تیتر امروز

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...
حسام سلامت:در حال تجربه جنگ داخلی هستیم/سرنوشت جنگ،می‌تواند آینده ما را تعریف کند/ جامعه چندبار به حاکمیت فرصت تغییر داد
گفت و گوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با یک جامعه شناس:

حسام سلامت:در حال تجربه جنگ داخلی هستیم/سرنوشت جنگ،می‌تواند آینده ما را تعریف کند/ جامعه چندبار به حاکمیت فرصت تغییر داد

"جامعه پلاس" عنوان برنامه جدیدی از دیدارنیوز است که ذیل این برنامه همه دغدغه‌های اجتماعی مانند زنان، محیط زیست، آسیب‌های اجتماعی، مهاجرت، حاشیه نشینی و ..با حضور کارشناسان تحلیل و بررسی می‌شود.
حماس: بیش از ۳۴۱۸۰ فلسطینی قربانی جنگ شده‌اند
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

حماس: بیش از ۳۴۱۸۰ فلسطینی قربانی جنگ شده‌اند

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...

اتحادیه اروپا و قانون اجبار شارژر‌های تایپ C برای همه گوشی‌ها

بر اساس قانون جدیدی که توسط کمیسیون اروپا پیشنهاد شده است تمام تولیدکنندگان گوشی‌های تلفن همراه باید از شارژهای تایپ C برای محصولات خود استفاده کنند. شرکت اپل نگرانی خود را از این تصمیم ابراز کرده است.

کد خبر: ۱۱۰۵۷۵
۱۵:۳۲ - ۱۲ مهر ۱۴۰۰

اتحادیه اروپا و قانون اجبار شارژر‌های تایپ C برای همه گوشی‌ها

دیدارنیوز: در دنیای دیجیتالی امروز، یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌های ما، سبز ماندن میزان باتری دستگاه‌های دیجیتالیمان است.

تصور کنید یک روز، بدون شارژر از خانه خارج شوید؛ کسی از مدل گوشی هوشمند شما نداشته باشد و شارژ دستگاه شما رو به اتمام باشد. برای اکثر ما یک کابوس بزرگ است که یک روز خود را بدون گوشی بگذرانیم. اما برای این کابوس یک راه حل وجود دارد؛ یکسان شدن تایپ شارژر برای همه گوشی‌ها.

طبق قانون جدیدی که توسط کمیسیون اروپا (EC) پیشنهاد شده است، تولیدکنندگان مجبور خواهند شد که یک راه حل جهانی برای شارژ تلفن‌ها و دستگاه‌های کوچک الکترونیکی ایجاد کنند.

هدف از وضع این قانون، تشویق مصرف کنندگان به استفاده مجدد از شارژر دستگاه قبلی، هنگام خرید دستگاه جدید است تا ضایعات کمتری تولید شود.

تولید کننده اصلی گوشی‌های هوشمند، مخالف اصلی این طرح

در این پیشنهاد آمده است که همه گوشی‌های هوشمند فروخته شده در اتحادیه اروپا باید دارای شارژر USB-C باشند؛ البته اپل یکی از مخالفان این طرح است و هشدار داده که چنین اقدامی به نوآوری آسیب می‌رساند.

دلیل مخالفت این غول فناوری و تولید کننده اصلی تلفن‌های هوشمند، پورت شارژ سفارشی است؛ زیرا سری آیفون از کانکتور "Lightning" ساخت اپل استفاده می‌کند.

این شرکت گفت:

"ما همچنان نگران هستیم که مقررات سختگیرانه‌ای که تنها یک نوع اتصال را اجباری می‌کند، نوآوری را خنثی کند نه اینکه آن را تشویق کند؛ که به نوبه خود به مصرف کنندگان در اروپا و سراسر جهان آسیب می‌رساند. "

در ادامه شرکت اپل افزود که هدف این است که همه دستگاه‌های اپل و استفاده از کربن را تا سال ۲۰۳۰ خنثی کند.

اکثر گوشی‌های اندرویدی دارای پورت‌های شارژ USB micro-B هستند یا قبلاً به استاندارد USB-C جدیدتر منتقل شده‌اند. مدل‌های جدید آیپد و مک بوک نیز از درگاه‌های شارژ USB-C استفاده می‌کنند؛ همانطور که گوشی‌های رده بالا از تولیدکنندگان محبوب اندروید مانند سامسونگ و هواوی استفاده می‌کنند.

این تغییرات در مورد پورت شارژ، در بدنه دستگاه اعمال می‌شود؛ در حالی که انتهای کابل متصل به یک دوشاخه می‌تواند USB-C یا USB-A باشد.

یک مطالعه ارزیابی تأثیر کمیسیون در سال ۲۰۱۹ نشان داد که تقریبا نیمی از شارژر‌های فروخته شده با تلفن‌های همراه در اتحادیه اروپا، در سال ۲۰۱۸ دارای اتصال USB micro-B بودند؛ در حالی که ۲۹ درصد دارای اتصال USB C و ۲۱ درصد از اتصال دهنده Lightning استفاده می‌کردند.

اتحادیه اروپا و قانون اجبار شارژر‌های تایپ C برای همه گوشی‌ها

سایر محصولات از جمله هدفون، ساعت‌های هوشمند و ردیاب‌های تناسب اندام، به دلایل فنی مرتبط با اندازه و شرایط استفاده مورد توجه قرار نگرفتند.

این پیشنهاد همچنین سرعت شارژ سریع را استاندارد می‌کند؛ یعنی دستگاه‌هایی که قابلیت شارژ سریع دارند با همان سرعت شارژ می‌شوند.

جلوگیری از ضایعات

سیاستمداران اتحادیه اروپا بیش از یک دهه است که برای یک استاندارد مشترک مبارزه می‌کنند و تحقیقات کمیسیون برآورد کرده است که، کابل‌های شارژ دفع شده و بلااستفاده بیش از ۱۱۰۰۰ تن زباله در سال ایجاد می‌کند.

در اتحادیه اروپا، در سال گذشته حدود ۴۲۰ میلیون تلفن همراه و سایر وسایل الکترونیکی قابل حمل فروخته شد. یک فرد معمولی حدود سه عدد شارژر تلفن همراه دارد که معمولا به طور منظم از دو عدد شارژر استفاده می‌کند.

در سال ۲۰۰۹، بیش از ۳۰ شارژر مختلف وجود داشت؛ در حالی که در حال حاضر اکثر مدل‌ها به سه کابل USB-C، Lightning و USB micro-B تقسیم می‌شوند.

بن وود، تحلیلگر CCS Insight می‌گوید: "داشتن یک استاندارد شارژ مشترک در نظر مصرف کنندگان یک پیروزی خواهد بود. "

اگرچه اپل برای حفظ اتصال لایتنینگ خود با توجه به یک میلیارد کاربر فعال آیفون، استدلال محکمی دارد؛ اما برخی از محصولات آن از جمله مک و آیپد اکنون از USB-C پشتیبانی می‌کنند.

چه خواهد شد؟

ممکن است چندین سال طول بکشد تا این پیشنهادات اجرایی شوند. پارلمان اروپا و دولت‌های ملی در مورد پیشنهاد قانونگذاری که به عنوان دستورالعمل شناخته می‌شود، بحث خواهند کرد.

نمایندگان پارلمان اروپا و کشور‌های عضو ممکن است اصلاحاتی را پیشنهاد دهند. تنها پس از موافقت کمیسیون اروپا با این اصلاحات، این بخشنامه تصویب می‌شود.

اتحادیه اروپا امیدوار است که این امر در سال ۲۰۲۲ اتفاق بیفتد؛ پس از آن معمولاً دو سال فرصت دارند تا قوانین را در قوانین ملی تصویب کنند و تولیدکنندگان ۲۴ ماه فرصت خواهند داشت تا درگاه‌های شارژ خود را تغییر دهند.

معاون کمیسیون گفت:

"ما به صنعت فرصت زیادی دادیم تا راه حل‌های خود را ارائه دهد؛ اکنون زمان اقدامات قانونی برای شارژر مشترک رسیده است. این یک پیروزی مهم برای مصرف کنندگان و محیط زیست ما و مطابق با آرزو‌های سبز و دیجیتالی ما است. "

اتحادیه اروپا و قانون اجبار شارژر‌های تایپ C برای همه گوشی‌ها

در آخر برای بررسی، خرید و قیمت گوشی می‌توانید از یک مسیر جدید استفاده کنید. فروشگاه اینترنتی تلکام، با عرضه جدیدترین مدل‌ها از برند‌های روز جهان، خریدی مطمئن، آسان و سریع را به مخاطبین خود هدیه می‌دهد. فراموش نکنید که این شرکت، با استفاده از مجرب‌ترین متخصصین در راهنمایی، انتخاب و خرید تا آخر مسیر با شما همراه خواهد بود.

برچسب ها: بازرگانی
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی : ۰
غیر قابل انتشار : ۱
Sam
|
Germany
|
۲۰:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۶
0
0
دمتون گرم خیلی کامل بود
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی