تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...

فضای تحصیلی تحمیلی بزرگترین اجحاف در حقوق کودکان ایران است

محمدرضا آخوندی، معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد با بیان این که بزرگترین اجحاف در حق کودکان و نوجوانان فضای تحصیلی تحمیلی و رقابتی ایجاد شده در آموزش و پرورش است، کانون پرورش فکری را تنها پناهگاه کنونی کودکان خواند.

کد خبر: ۱۱۰۵۸۳
۱۵:۴۸ - ۱۲ مهر ۱۴۰۰

فضای تحصیلی تحمیلی و حقوق کودکان ایران

دیدارنیوز ـ محمدرضا آخوندی، معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد در نشست خبری که امروز دوشنبه به مناسبت قرار گرفتن در آستانه هفته ملی کودک در محل این کانون برگزار شد، اظهار کرد: رسانه‌ها ابزاری قدرتمند در جهت احقاق حقوق کودکان و نوجوانان هستند و امیدواریم این هفته فرصتی مغتنم باشد تا از اهتمام بیشتر رسانه‌ها به موضوع کودکان برخوردار شویم.

وی با بیان این که متاسفانه توجه لازم در جامعه به آموزه‌های دینی درخصوص حوزه کودک نشده است، گفت: این در حالی است کشور‌هایی که بیشتر به این مقوله توجه داشته‌اند، اکنون جزو کشور‌های توسعه یافته و موفق در حوزه‌های مختلف هستند و در واقع برای تحول در آینده کشور و جامعه گریزی از توجه بیشتر به حوزه کودک و نوجوان نداریم.

آخوندی بزرگترین اجحاف امروز در حق کودکان ایرانی را از ناحیه نظام آموزشی کشور و آموزش و پرورش خواند و گفت: متاسفانه فضای تحصیلی تحمیلی و رقابتی منجر به دوری کودکان از فضای بازی و کسب آموزش‌های مهارتی شده است.

وی بیست و چند سال افتخار صدرنشینی قبولی کنکور توسط استان یزد را همراه با خسارت‌ها و آسیب‌های فراوانی برای جامعه استان دانست و گفت: متاسفانه نظام آموزشی کودکان و نوجوانان را از مطالعه کتب غیردرسی دور کرده است.

«عالیه قوامی» سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان نیز با برشمرن حقوق کودکان از جمله بازی، نشاط و ارتباطات اجتماعی، کرونا را موثر در گرفتن این حقوق از کودکان دانست و ابراز امیدواری کرد با رفع این بیماری دوباره شاهد بازگشت روال امور به قبل باشیم.

وی شعال هفته ملی کودک امسال را «حال خوش کودکی، حال خوش زندگی» ذکز کرد و با تشریح عناوین روز‌های این هفته، هدف از گرامیداشت این هفته را توجه دادن افکار عمومی به اهمیت دوره کودکی، ویژگی‌ها و نیاز‌های کودکان، ارتقای سطح دانش و آگاهی فعالان این عرصه و همچنین معرفی کانون پرورش فکری و ظرفیت‌های آن به جامعه، برشمرد.

قوامی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به انجام ۶۲ فعالیت تخصصی در حوزه کودکان استان در قالب فعالیت ۱۸ مرکز فرهنگی هنری ثابت، سه مرکز سیار روستایی و یک مرکز کتابخانه‌ای پستی، گفت: تعداد اعضای کانون تا قبل از شیوع کرونا ۱۵ هزار نفر شامل ۹ هزار دختر و ۶ هزار پسر بود و کرونا عملاً تا مدتی تعطیلی فعالیت‌های کانون را رقم زد.

وی ادامه داد: البته فعالیت‌های کانون در تابستان سال گذشته در قالب کارگاه‌های برخط در فضای مجازی آغاز بکار کرد که تاکنون سه هزار نفر از این کلاس‌ها بهره‌مند شده‌اند و هرچند افت اعضای کانون را شاهد بودیم، ولی نقطه‌ی عطفی در ایجاد دسترسی عادلانه به آموزش‌ها برای کودکان تمام استان فراهم شد و امیدواریم پس از بحران کرونا این روش آموزشی نیز تداوم یابد.

مدیر کانون پرورش فکری استان در مورد توسعه مراکز کانون در استان نیز گفت: البته زمینی به مساحت هفت هزار مترمربع در شهرک رزمندگان به اسم واگذاری به کانون از سال‌ها پیش لحاظ شده، ولی تاکنون سند قطعی آن از سوی اداره کل راه و شهرسازی استان به نام کانون صادر نشده است و با توجه به طراحی و صرف ۹۰ میلیون تومان اعتبار برای طرح توجیهی این مرکز امیدواریم با تعامل مسئولان استان شاهد آغاز عملیات اجرایی آن باشیم.

وی با اشاره به میزبانی کانون یزد برای برگزاری جشنواره‌های مختلف ملی و منطقه‌ای در سال‌های گذشته، برگزاری جشنواره‌های ملی و بین المللی که بتواند در استان موجب حرکت جمعی در حوزه کودکان شود را نیازمند حمایت مالی صنایع و خیرین و همکاری مسئولان یزد جهانی و دوستدار کودک دانست و گفت: البته در همین راستا برگزاری اختتامیه جشنواره منطقه‌ای قصه‌گویی را در ۲۰ آبانماه در یزد داریم که امیدواریم مقدمه‌ای برای برگزاری جشنواره بین المللی پویانمایی kids for kids به میزبانی استان یزد باشد.

«مهدی آرائی» دبیر هفته ملی کودک در استان یزد نیز در این نشست به تشریح برنامه‌های این هفته که در ۲۳ مرکز کانون برگزار خواهد شد، پرداخت و از مهمترین ان‌ها را برگزاری نمایشگاه تخصصی آثار برگزیده اعضای کانون به صورت مجازی، اعرام کتابخانه سیار اکنون به نمایشگاه دستاورد‌های روستایی و عشایری مهریز، عضویت رایگان در مراکز کانون و نیز آغاز ثبت نام کلاس‌های تخصصی کانون از طریق سایت kpf.ir، ذکر کرد.

وی همچنین از رونمایی فروشگاه عرضه محصولات فرهنگی کانون در مجاورت پارک هفت تیر یزد و نیز افتتاح کانکس سیار پیک امید ویژه مناطق دورافتاده و محروم استان و نیز تجلیل از برگزیدگان کانون در جشنواره‌های مختلف طی این هفته خبر داد.

آرائی، برگزاری عصر قصه‌گویی بر مزار پیر قصه‌گوی ایران «مهدی آذر یزدی»، برگزاری اردو‌های مجازی مشترک بین شهرستان‌های یزد و استان‌های کرمان، مازندان و سیستان و بلوچستان و نیز برگزاری برنامه مادر کودک برای تجربه فعالیت‌های خلاقانه با حضور مادران و کودکان را از دیگر برنامه‌های هفته ملی کودک در استان یزد اعلام کرد.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی