اید برای منبع جایگزین پیش‎بینی کنیم. همچنین شرکت شهر سالم نه مرجع تدوین برنامه بلکه مجری آن است.

احمد علوی نیز طی پرسشی گفت: هنوز بخش بزرگی از درآمد‌های شهرداری در سال ۱۴۰۰ محقق نشده است؛ لذا باید ببینیم شهر سالم چقدر از این بابت کسب درآمد داشته است؟ لطف در این زمینه شفاف‎سازی شود.

چمران در این خصوص توضیح داد: شهرداری تهران باید اصلاح بودجه نموده و برای این مبلغ جایگزین پیدا کند. در واقع شهرداری تهران باید معادل میزانی که از اعتبار بودجه شهر سالم کاسته می‎شود، را بعنوان اصلاحیه بودجه به شورا ارائه کند.
لطف ‎الله فروزنده معاون برنامه‌ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورا هم بعنوان نماینده شهرداری گفت: موضوع به کلینیک‎های شهرداری ابلاغ شده و مسئله حل شده است. اما بحث بیمارستان‎ها و مراکز درمانی طرف قرارداد، بار مالی دارد. در حال حاضر در شرایطی هستیم که باید بتوانیم به خوبی منابع خود را مدیریت کنیم.

وی افزود: اعضا شورا در جریان باشند که این طرح حدود ۱۸ میلیارد تومان بار مالی پیدا می‎کند. آیا برای محل تامین این مبلغ فکری شده است؟

مهدی چمران نیز با تایید سخنان فروزنده اظهار داشت: این رقم بالاست و تامین آن سخت است. درخصوص کلینیک‎های شهرداری هیچ بحثی نداریم و موضوع حل شده است. اما بحث بیمارستان‎ها و... متفاوت است و بار مالی آن همانطور که دوستان در شهرداری اعلام کردند رقم قابل توجهی خواهد شد؛ بنابراین لغو آن فشار زیادی به شهرداری وارد می‎کند؛ بنابراین باید بدانیم که این مبلغ از کجا قرار است تامین شود.

سید احمد علوی در ادامه توضیحات چمران گفت: درحال حاضر در برج هشت هستیم و این قاعده از آغاز سال رعایت شده است و از درامد‌های تقریبا پایدار شهرداری بوده است. بدین تریتیب این مبلغ در برج هشت ۱۸ میلیارد نیست و کمتر است.

اما دکتر حمید چوبینه مدیرعامل شرکت شهر سالم متذکر شد: از سال ۹۶، هزینه‌های درمانی ۶ الی ۷ برابر شده است. دارویی که هزار تومان قیمت داشت، حال حداقل پنج هزار تومان قیمت دارد.

وی افزود:، اما فرانشیز هزینه‌های ما را منظم می‎کند. قطعا در بیمارستان‎ها تیم نظارتی نداریم که از بیمارستان‎ها فیش و رسید بگیرند. اما اگر پای فرانشیز در میان باشد، همکار ما مواظب است که از اون هزینه مازادی نگرفته باشند.

چوبینه اضافه کرد: در سه ماه اول ۱۴۰۰ این قانون به دلیل اینکه ابلاغ بودجه و ایجاد زیرساخت‌ها طول کشید، اجرا نشد؛ و عملا فرانشیز در مراکز درمانی خودمان حدود یک ملیارد تومان آورده داشته است.

شرکت شهر سالم یک شرکت سود ده نیست

سید جعفر تشکری هاشمی در شانزدهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران گفت: در این طرح دو گروه از مراکز درمانی مد نظر ما قرار دارد یکی کلینیک‌ها و مراکز درمانی شهرداری تهران و یکی هم مراکز درمانی طرف قرار داد با شهرداری تهران که باید فرانشیز را از هزینه‌های درمانی پرسنل شهرداری حذف کنند، اما بیمارستان‌ها و مراکز درمانی که با شهرداری طرف قرار داد نیستند مشمول حذف فرانشیز نخواهند شد.

تشکری هاشمی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: قرار نیست شرکت شهر سالم سود آوری کند، شرکت شهر سالم یک شرکت خدماتی است و اتفاقا اگر در پایان سال مالی این شرکت سود دهی داشته باشد باید از مدیر عامل آن بازخواست شود که چرا از جیب پرسنل شهرداری تهران برای شهرداری سود آوری داشته اند.

وی افزود: این یک چرخه باطل است که ما خدماتی ارایه دهیم و از طرفی دیگر از آن خدمات بخواهیم سود بگیریم بنابراین خدمات باید به قیمت تمام شده در شهرداری و بایستی مورد تاکید و تایید در شهرداری باشد.

رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: البته شرکت شهر سالم می‌تواند از محل درآمد‌های اختصاصی خود و از محل خدماتی که به دیگران می‌دهد این مبلغ را جبران کند لذا ما نمی‌خواهیم تغییری در نظام بودجه‌ای ایجاد کنیم.

در ادامه نیز حبیب کاشانی گفت: طرح فوق بودجه‌ای است و نمی‎توان طرح یا لایحه ‏ای را ارائه کرد که برخلاف بودجه باشد و بار بودجه‌ای هم داشته باشد.

وی افزود: جابجایی ده درصد بودجه در اختیارات شهردار تهران هست، اما مشروط بر اینکه مشخص شود که این پول قرار است کدام ردیف بودجه جبران شود؛ لذا این طرح اساسا برخلاف قانون است و بار مالی دارد.

چمران نیز طی پیشنهادی گفت: شهرداری تهران دچار کمبود بودجه است و نیازمند اصلاح بودجه می‏باشد، لذا باید اصلاح بودجه را ارائه دهد و پس از ارائه اصلاح بودجه، این طرح در صورت مثبت بودن می‎تواند، عملی شود.

در پایان متن پیشنهادی با اصلاحات به رای گذاشته شد و با ۱۷ رای موافق به تصویب اعضا رسید.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی