تیتر امروز

عمان حادثه اصفهان را محکوم کرد/ رئیس کمیسیون اروپا خواستار خویشتن‌داری شد
انتقام ایران از اسرائیل پس از حمله تروریستی (این گزارش بروزرسانی می‌شود)

عمان حادثه اصفهان را محکوم کرد/ رئیس کمیسیون اروپا خواستار خویشتن‌داری شد

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...

تهاتر نفت و کالای غیرنفتی در دستور کار قرار گرفت

مهدی نیازی، معاون وزیر صمت گفت: در بسته تسهیل صادرات و واردات که امروز از سوی دولت ابلاغ شد به گسترش رویه‌های تجاری به ویژه تهاتر نفت و کالای غیرنفتی پرداخته شده است.

کد خبر: ۱۱۰۳۱۱
۱۵:۲۳ - ۱۰ مهر ۱۴۰۰

تهاتر نفت و کالای غیرنفتی

دیدارنیوز ـ مهدی نیازی، معاون وزیر صمت امروز در نشست هم اندیشی رؤسای اتاق‌های بازرگانی و جمعی از صادرکنندگان با وزیر صمت، اظهار کرد: دو اقدام اساسی شامل ساماندهی فعالیت‌ها در حوزه اقتصادی با هدفگداری کمی و کیفی و رفع موانع صادرات در دستور کار قرار گرفته است.

معاون طرح و برنامه وزیر صمت افزود: مذاکرات فشرده‌ای در سطح دولت به صورت چند جانبه و دو جانبه انجام شد که خوشبختانه طی یک ماه گذشته مصوبه‌ای در قالب توسعه صادرات و مدیریت واردات در ۲۶ ماده تنظیم و صبح امروز از سوی رئیس جمهوری ابلاغ شد.

وی ادامه داد: در این بسته در حوزه صادرات به ۱۰ موضوع پرداختیم که این موضوعات بین مشوق‌ها و رفع موانع تقسیم شده است. بازگشت ارز حاصل از صادرات، بازگشت بدون قید و شرط مالیات بر ارزش افزوده بدون محدودیت، پیش بینی رویه‌های رفع تعهد ارزی عراق، افغانستان و پاکستان، رفع محدودیت‌های سقف و سابقه برای صادرکنندگانی که اقدام به واردات مواد اولیه کنند، پیش بینی زیرساخت‌های مجاز برای صادرات در گمرک، تعیین تکلیف رویه تجارت مرز، توسعه پیمان‌های منطقه‌ای و مشوق‌های صادراتی از جمله موارد پیش بینی شده در این بسته است.

نیازی گفت: در این بسته به گسترش رویه‌های تجاری به ویژه تهاتر نفت و کالای غیرنفتی پرداخته شده است.

وی افزود: در حوزه واردات هم تسهیل رویه‌های وارداتی برای واردات مواد اولیه بدون محدودیت سقف و سابقه برای صادرکننده، حذف مجوز‌های فیزیکی برای رویه‌های تجاری تا پایان سال، پیش بینی رویه اعتباری برای واردات مواد اولیه و واسطه‌ای در نظر گرفته شده است.

نیازی گفت: بانک مرکزی مکلف شد در تخصیص و تأمین ارز راهگشایی کند.

منبع: مهر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی