تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...

حال ناخوش دریاچه ارومیه؛ کاهش ۴۲ درصدی حجم آب دریاچه

حجم آب دریاچه ارومیه در پایان سال آبی ۱۴۰۰ - ۹۹ بر اساس آمار‌های شرکت مدیریت منابع آب ایران، دو میلیارد و ۷۳۰ میلیون متر مکعب گزارش شده است که نسبت به سال آبی پیش از آن کاهشی ۴۲ درصدی را نشان می‌دهد.

کد خبر: ۱۱۰۲۷۶
۱۲:۵۶ - ۱۰ مهر ۱۴۰۰

کاهش حجم آب دریاچه ارومیه

دیدارنیوز ـ به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو، بر اساس آمار دفتر مطالعات پایه شرکت مدیریت منابع آب ایران، در پایان سال آبی ۰۰ - ۹۹ حجم آب موجود در دریاچه ارومیه به دو میلیارد و ۷۳۰ میلیون متر مکعب رسیده که این رقم در مقایسه با پایان سال آبی ۹۹-۹۸، حدود دو میلیارد متر مکعب و نسبت به میانگین بلندمدت ۱۳ میلیارد و ۶۵۹ میلیون متر مکعب کاهش را نشان می‌دهد.

تراز سطح آب این دریاچه با کاهش ۶۲ صدم متری نسبت به سال آبی گذشته (۹۹-۹۸) به رقم یک‌هزار و ۲۷۰ متر و ۶۵ سانتی‌متر رسیده که این روند کاهشی با آغاز بارش‌های پاییزه و اجرای برنامه‌های هدایت آب، می‌تواند متوقف شود.

تغییرات تراز سطح آب دریاچه ارومیه در پایان سال آبی۱۴۰۰ - ۹۹ نسبت به میانگین بلندمدت بیانگر کاهش سه هزار و ۶۵ متری است.

سال آبی ۱۴۰۰ - ۹۹، در حالی به پایان رسید که وسعت دریاچه ارومیه رقم دو هزار و ۲۷ کیلومتر مربع را نشان داده و در مقایسه با سال آبی گذشته یک هزار و ۴۷۲ کیلومتر مربع کاهش دارد.

سال آبی ۱۴۰۰ - ۹۹ تنها با ۱۵۷.۷ میلی‌متر بارش به پایان رسیده که این رقم نسبت به سال آبی ۹۹-۹۸ حدود ۱۶۰ میلی‌متر کاهش داشته و جزو کم‌بارش‌ترین سال‌ها در ۵۰ سال گذشته بوده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی