تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...

پیش بینی نایب قهرمان المپیک آتن از دیدار یزدانی با تیلور

علیرضا رضایی نایب قهرمان المپیک ۲۰۰۴ آتن معتقد است امیرحسین زارع در نروژ می‌تواند انتقام شکست المپیک توکیو را از گنو پتریاشویلی بگیرد.

کد خبر: ۱۱۰۴۲۸
۱۵:۱۲ - ۱۱ مهر ۱۴۰۰

کشتی حسن یزدانی با تیلور

دیدارنیوز - نماینده سنگین وزن کشتی آزاد ایران در مسابقات جهانی اسلو (نروژ) با شکست دادن طاها آکگول قهرمان عنوان دار ترکیه‌ای به فینال این رقابت‌ها رسید. امیرحسین زارع جوان حالا در فینال باید با گنو پتریاشویلی دیگر قهرمان پرآوازه جهان کشتی بگیرد. در همین ارتباط با علیرضا رضایی تماس گرفتیم و او هم با رویی گشاده پاسخگوی سئوالات خبرورزشی شد:

امیرحسین زارع توانست به راحتی طاها آکگول را شکست داد. فکرش را می‌کردید؟

امیرحسین و مربیان تیم ملی تاکتیک خوبی را برابر آکگول پا به سن گذاشته اتخاذ کرده و موفق هم شدند. جلوی چنین کشتی گیران فنی، زیرگیر و با تجربه‌ای نباید ایستاده کشتی گرفت و دائم باید با کار کردن دست‌ها رو به جلو حرکت کرد. زارع هم مقابل آکگول با تجربه به خوبی از نیروی جوانی و دست‌های توانمندش استفاده کرده و با شایستگی به برتری رسید.

حالا باید با گنو پتریاشویلی یک کشتی گیر با تجربه دیگر کشتی بگیرد. این یکی خیلی فرق می‌کند و دیدید در المپیک هم زارع به او باخت؟
پتریاشویلی باهوش تر کشتی می‌گیرد و سعی می‌کند مسابقه را کنترل کند اما من فکر می‌کنم این بار زارع برنده شود.

از آخرین مدال طلای سنگین وزن ایران در مسابقات جهانی سال‌ها می‌گذرد. آیا امیرحسین زارع می‌تواند طلای سال ۱۹۸۹ مرحوم علیرضا سلیمانی را تکرار کند؟
اتفاقا من فکر می‌کنم امیرحسین زارع بتواند خاطره طلایی زنده یاد پهلوان علیرضا سلیمانی را زنده کند. او باید مقابل پتریاشویلی هم مثل کشتی با آکگول باهوش کار کند و اجازه زیرگرفتن به حریف ندهد. در مارتینی سوئیس شادروان سلیمانی با پیروزی مقابل بومگارتنر به پیروزی رسید و این بار انشالله امیرحسین زارع بتواند با غلبه بر پتریاشویلی آن خاطره را تکرار کند.

گیبل استیوسون ستاره سنگین وزن المپیک توکیو هم ظاهرا از کشتی خداحافظی کرده است. غیبت او چقدر در رنگ مدال زارع می‌تواند تأثیرگذار باشد؟
درست است در المپیک به هم نخوردند اما کشتی قابل پیش بینی نیست. شاید استیوسون هم به اسلو می‌آمد می‌باخت یا با همان قدرت المپیک می‌برد. به هر جهت ما الان یک جوانی داریم که آمده و به فینال رسیده است. امیدواریم بتواند مدال طلا را برای ایران بگیرد.

عملکرد مربیان را تاکنون چگونه دیده اید. انتقاداتی هم شنیده می‌شود از جمله اینکه در چلنج کشتی عموزاد و حریف ژاپنی اشتباه کردند و...
مربیان جوان و خوبی بالای سر تیم ملی داریم و الان برای قضاوت زود است. انشالله پس از خاتمه مسابقات کشتی آزاد قهرمانی جهان بتوانیم ارزیابی درستی داشته باشیم.

و بالاخره می‌رسیم به سوپر کشتی مسابقات اسلو نروژ و تقابل حسن یزدانی و دیوید تیلور آمریکایی! می‌خواهیم نظر فنی شما را در خصوص این دیدار جذاب بپرسیم؟
قطعا نکات فنی را مربیان تیم ملی به حسن یزدانی یادآوری کرده اند. او باید هوشیار کشتی بگیرد و به فکر فشار آوردن یا بُریدن حریف آمریکایی نباشد. دیوید تیلور نشان داده است قدرت بدنی بالایی دارد و به قول معروف کم نمی‌آورد. به نظرم حسن یزدانی در المپیک تاکتیک خوبی برابر تیلور اتخاذ کرد و فقط چند ثانیه کم آورد. شاید هم کشتی را بُرده تلقی کرد اما هرچه بود شیوه مناسبی بود. من فکر می‌کنم این بار هم اگر یزدانی با همان شیوه المپیک توکیو با حریف آمریکایی کشتی بگیرد با کمی‌هوشیاری و حواس جمع تا سوت پایان کشتی می‌تواند موفق شود.

 

برچسب ها: حسن یزدانی
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی