تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

نمایش مستند ایرانی در جشنواره قدیمی محیط زیست جهان

مستند «وقتی که دارکوب‌ها می‌روند» به کارگردانی محمد احسانی به بخش مسابقه رسمی بیست و هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم محیط «SUNCINE» راه یافت.

کد خبر: ۱۱۰۵۰۲
۱۱:۱۵ - ۱۲ مهر ۱۴۰۰

جشنواره قدیمی محیط زیست جهان

دیدارنیوز ـ بیست و هشتمین جشنواره بین المللی فیلم محیط «SUNCINE» از تاریخ ۳ تا ۱۱ ماه نوامبر ۲۰۲۱ (۱۲ الی ۲۰ آبان ماه ۱۴۰۰) در اسپانیا و مکزیک برگزار خواهد شد.

مستند «وقتی که دارکوب‌ها می‌روند» برای شرکت در بخش مسابقه جهت دریافت جایزه خورشید طلایی که شامل مبلغ نقدی ۴۰۰۰ دلار آمریکا است و به بهترین فیلم مستند بلند اهدا می‌شود؛ با دیگر فیلم‌ها رقابت خواهد کرد.

همچنین این فیلم برای بخش مسابقه «اکولوژی انسان» نیز انتخاب شده است. جایزه این بخش توسط شرکت پخش آمریکایی به میزان ۵۰۰ دلار آمریکا، اهداء خواهد شد. این جشنواره از قدیمی‌ترین جشنواره‌های محیط زیست در جهان است و هدف از برگزاری آن استفاده از ابزار فیلم و سمعی و بصری برای آموزش در مورد اهمیت محیط زیست پیرامونمان است.

محمد احسانی در جدیدترین مستند خود از زبان شخصیت اصلی که پیرمردی ۷۰ ساله و سرحال است، به بیان مشکلات محیط زیستی‌ای که در منطقه کبودرآهنگ ایجاد شده می‌پردازد. این پیرمرد و خانواده‌اش به دلیل مشکلات ایجاد شده درگیر مهاجرت اقلیمی شده‌اند، چرا که مهم‌ترین شغل در روستای کردآباد محل زندگی آن‌ها کشاورزی است و به دلیل بی‌آبی امکان زراعت در این منطقه وجود ندارد. در نزدیک زمین کشاورزی این مرد فروچاله‌ای بزرگ به عمق ۶۰ متر ایجاد شده است که دلیل به وجود آمدن این فروگودال یا فروچاله‌ها، برداشت بی‌رویه از سفره‌های آب زیرزمینی و چاه‌های غیرمجاز است.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی