تیتر امروز

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم
بررسی موانع تولید در گفت‌وگو با مدیر عامل آریا چوب نفیس آفرینش+ویدیو

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم

موانع، مشکلات و کارشکنی‌های مسیر تولید از ثبت درخواست و اخذ پروانه تا وارد کردن سخت افزار و موضوع ترخیص آن در گمرکات ایران در گفت‌وگوی دیدار با یک کارآفرین.
گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
معاون سازمان نوسازی مدارس خبرداد

بهره‌برداری از ۱۷۰۰ فضای آموزشی طی هفته جاری در کشور

News Image Lead

معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گفت: طی هفته جاری ۱۷۰۰ فضای آموزشی سطح کشور به صورت متمرکز به بهره‌برداری می‌رسد.

کد خبر: ۱۱۰۸۵
۱۰:۱۶ - ۰۹ مهر ۱۳۹۷
دیدار نیوز - داریوش ورناصری، در آئین تکریم و معارفه مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان‌ شمالی اظهار کرد: ۱۰ مهرماه سال جاری یک هزار و ۷۰۰ فضای آموزشی شامل هشت هزار کلاس درس با یک میلیون متر مربع مساحت به صورت متمرکز در تهران به بهره‌برداری می‌رسد.

وی ادامه داد: به منظور بهره‌برداری از این تعداد فضای آموزشی در کشور ۱۴۵۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است که سهم خراسان‌شمالی از این فضاها ۲۵ پروژه با ۱۴۰ کلاس درس است.

ورناصری با ذکر اینکه ۵۰ درصدی مدارس کشور با کمک خیران احداث و تکمیل می‌شود، افزود: امیدواریم خیرین هر چه بیشتر در امر مدرسه‌سازی ورود کرده و بستر مناسبی برای آموزش فرزندان این مرزو بوم در سراسرکشور فراهم کنند.

وی با اشاره به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: براساس این سند باید سرانه فضای آموزشی به ازای هر یک نفر دانش‌آموز ۸,۴ دهم متر مربع باشد در حالی که این شاخص به طور میانگین در کشور به ازای هر دانش‌آموز ۵.۲ دهم متر مربع است.

ورناصری با بیان اینکه سرانه فضای آموزشی در خراسان‌شمالی کمتر از میانگین کشوری است، گفت: هم اکنون سرانه فضای آموزشی در این استان به ازای هر دانش‌آموز ۴,۷ دهم مترمربع بوده که باید تلاش شود این شاخص به میانگین کشوری ارتقاء یابد.

وی با بیان اینکه ۵۰ درصد مدارس خراسان‌شمالی بازسازی و ۳۰ درصد نیز مقام‌سازی شده است، یادآورشد: در سازمان نوسازی، استان‌هایی که سرانه فضای آموزشی آنان کمتر از میانگین کشوری بوده در اولویت قرار دارند تا با تخصیص اعتبارات لازم این شاخص افزایش یابد.

ورناصری خاطرنشان کرد: این سازمان در کشور آمادگی دارد تا به تناسب تخصیص اعتبار از سوی استان و بلکه بیشتر از آن هم به منظور نوسازی مدارس خراسان‌شمالی اعتبار اختصاص دهد.

وی با بیان اینکه حذف مدارس خشتی و گلی، اصلاح سیستم گرمایشی مدارس در اولویت برنامه ها است، یادآورشد: ایجاد مجتمع‌های آموزشی از ابتدایی تا متوسطه، مدرسه سبز و صنعتی سازی نیز طی سال های اخیر به سیاست های این سازمان افزوده شده است.

رجب زاده، معاون امور عمرانی استانداری خراسان شمالی نیز در این آئین با اشاره به انتصاب مدیری جوان در اداره کل نوسازی مدارس استان، اظهارکرد: مدیریت جدید برخاسته از بدنه کارشناسی این اداره کل است که باید موجب تحرک و پویایی سازمان شود و یادآور می شوم دانش آموزان ۱۹ درصد جمعیت استان را تشکیل می دهند که مسئولیت سنگینی را برای ما مسئولان ایجاد می کند.

وی افزود: حدود ۶۰ درصد مدارس استان نیازمند مقاوم سازی و یا تخریب و بازسازی بوده و با توجه به اینکه ۳۹ درصد از کل دانش آموزان در مناطق روستایی هستند بنابراین حل مشکلات مسیرهای تردد و رفت و آمد آنان بسیار مهم است.
رجب زاده عنوان کرد: ۵۰۰ مدرسه در استان هم از سیستم گرمایشی لازم برخوردار نسیتند که تامین آن باید در اولویت نخست اجرایی اداره کل نوسازی مدارس استان باشد و بنده هم برای تحقق این امر اعلام آمادگی می کنم.

وی خاطرنشان کرد: موضوع خدمات رفاهی معلمان نیز از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که بنده اعتقاد دارم زمانی که بالاترین حقوق پرداختی متعلق به قشر زحمتکش معلمان باشد قطعا ما در مسیر تعالی و شکوفایی کشور قدم برداشته‌ایم.
رجب زاده با اشاره به دستاوردهای دولت تدبیر و امید در حوزه مدارس استان، گفت: نزدیک به یک هزار پوژه در حوزه ساخت مدرسه، سالن ورزشی، خوابگاه و کانون پرورشی فکری کودکان انجام و افتتاح شده است و ۹۷ پروژه ناتمام نیز وجود دارد که اداره کل نوسازی مدارس باید تکمیل این پروژه‌ها را در اولویت کاری خود قرار دهد.

وی اظهار کرد: ما باید بتوانیم خیران استان را هم در مسیر انجام کارهای فرهنگی مانند مدرسه سازی به درستی هدایت کنیم تا با حمایت‌های دولت و مشارکت مردمی در آینده ای نزدیک هیچ مدرسه خشتی و گلی در استان وجود نداشته باشد.
به گزارش ایسنا، در پایان این مراسم از زحمات ۱۰ ساله ابوالقاسم بابایی تقدیر و امین فلاح کوشکی به عنوان مدیرکل جدید نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان ‌شمالی معرفی شد.


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی