تیتر امروز

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...
اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم
بررسی موانع تولید در گفت‌وگو با مدیر عامل آریا چوب نفیس آفرینش+ویدیو

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم

موانع، مشکلات و کارشکنی‌های مسیر تولید از ثبت درخواست و اخذ پروانه تا وارد کردن سخت افزار و موضوع ترخیص آن در گمرکات ایران در گفت‌وگوی دیدار با یک کارآفرین.
گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...

موضع فاطمی‌امین در خصوص واردات خودرو چیست؟

رضا فاطمی امین، وزیر صمت گفت: در شرایط فعلی که منابع ارزی محدود است اگر این منابع صرف واردات خودرو شود منجر به افزایش نرخ ارز و گرانی برای همه مردم خواهد شد. اگر طرح واردات خودرو نهایتا تبدیل به قانون شود ما مکلف به اجرا خواهیم بود، اما نظر شخصی من و رسمی وزارت صمت عدم واردات در شرایط فعلی کشور است.

کد خبر: ۱۱۰۲۹۹
۱۴:۱۷ - ۱۰ مهر ۱۴۰۰

موضع وزیر صمت برای واردات خودرو

دیدارنیوز ـ رضا فاطمی امین در حاشیه نشست هم اندیشی رؤسای اتاق‌های بازرگانی و جمعی از صادرکنندگان، گفت: اگر طرح واردات خودرو نهایتا تبدیل به قانون شود ما مکلف به اجرا خواهیم بود، اما نظر شخصی من و رسمی وزارت صمت عدم واردات در شرایط فعلی کشور است.

وی در پاسخ به این سوال که اگر طرح واردات خودرو توسط شورای نگهبان تصویب و در نهایت تبدیل به قانون شود واکنش وزارت صمت که پیش از این نسبت به واردات موضع منفی گرفته بود چه خواهد بود، اظهار کرد: بحث قانون یک بحث جداست و بحث منطق اقتصادی یک بحث دیگر است. مسلماً هر چه در قالب قانون تصویب شود ما مجری آن خواهیم بود.

وزیر صمت افزود:، اما نظر کارشناسی من به عنوان مقام مسئول در حوزه صنعت و البته نظر رسمی وزارت صمت این است که واردات و صادرات جریان حیات اقتصادی هر کشوری است و همانطور که صادرات می‌کنیم باید واردات هم انجام دهیم، اما این فرآیند باید هوشمندانه باشد.

وی ادامه داد: بنابراین وقتی تراز تجاری کشور مناسب باشد من مخالفتی با واردات خودرو نخواهم کرد و معتقدم بخشی از بازار باید با خودروی خارجی تأمین شود تا در رقابت، قیمت و کیفیت شاهد بهبود باشیم.

فاطمی امین گفت: در شرایط فعلی که منابع ارزی محدود است اگر این منابع صرف واردات خودرو شود منجر به افزایش نرخ ارز و گرانی برای همه مردم خواهد شد.

وی در پاسخ به این سوال که اگر تبدیل به قانون شود واکنش شما چیست گفت: اگر واردات خودرو تبدیل به قانون شد قطعاً ما ملزم و مکلف به اجرا خواهیم بود، اما نظر شخصی من و نظر رسمی وزارت صمت این است که نباید در دوران گذار تصمیمی بگیریم که یک بخشی به نظرمان بهبود یابد و بسیاری از بخش‌های دیگر دچار زیان شوند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی