تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

چهار وزن دوم کشتی فرنگی قهرمانی جهان: گرایی و دلخانی در نیمه نهایی

ستاره‌های کشتی فرنگی ایران، امروز و فردا به دنبال رقم زدن یکی از بهترین نتایج تاریخ این رشته در رقابت‌های جهانی نروژ هستند.

کد خبر: ۱۱۰۹۵۶
۱۵:۳۶ - ۱۷ مهر ۱۴۰۰

کشتی فرنگی

دیدارنیوز - تیم ملی کشتی فرنگی ایران در پایان رقابت‌های ۴ وزن اول به دو مدال برنز توسط محمدعلی گرایی در ۷۷ کیلو و پژمان پشتام در ۸۲ کیلو رسید و محمدرضا مختاری هم با شکست در دیدار رده بندی به مقام پنجم دست یافت. این در حالی است که روس‌ها استارت خود را برای قهرمانی زدند و با یک طلا، دو نقره و یک برنز در پایان روز دوم، با ۸۰ امتیاز صدرنشین هستند. در جدول رده بندی تیمی آذربایجان با ۶۶ امتیاز در رده دوم قرار دارد و ایران و ترکیه با ۴۰ امتیاز در رده سوم هستند.

اما در روز سوم مسابقات و در شرایطی که مسابقات فینال و رده بندی ۳ وزن دوم امروز برگزار می‌شود، ایران بیش از قبل امیدوار است. روز گذشته به جز مهرداد مردانی که از دور رقابت‌ها کنار رفت و ۶ امتیاز با حضور در مرحله یک چهارم نهایی برای ایران کسب کرد، علی اکبر یوسفی در ۱۳۰ کیلو و محمدهادی ساروی در ۹۷ کیلو به فینال راه یافتند. این دو فرنگی کار ایرانی که امشب برای کسب مدال طلا روی تشک می‌روند، حداقل هر کدام ۲۰ امتیاز و حداکثر ۲۵ امتیاز می‌توانند برای تیم ملی ایران در بخش تیمی اندوخته داشته باشند. ضمن اینکه آخرین طلای کشتی فرنگی ایران در مسابقات جهانی در سال ۲۰۱۴ توسط حمید سوریان کسب شده و حالا بعد از ۷ سال همه در انتظار طلایی شدن شاگردان بنا در نروژ هستند.

علاوه بر این دو فینالیست، در روز سوم مسابقات و در سه وزن پایانی، میثم دلخانی در ۶۳ کیلو، محمدرضا گرایی در ۶۷ کیلو و رامین طاهری در ۸۷ کیلو روی تشک رفته اند. در پایان رقابت‌های صبح امروز محمدرضا گرایی، قهرمان المپیک توکیو و میثم دلخانی، فرنگی کار جوان ایران به نیمه نهایی راه یافتند و رامین طاهری قبل از نیمه نهایی متوقف شد و امیدوار است رقیبش به فینال برسد تا به گروه شانس مجدد راه پیدا کند.

در ادامه نتایج لحظه به لحظه ۵ فرنگی کار ایرانی را در روز سوم مسابقات جهانی مشاهده می‌کنید:

۶۳ کیلوگرم:

در وزن ۶۳ کیلوگرم میثم دلخانی که قبلا سابقه حضور در مسابقات جهانی را داشته، پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم به مصاف دنیز منیکسه از آلمان رفت. بعد از گذشت حدود یک دقیقه از کشتی، داوران به کشتی گیر آلمانی اخطار دادند. دلخانی در حالت خاک توانست ۴ بارانداز متوالی را اجرا کند و با نتیجه ۹ بر صفر در کمتر از دو دقیقه به برتری برسد و به یک چهارم نهایی راه پیدا کند.
 
میثم دلخانی در مرحله یک چهارم نهایی مقابل لنور تمیروف دارنده مدال برنز جهان از اوکراین قرار گرفت و در یک جدال سخت و دشوار با اینکه سه بر یک از حریف عقب افتاده بود، در فاصله یک دقیقه مانده به پایان توانست کشتی گیر اوکراینی را خاک کرده و نتیجه را سه بر سه کند. این نتیجه به معنای پیروزی دلخانی بود، چون او امتیاز آخر را به دست آورد و راهی نیمه نهایی شد.

بدین ترتیب دلخانی باید عصر امروز برای رسیدن به فینال به مصاف برنده کشتی گیران آذربایجان و کره جنوبی برود.

۶۷ کیلوگرم:

در وزن ۶۷ کیلوگرم محمدرضا گرایی، قهرمان المپیک توکیو پس از استراحت در دور اول، در دور دوم مقابل  تسوچیکا شیمویامادا قهرمان آسیا از ژاپن قرار گرفت. گرایی که نتوانست از فرصت به وجود آمده در خاک استفاده کند و اسیر فنون حریف شد، ۶ بر یک عقب افتاد. او در فاصله یک دقیقه مانده به پایان کشتی حریف را به پل زد و کشتی را ۶ بر ۵ کرد، اما اجازه نداد کشتی گیر ژاپنی از پل بیرون بیاید و او را ضربه فنی کرد تا از یک شکست غیرمنتظره فرار کند. بدین ترتیب گرایی راهی مرحله یک چهارم نهایی شد و در این مرحله به مصاف حسرت جعفراف از آذربایجان می‌رود.

در مرحله یک چهارم نهایی وزن ۶۷ کیلوگرم محمدرضا گرایی مقابل جعفراف از آذربایجان قرار گرفت. بعد از اخطار داوران به حریف، گرایی توانست در خاک به زیبایی دو بار سالتوبارانداز را اجرا کند و ۹ بر صفر پیش بیفتد. اعتراض مربیان حریف هم رد شد تا نتیجه نهایی ۱۰ بر صفر به سود گرایی باشد.

بدین ترتیب محمدرضا گرایی عصر امروز در مرحله نیمه نهایی به مصاف برنده کشتی گیران صربستان و گرجستان می‌رود.

۸۷ کیلوگرم:

در وزن ۸۷ کیلوگرم رامین طاهری در دور اول مقابل میهایل برادو از مولداوی قرار گرفت. در تایم اول داوران به حریف مولداویایی اخطار دادند و طاهری توانست یک بار حریف را بارانداز کند و ۳ بر صفر پیش بیفتد. در ادامه تایم اول یک امتیاز به برادو رسید. در تایم دوم نیز داوران یک اخطار به طاهری و یک امتیاز به حریف دادند، اما همین نتیجه تا پایان از سوی طاهری حفظ شد تا او ۳ بر ۲ در یک کشتی نزدیک به برتری برسد. وی در دور بعد به مصاف تورپال بیسلطان اف از دانمارک می‌رود.

در دور دوم وزن ۸۷ کیلوگرم رامین طاهری مقابل تورپال بیسلطان اف از دانمارک قرار گرفت. در حالی که طاهری در تایم اول فرصت اجرای فن در خاک را از حریف داشت، نتوانست از این فرصت استفاده کند و با اخطاری که در تایم دوم گرفت، با نتیجه یک بر یک هم بازنده بود. در لحظات پایانی که طاهری سعی می‌کرد امتیاز برتری را بگیرد، در خاک حریف نشست و نتیجه را ۳ بر یک واگذار کرد

بدین ترتیب رامین طاهری  باید منتظر حضور حریفش در دیدار فینال باشد تا او نیز شانس ادامه کار در گروه بازنده‌ها را بدست آورد.

۹۷ کیلوگرم: 

در وزن ۹۷ کیلوگرم محمدهادی ساروی که دیروز رقبایی از کشور‌های روسیه، گرجستان و ایتالیا را با اقتدار پشت سر گذاشت، امشب در فینال به مصاف الکس زوکه از مجارستان می‌رود.

۱۳۰ کیلوگرم:

در وزن ۱۳۰ کیلوگرم علی اکبر یوسفی دیروز رقبایی از کشور‌های ارمنستان، نروژ و شیلی را برای رسیدن به فینال کنار زد و امشب برای کسب مدال طلا به مصاف زورابی گدخوری دارنده مدال برنز اروپا از روسیه می‌رود.
 
اسامی فینالیست‌های سه وزن دوم به شرح زیر است:

۶۰ کیلوگرم: ویکتور چیوبانو (مولداوی) – ژولامان شارشنبکوف (قرقیزستان)
۹۷ کیلوگرم: محمدهادی ساروی (ایران) - الکس زوکه (مجارستان)
۱۳۰ کیلوگرم: علی اکبر یوسفی (ایران) – زورابی گدخوری (روسیه)

منبع: ورزش 3
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی