تیتر امروز

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...
اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم
بررسی موانع تولید در گفت‌وگو با مدیر عامل آریا چوب نفیس آفرینش+ویدیو

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم

موانع، مشکلات و کارشکنی‌های مسیر تولید از ثبت درخواست و اخذ پروانه تا وارد کردن سخت افزار و موضوع ترخیص آن در گمرکات ایران در گفت‌وگوی دیدار با یک کارآفرین.

وحید یامین پور؛ مجری موفق، سیاستمدار تندرو و حالا معاون وزیر!

وحید یامین‌پور معاون جوانان وزارت ورزش و جوانان شده است. مجری جنجالی برنامه‌های سیاسی صدا و سیما. اصولگرای رادیکالی که حالا بر یک سمت مهم اجرایی تکیه زده است. او چگونه مدیری خواهد بود؟ باید منتظر ماند...

کد خبر: ۱۱۱۲۰۰
۱۲:۵۲ - ۲۰ مهر ۱۴۰۰

وحید یامین پور

دیدارنیوز – رسول شکوهی: وحید یامین پور از چهره‌های شناخته شده اصولگرایان بعد از اینکه از راهیابی به مجلس شورای اسلامی باز ماند و در تهران سی و یکم شد، در نهایت عنوان شغلی جدید خود را پیدا کرد و معاون امور جوانان حمید سجادی در وزارت ورزش و جوانان شد. یامین پور بیشتر به عنوان یک چهره رسانه‌ای و سیاسی شناخته می‌شود و این بار قرار است در یک سمت اجرایی آن هم یکی از مهم‌ترین آن‌ها فعالیت کند.

احتمال اینکه با تغییر دولت هر کدام از چهره‌های جریان اصولگرا در جایگاه و عنوانی قرار بگیرد دور از ذهن نبود، اما بعید است که حمید سجادی و وحید یامین پور در گذشته با هم همکاری یا آشنایی داشته باشند و از همین ابتدا نگرانی‌هایی در زمینه عدم هماهنگی بین وزیر و معاونان در امور اجرایی مطرح شده است. اما در کنار این نکته باید به نفوذ و ارتباط خوب یامین پور با دیگر بخش‌های اجرایی و حاکمیتی نیز اشاره کرد که می‌تواند در امور اجرایی معاونت جوانان این وزارتخانه کمک کننده باشد.

وحید یامین پور کیست؟

یامین پور در دی ماه ۵۹ در دزفول به دنیا آمد. او را هم می‌توان به لیست امام صادقی‌های دولت ابراهیم رئیسی اضافه کرد، چون یامین پور هم دانش آموخته حقوق جزا و جرم‌شناسی از دانشگاه امام صادق است. یامین پور دکترای خود را از دانشگاه علوم تحقیقات در همین رشته به اتمام رسانده، ولی هیچ وقت در حوزه مسائل حقوق مخصوصا در حوزه جزا به جز تدریس در دانشگاه آزاد واحد شرق تهران فعالیت دیگری نداشته است.

یامین پور را به فعالیت‌های رسانه‌ای و حضور فعال در صداوسیما می‌شناسیم. او از سال ۸۱ فعالیت خود را در صدای جمهوری اسلامی آغاز کرد و به سرعت مراحل رشد و ترقی را طی کرد. در ابتدا برنامه سازی و سردبیری و گویندگی می‌کرد و در ادامه به ریاست گروه اندیشه رادیو جوان رسید. او بعد از دو سال از رادیو به شبکه سه سیما رفت و مشاور پورمحمدی مدیر وقت شبکه سه شد.

سال ۸۸ بود که یامین پور با برنامه‌های خاص و گفتگو محور در شبکه سه خود را به عرصه عمومی رسانه‌ای وارد کرد و شناخته شد. «رو به فردا» و «دیروز، امروز، فردا» عناوین برنامه‌هایی بود که یامین پور را بیش از پیش به عرصه رسانه‌ای و سیاسی کشور وارد کرد. بعد از آن بود که او در رسانه‌های اصولگرایی و به صورت مشخص رسانه‌های نزدیک به جبهه پایداری حضور فعالی داشت.

او از بنیانگذاران سازمان هنری رسانه‌ای اوج - که با حمایت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی راه اندازی شد – است و در راه اندازی شبکه افق نیز نقش ویژه‌ای داشت و از مدیران اولیه این شبکه محسوب می‌شود. این فعال سیاسی رسانه‌ای در زمان ریاست احمد توکلی در مرکز پژوهش‌های مجلس، به مدت دو سال و نیم مدیرکل دفتر مطالعات فرهنگی این مرکز بود. یامین پور علاوه بر تدریس در دانشگاه آزاد واحد شرق تهران سابقه تدریس در دانشگاه امام صادق و باقر العلوم را هم دارد.

مجری خوب؛ مدیری اجرایی... باید صبر کرد

وزارت ورزش و جوانان از ابتدای فعالیت خود به صورت مشخص در حوزه ورزش متمرکز بوده و همواره معاونت جوانان در این وزارتخانه در حاشیه قرار داشته است. محمد مهدی تندگویان وقتی در این جایگاه قرار گرفت بسیاری امیدوار بودند که او بتواند جایگاه معاونت جوانان را تقویت کند و متاسفانه با اینکه او تقریبا با رفت و آمد وزرا در این جایگاه ماند، ولی اقدامات شایان توجهی در دوران مدیریت تندگویان در وزارت ورزش و جوانان شکل نگرفت.

نکته‌ای که در ابتدای گزارش درباره ارتباط خوب یامین پور با نهاد‌های دولتی و حاکمیتی گفته شد را باید تکرار کرد. یامین پور هم در بدنه دولت و هم در دیگر قوای مقننه و قضاییه ارتباطات خوبی دارد. البته اگر اختلافات با برخی از جریان اصولگرایی را که در لیستی که برای مجلس یازدهم تهیه شد فاکتور بگیریم می‌توان گفت که یامین پور باید بتواند ارتباطات خود را در همه زمینه‌ها بکار بیاندازد تا معاونت جوانان وزارت ورزش و جوانان دیگر در حاشیه نباشد و او اولین معاون وزیری باشد که این معاونت را به جایگاه واقعی خود می‌رساند.

مسائل جوانان آنقدر بزرگ و پیچیده است که یک معاون وزیر جوان باید بتواند از ارتباطات گسترده خود استفاده کند تا شاید این معاونت بتواند بخشی از مسائل جوانان را ساماندهی کند. نکته مهم دیگر بودجه‌ای است که باید به این معاونت اختصاص یابد. بسیاری از مدیران این حوزه از کمبود بودجه در حوزه جوانان گله کرده اند و باز هم اگر فردی بتواند این وضعیت را تغییر دهد وحید یامین پور است.

سیاسی بازی را پشت در بگذارد

همانطور که گفته شد یامین پور بیشتر با عناوین رسانه ای و سیاسی شناخته می شود. متاسفانه این وجه پر رنگ سیاسی آن جایی نگران کننده می شود که یامین پور در جناح اصولگرایی در قسمت تندرو قرار می گیرد و روحیات شخصی اش هم اینگونه است که بیشتر اهل واکنش نشان دادن و موضع گیری های خاص و ... است. این مساله در فعالیت اجرایی می تواند مخرب باشد و آنجایی شرایط پیچیده می شود که با جوانان سر و کار داشته باشیم. جوانان طیف گسترده ای را شامل می شوند که از سلایق و علائق گوناگون در آنها دیده می شود. اگر بخواهیم با سیاست بازی پیش برویم و رنگ و بوی جناحی را در معاونت جوانان ببینیم قطعا نمی توان نتایج قابل توجهی داشته باشیم. توصیه اصلی به یامین پور این است که سیاسی بازی را پشت در بگذارد و بعد به فعالیت اجرایی برسد. 

نگرانی دیگری که در همین رابطه وجود دارد وجه پر رنگ سیاسی یامین پور در مقایسه با وجه اجرایی اش است. یامین پور را می‌توان به عنوان یک فعال سیاسی رسانه‌ای شناخت، ولی در رابطه با توان اجرایی او برای قضاوت باید دست نگه داشت. البته یامین پور مجری تلویزیونی خوبی بود و همواره برنامه‌های پر مخاطبی را جلوی دوربین برده و توان اجرای تلویزیونی خوبی دارد. امیدواری درباره اینکه در زمینه مدیریت اجرایی نیز بتواند اقدامات قابل توجهی داشته باشد نیز وجود دارد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی