تیتر امروز

بچه‌ها! نخندین!
افاضات اضافه

بچه‌ها! نخندین!

عوام‌الملک در هفته‌ای که گذشت از حمایت مردم و خواص از یک طرح جدید نوشته و ترانه‌ای هم به گوشش رسیده که می‌گفت: "بچه‌ها! نخندین!"

شورای عالی سینما احیا می‌شود

محمد خزاعی، رئیس سازمان سینمایی گفت: شورای عالی سینما با تلاش‌ها و پیگیری‌های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی احیا می‌شود.

کد خبر: ۱۱۱۱۹۳
۱۴:۲۲ - ۱۹ مهر ۱۴۰۰

شورای عالی سینما

دیدارنیوز ـ به نقل از روابط عمومی سازمان سینمایی، محمد خزاعی، رئیس سازمان سینمایی با اعلام خبر «احیای شورای عالی سینما»، گفت: با پیگیری‌های دکتر محمدمهدی اسماعیلی اولین جلسه شورای عالی سینما با حضور ریاست محترم جمهوری آذر سال‌جاری برگزار می‌شود. شورای عالی سینما پس از وقفه‌ای ۸ ساله با تلاش‌ها و پیگیری‌های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به زودی در عالی‌ترین سطح برگزار خواهد شد.

او بیان کرد: اعضای شورای عالی سینما پس از بررسی و ارزیابی‌های گسترده انتخاب شدند و به زودی معرفی خواهند شد. شورا، همزمان با اولین نشست آن با حضور رئیس جمهوری آغاز به کار می‌کند.

خزاعی با اشاره به اهداف شورای عالی سینما بیان کرد: اعمال سیاست‌های متمرکز در حوزه سینمای ایران برای اجرا توسط تمام دستگاه‌های اجرایی و مراجع ذی‌ربط در چهارچوب الگوی اسلامی ـ ایرانی پیشرفت و آرمان‌های بلند انقلاب اسلامی، پیشرفت همه‌جانبه کمی و کیفی توانمندی‌های ملی در عرصه سینما، پیشرفت متوازن زیرساخت‌های سینمای ایران از جمله این اهداف است.

او افزود: همچنین تقویت مؤلفه‌های سینمای ملی و انقلابی به عنوان یکی از عناصر هویت اسلامی ـ ایرانی، رونق اقتصاد سینما و توانمندسازی بخش‌های غیردولتی فعال در حوزه سینما، حمایت و هدایت سینما برای تحقق اهداف کلان فرهنگی انقلاب اسلامی و منویات رهبری، ارتقای حضور اثرگذار و مشارکت سینمای ایران در عرصه بین‌المللی، گسترش، تنظیم و ساماندهی بازار فیلم در راستای توسعه اقتصاد سینما و پاسخ‌گویی به نیاز‌ها و مطالبات مخاطبان، افزایش کمی و ارتقای کیفی تولیدات سینما با توجه به مضامین، موضوعات و سوژه‌های ارزشمند، تقویت و ساماندهی آموزش و پژوهش سینمایی متناسب با رویکرد‌ها و جهت‌گیری‌های پیشرفت و تعالی سینما و شنـاسایی و پرورش استعـداد‌های جدید و تربیـت نیروهـای متخـصص و متـعهد به ارزش‌های اسلامی ـ انقلابی در کشور از دیگر اهداف شورای‌عالی سینما است.

خزاعی با بیان اینکه با توجه به دغدغه جدی رئیس جمهور محترم و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی این شورا بعد از ۸سال تعطیلی احیا می‌شود افزود: احیای شورای عالی سینما پس از سال‌ها تعطیلی در دولت سیزدهم و حمایت شخص رئیس جمهور به عنوان عالی‌ترین مقام اجرایی کشور از فعالیت این شورا، نشان دهنده اهمیت و جایگاه راهبردی سینما و مرجعیت فرهنگی آن در جامعه است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی