تیتر امروز

تصاویر ماهواره‌ای از آسیب حمله ایران به پایگاه اسرائیلی/ انتقاد سازمان ملل از کشتار جدید تل‌آویو
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

تصاویر ماهواره‌ای از آسیب حمله ایران به پایگاه اسرائیلی/ انتقاد سازمان ملل از کشتار جدید تل‌آویو

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
شاخه‌های زیتون از میان زبانه‌های آتش
یادداشت اختصاصی دیدار؛ چالش ایران و اسرائیل از زاویه‌ای دیگر

شاخه‌های زیتون از میان زبانه‌های آتش

برخی حقایق، معادلات، ملاحظات، مراودات و هماهنگی‌های خاص بین‌المللی در میانه‌های آتش بین ایران و اسرائیل، جان مایه یادداشت اسفندیار عبداللهی است که آینده روابط ایران با آمریکا و اسرائیل را تصویر...
اسپانیا، رفت و برگشت در دویست و پنجاه صفحه

اسپانیا، رفت و برگشت در دویست و پنجاه صفحه

ارزاقی، رمان‌نویسی است که از ابتدا درد و دغدغه مهاجرت داشته و در تک‌تک آثارش این دغدغه‌مندی ملموس است؛آنچه می‌خوانید توضیحی است که حامد شجاعی بر سفرنامه این نویسنده نوشته است.

عصر طویلگی آماده صحنه می‌شود

نمایش «عصر طویلگی» به کارگردانی عماد سالکی و «بیل‌مَن» به کارگردانی مهدی چاکری برای اجرا در مهر و آبان آماده می‌شوند.

کد خبر: ۱۱۰۳۳۱
۱۷:۰۵ - ۱۰ مهر ۱۴۰۰

عصر طویلگی

دیدارنیوز ـ به نقل از مشاور رسانه‌ای گروه، نمایش «عصر طویلگی» نوشته علیرضا غفاری به کارگردانی عماد سالکی برای اجرا از هجدهم مهر آماده می‌شود. گروه تئاتر سولو، نمایش «عصر طویلگی» به کارگردانی عماد سالکی از هجدهم مهر ١۴٠٠ در تماشاخانه استاد انتظامی خانه هنرمندان روی صحنه می‌رود.

این اثر نمایشی که تولید تازه آکادمی هنر‌های نمایشی سولو است، مبتنی بر محتوا و دارای لایه‌های اجتماعی است که با تکیه بر درون‌مایه فلسفی اثر رویکرد بیرونی‌اش بر قالبی فرم‌گرا و نمادگرا تمایل دارد. در تولید این نمایش، امیرکاوه آهنین‌جان، کارگردان و بازیگر، نادیا حسام، طراح و مدیر آکادمی تئاتر سولو، در مقام مشاور کارگردان، پروژه را همراهی می‌کنند.

با رونمایی از پوسترِ کار که طرح و اجرایی از امیر بالایی است، پیش فروش اینترنتی این نمایش از روز شنبه دهم مهر برای علاقه‌مندان و دوستداران تئاتر امکان‌پذیر است. در این نمایش بازیگران به ترتیب ایفای نقش: علیرضا مویدی، سامان کرمی، امید غلامی، حامد شمسه، علی صحراگرد، شهین انصاری، گلاره اکبری، رضا کریمی، یاسمن حسن زاده، مهناز نوروزی، امیرحسین ذوالقدر، روژین قنواتی بازی می‌کنند.

عوامل اجرایی نمایش عبارتند از: دراماتورژ آرش پارساخو. طراح صحنه، لباس و گریم: نادیا حسام. طراح پوستر و بروشور: امیر بالایی، دستیارکارگردان: زهرا رشنین، مدیر روابط عمومی: محمد وفایی، مشاور رسانه‌ای: تهمینه لک، عکاس: شهریار اکبریه. «عصر طویلگی» از یکشنبه ١٨ مهر هر روز غیر از شنبه‌ها، ساعت ١٨ (۶عصر) در تماشاخانه انتظامی خانه هنرمندان روی صحنه می‌رود.

همچنین نمایش «بیل من» که این روز‌ها مراحل پایانی تمرین و آماده‌سازی را پشتِ سر می‌گذارد، براساس نمایشنامه «عیاش سرزمین‌های غرب» نوشته جان میلینگتون سینگ روی صحنه می‌رود. چاکری پس از اجرای نمایش «ماندراگولا»، اثر نیکولو ماکیاولی در سال ۱۳۸۹ (پایان‌نامه دانشگاهی) به عضویت گروه تئاتر لیو- سایه (۱۳۹۰) درآمد و به‌عنوان دستیار کارگردان، همکاری در نمایش‌های «مرغ‌دریایی» ۱۳۹۰، «دایی وانیا» ۱۳۹۰ و «باغ آلبالو» ۱۳۹۲ هر سه اثر آنتون چخوف و از ساخته‌های محمدحسن معجونی را در کارنامه ثبت کرد. او هم‌چنین در مقام دراماتورژِ نمایش‌های «ستوان اینیشمور» مارتین مک‌دونا، «آشپزخانه» نوشته آرنولد وسکر (۱۳۹۵)، «سه خواهر» آنتون چخوف (۱۳۹۵) و «شهرِ ما» تورنتون وایلدر (۱۳۹۸) با این کارگردان همکاری کرده است.

حضور در فستیوال‌های تئاتری ادینبرا (اسکاتلند) ۲۰۱۷، کرالا (هند) ۲۰۱۷، اشپکتکل (سوئیس/زوریخ) ۲۰۱۷، تئاتر اوزین (سوئیس/ژنو) ۲۰۱۸، فست وُخن (اتریش) ۲۰۱۸ به‌عنوان مدیر اجرایی نمایشِ «بی‌صدایی»، نوشته سهیل امیرشریفی و کارگردانی آزاده شاهمیری؛ در کنار چاپ نمایشنامه‌ی «خواب‌هایی که باید دید» متن برگزیده جایزه اول نمایشنامه‌نویسی جشنواره مونولیو ۱۳۹۳ از جمله فعالیت‌های متعدد این هنرمند در زمینه هنر‌های نمایشی است.

قرار است در نمایش «بیل‌مَن» ترکیبی از بازیگران باتجربه و جوان مهدی چاکری را همراهی کنند.

برچسب ها: تئاتر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی