تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...
رییس کمیسیون بهداشت و درمان:

هدف اصلی سامانه مدیریت هوشمند احیای فضای کسب و کار است

رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی دلیل راه اندازی مدیریت جامع هوشمند را سازماندهی کسب و کارها و احیای آن عنوان کرد و گفت: با راه اندازی سامانه مدیریت هوشمند بتدریج این کسب و کارها باز و محدودیت‌ها رفع می‌شود و مردم به زندگی عادی خود برمی‌گردند.

کد خبر: ۱۱۰۱۵۷
۱۷:۰۲ - ۰۸ مهر ۱۴۰۰

هدف اصلی سامانه مدیریت هوشمند احیای فضای کسب و کار است

دیدارنیوز: حسینعلی شهریاری در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا درباره طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت‌های کرونایی گفت: در این طرح قرار است نام تمامی افرادی که واکسینه شده‌اند در سامانه ثبت شود و تمام سیستم‌های دیگر مثل هواپیمایی، راه آهن، اصناف، پلیس راهور و دیگر بخش‌ها به این سامانه وصل شوند.
نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: طرح جامع هوشمند کمک می‌کند تا یک سری محدودیت‌ها مانند تردد بین شهری، محدودیت تردد شبانه و بسته بودن رستوران‌ها و پاساژها را برداشته شود. اگر مردم واکسینه شوند، نام آنها در سامانه هوشمند ثبت می‌شود و وقتی شهروندان مثلا به دفاتر هواپیمایی مراجعه می کنند، آن دفاتر با ورود به سامانه هوشمند و مشاهده نام مسافر در صورت واکسینه بودن، براحتی برای آن فرد بلیت صادر می کنند.  
شهریاری با بیان اینکه بسیاری از خدمات درمانی از این سیستم ارائه خواهد شد، گفت: با راه اندازی سامانه مدیریت هوشمند بتدریج این کسب و کارها باز و محدودیت‌ها رفع می‌شود و مردم به زندگی عادی خود برمی‌گردند. این محدودیت‌ها برای خیلی از کسب و کارها مشکل درست کرد و رستوران ها، هتل‌ها و  صنعت گردشگری آسیب دیدند.
وی  دلیل راه اندازی مدیریت جامع هوشمند را سازماندهی کسب و کارها عنوان کرد و گفت: وقتی برخی از مردم عنوان می‌کنند که تمایلی به واکسن زدن ندارند، ممکن است بعدا در دریافت خدمات دولتی دچار مشکل شوند.
رییس کمیسیون بهداشت و درمان با بیان اینکه برای دستیابی به ایمنی مد نظر در جامعه باید میزان واکسیناسیون به ۸۰ درصد برسد،‌ گفت: در هر صورت با واکسیناسیون عمومی هم مردم باید پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند.
وی تاکید کرد: تاکنون ۵۲ میلیون دز واکسن تزریق شده است و با توجه به واکسن‌های موجود امیدواریم تا چند هفته دیگر این میزان از ۱۰۰ میلیون دُز عبور کند. به احتمال زیاد تا اوایل آبان ماه ۱۲۰ میلیون دز واکسن وارد کشور می شود.
شهریاری اظهار کرد: اگر بین ۷۰ تا ۸۰ درصد جمعیت واکسینه شوند با اجرای پروتکل های بهداشتی بسیاری از محدودیت ها را می‌توان کنترل کرد و با بهره بردن از قرنطینه‌های هوشمند، مسیر فعالیت دوباره کسب و کارها را همواره کرد.
وی اضافه کرد: امیدواریم هموطنان به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند زیرا اکنون واکسن به اندازه کافی وجود دارد و حتی مراکز واکسیناسیون کرونا خلوت هستند و مشکلی در این زمینه نداریم.
نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این پرسش که با این روند واکسیناسیون آیا شاهد موج سنگین دیگر کرونا در کشور خواهیم بود یا خیر، گفت: امیدواریم موج دیگر کرونا را در کشور نداشته باشیم و اگر هم موج جدیدی باشد، سنگین نباشد.
رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی همچنین درباره وارودات واکسن فایزر گفت: وزیر بهداشت و درمان در جلسه ستاد مقابله با کرونا اعلام کرد که می‌خواهیم برای زنان باردار واکسن فایزر را وارد کنیم اما در کمیته علمی کرونا این موضوع بحث و بررسی شد و آنها توصیه کردند که واکسن سینوفارم برای زنان باردار مطمئن‌تر است.
شهریاری ادامه داد: ظاهرا کمیته ملی کرونا اعلام کرده که وارد کردن واکسن فایزر برای زنان باردار منتفی شده است اما روز شنبه در ستاد ملی مبارزه با کرونا وزیر بهداشت و درمان توضیحاتی در این زمینه ارائه می‌دهد.


منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی