تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

بهره برداری از کشتی تفریحی و بادبانی بوم بابو در جزیره قشم

کشتی بادبانی بوم بابو با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در دومین روز از هفته گردشگری راهی نخستین سفر گردشگری خود شد.

کد خبر: ۱۱۱۳۳۲
۱۴:۴۳ - ۲۰ مهر ۱۴۰۰

کشتی تفریحی و بادبانی در جزیره قشم

دیدارنیوز ـ کشتی تفریحی بم بابو در دومین روز هفته گردشگری، در حضور علی درویش پور، رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، اعضای هیات مدیره، معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری، رییس بنادر و دریانوردی شهرستان و جمعی از مدیران این سازمان، برای نخستین بار در قشم، بادبان افراشت.

این کشتی با پهلوگیری در اسکله گردشگری کندالو، در مسیر جزیره هنگام حرکت خود را آغاز کرده و طی مراسمی آیینی، بادبان برافراشت تا ناخدای آن راوی خاطرات سفر‌های تجاری به سوی آفریقا و هند باشد.

این کشتی با ظرفیت پذیرش ۱۲ مهمان در قالب تور‌های اختصاصی، قرار است گردشگران علاقمند به سفر‌های دریایی را با داستان‌های کهن و فرهنگ دریانوردی سنتی کشورمان آشنا کند.

اجرای مراسم موسیقی بومی، برافراشتن بادبان، تفریحات دریایی، ماهیگیری و سرو غذا‌های محلی از خدمات ارائه شده در این کشتی به گردشگران خواهد بود.

در حدود نیم قرن پیش، صد‌ها جهاز یا لنج بادی در پهنه وسیع آب‌های خلیج فارس، دریای عمان و دریای سرخ به تجارت و سیاحت مشغول بودند و در هر گوشه و کنار این دریاها، دریانوردان شجاع ایرانی با جهاز‌های دست ساز خویش با بادبان‌های برافراشته، سیطره ایران را بر آب‌های اطراف قاره آسیا گوشزد می‌کردند.

سفر‌های تجاری به سواحل و بنادر هندوستان، چین و آفریقا با سوغاتی از فرهنگ همراه بود که آداب و رسوم مناطق جنوبی کشور متاثر از آن است.

یادآور می‌شود، در سال ۲۰۱۱، فنون سنتی دریانوردی، صیادی و لنج سازی خلیج فارس و قصه پردازی اجرایی (نقالی) به عنوان هنر‌های مختص ایرانیان در فهرست میراث ناملموس سازمان جهانی یونسکو ثبت جهانی شد.

منبع: اقتصاد24
برچسب ها: گردشگری قشم
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی