تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...

قاتل سریالی زنان؛ ۱۶۰ سال زندان برای مردی که نباید به جامعه برگردد

مرد جوان که از طریق سایت‌های دوست‌یابی، زنان سیاهپوست را فریب می‌داد و پس از تجاوز، آن‌ها را به طرز بی‌رحمانه‌ای به قتل می‌رساند از سوی دادگاه نیوجرسی آمریکا به تحمل ۱۶۰ سال زندان محکوم شد.

کد خبر: ۱۱۱۱۱۶
۰۹:۲۲ - ۱۹ مهر ۱۴۰۰

۱۶۰ سال زندان برای قاتل زنان

دیدارنیوز ـ واشنگتن پست نوشت، آخرین جلسه محاکمه خلیل ویور، مرد ۲۵ ساله‌ای که متهم است ۳ زن را در سال ۲۰۱۶ به طرز وحشیانه‌ای در نیوجرسی آمریکا به قتل رسانده، چهارشنبه گذشته در دادگاه جنایی این ایالت برگزار شد. دادستان‌ها در جریان محاکمه، خلیل ویور را متهم به قتل ۳ زن کردند و گفتند که همه قربانیان او زنان سیاه پوست آسیب پذیر بودند. آن‌ها توضیح دادند: شواهد نشان می‌دهد که مرد جنایتکار از طریق برنامه‌های دوستیابی، با این افراد آشنا شده و آن‌ها را به قربانگاه خود کشانده بود.

نخستین قربانی این مرد رابین وست، ۱۹ ساله از فیلادلفیا بود. جسد این دختر جوان در سپتامبر ۲۰۱۶ در خانه‌ای متروکه، درحالی‌که کاملا سوزانده شده بود، پیدا شد. بدن او آنقدر سوخته بود که دو هفته طول کشید تا متخصصان پزشک‌قانونی با استفاده از پرونده‌های دندانپزشکی، توانستند هویت او را شناسایی کنند. جوآن براون، ۳۳ ساله از نیوآرک، دیگر قربانی این قاتل بود. مرد جنایتکار یک‌ماه پس از دوستی با این زن، او را در خانه‌ای متروکه در حاشیه شهر به قتل رساند، اما جسد او ۶هفته پس از جنایت پیدا شد. بررسی‌ها نشان می‌داد که عامل جنایت او را با استفاده از لباسش خفه و جسدش را همانجا رها کرده است. اما سومین قربانی قاتل سریالی دختری به نام باتلر بود. این دختر ۲۰ساله در روز شکرگزاری سال ۲۰۱۶ ناپدید شد و چند روز پس از ناپدید شدنش، بقایای جسدش در منطقه‌ای جنگلی کشف شد. بررسی‌ها نشان می‌داد که او نیز به وسیله لباسش خفه شده است.

فرار معجزه‌آسا

هر چند پیدا شدن اجساد ۳ زن نشان می‌داد که پشت‌پرده این جنایات یک قاتل سریالی است، اما هیچ سرنخی از وی وجود نداشت تا این که زن جوانی به نام تیفانی نزد مأموران پلیس رفت و مدعی شد که مردی او را ربوده و قصد داشته وی را به قتل برساند.

تیفانی که چهارشنبه گذشته و در جریان جلسه محاکمه قاتل سریالی در دادگاه حضور داشت توضیح داد: وقتی توسط متهم ربوده شدم، چند ماهه باردار بودم. من مدتی قبل از ربوده شدن با خلیل از طریق سایت‌های دوستیابی آشنا شدم و سرانجام یک شب با وی ملاقات کردم و سوار ماشین او شدم. آن شب با هم به خانه‌ای در حاشیه شهر رفتیم. وقتی وارد خانه شدیم به سمت دستشویی رفتم و این آخرین چیزی است که به‌خاطر دارم. وقتی چشمانم را باز کردم در صندلی عقب ماشین بودم. آنجا بود که فهمیدم هنگام رفتن به دستشویی، مرد جنایتکار از پشت‌سر به من حمله و مرا خفه کرده و سپس مورد تجاوز قرار داده است. پس از اینکه به هوش آمدم، دستانم با نوارچسب بسته شده بود. نوار چسبی هم به دور دهانم بود تا نتوانم سر و صدا کنم. مرد جنایتکار مرا به خانه‌ای متروکه برد و در آنجا چندین بار دیگر هم به من تجاوز کرد تا اینکه یک روز، زمانی که او در خانه نبود توانستم دستانم را باز و از آنجا فرار کنم.

حکم دادگاه

شواهد به دست آمده شکی باقی نمی‌گذاشت که عامل قتل ۳ زن سیاهپوست، خلیل ویور است، اما او پس از شنیدن این اظهارات، همه اتهامات را رد کرد و گفت: من با خانواده قربانیان اظهار همدردی می‌کنم، اما باور کنید قاتل نیستم و فرد دیگری مرتکب این جنایات شده است. به‌رغم ادعای بی‌گناهی از سوی این مرد، اما دادگاه پس از پایان محاکمه، او را مجرم شناخت و به تحمل ۱۶۰ سال حبس محکوم کرد. قاضی دادگاه توضیح داد: ما می‌خواهیم مطمئن شویم که این مرد، هرگز به جامعه بازنخواهد گشت و به همین دلیل باید تا زمان مرگش در زندان بماند.

منبع: همشهری
برچسب ها: حوادث
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی