تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

عبداللهی: جشنواره فیلم کودک اجحاف به سینمای کودک را جبران می‌کند

کارگردان «میان صخره‌ها» حمایت مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی را از فیلم‌های خلاق و کم‌هزینه فرصتی عالی برای هنرمندان دانست.

کد خبر: ۱۱۱۴۷۲
۱۵:۱۸ - ۲۱ مهر ۱۴۰۰

جشنواره فیلم کودک و سینمای کودک

دیدارنیوز ـ مختار عبداللهی درباره چگونگی شکل‌گیری ایده فیلم «میان صخره‌ها» توضیح داد: ایده اولیه از یک مستند که در جشنواره سینماحقیقت هم حضور داشت در ذهن من زده شد. چوپانانی که در کوه دیده بودم و تصمیم گرفتم فیلمی درباره دو کودک چوپان بسازم. در خبر‌ها خواندم که مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی از پروژه‌های خلاق و کم‌هزینه حمایت می‌کند و پس از ارائه طرح با ساخت آن موافقت و «میان صخره‌ها» ساخته شد.

عبداللهی با تاکید بر این که راه اندازی طرح حمایت از فیلم‌های خلاق و کم‌هزینه بسیار خوب است، تصریح کرد: در این طرح برای افرادی مثل من که کسی آن‌‎ها را نمی‌شناسد موقعیتی مناسب فراهم می‌شود تا بتواند هنرش را از این طریق ارائه دهد. چنین طرحی برای هنرمندی که خلاقیت داشته باشد، اما زمینه مناسب برایش فراهم نباشد فرصتی عالی است.

وی درباره حضور «میان صخره‌ها» در جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان بیان کرد: جشنواره کودک فرصتی برای جبران اجحافی است که در اکران فیلم‌های کودک به این گونه سینما می‌شود. شاید با نمایش فیلم‌های کودک در چنین جشنواره‌هایی اقبال عمومی هم به این نوع فیلم‌ها رو کرده و فرصتی برای اکران آن‌ها فراهم شود.

کارگردان «میان صخره‌ها» همراه کردن مخاطب کودک با فیلمی ۸۰ دقیقه‌ای را امری دشوار دانست و گفت: فیلم بازخورد خوبی در جشنواره کودک داشت و در نمایشی که در شهر اصفهان داشتیم مخاطبان کودک و نوجوان از فیلم استقبال کردند و تا انتها با شخصیت‌های فیلم همراه بودند.

فیلم «میان صخره‌ها» نامزد دریافت پروانه زرین از دو بخش بهترین فیلم و بهترین کارگردانی سی و چهارمین جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان است و در خلاصه داستان آن آمده است: دو کودک چوپان همراه یک رادیو راهی کوه می‌شوند و طی ۲۴ ساعت آن‌ها را دنبال می‌کنیم...»

برچسب ها: سینمای ایران
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی