تیتر امروز

امیر محمد قدوسی:موضوع حجاب از سال های اول انقلاب مطرح بوده است/
گفت و گوی دیدار با یک حقوقدان درباره "طرح نور"

امیر محمد قدوسی:موضوع حجاب از سال های اول انقلاب مطرح بوده است/"روحانی" مکلف شد مانع ورود زنان بدون حجاب به ارتش شود

اجرای "طرح نور" بهانه‌ای شد تا دیدارنیوز با دکتر امیرمحمد قدوسی، حقوقدان و وکیل یک گفت‌وگوی را انجام دهد که نتیجه آن تولید یک "ویدیوکست" بود، که می‌بینید.
سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...

ارزان‌ترین خانه‌های تهران را در این مناطق پیدا کنید

معاملات مسکن در شهریورماه ۱۴۰۰ با رشد بیش از ۴۰ درصدی مواجه شده و بخشی از متقاضیان بعد از مدت‌ها بی میلی به خرید، اقدام به معامله کرده‌اند، اما ارزان‌ترین منطقه تهران برای خرید مسکن کجاست؟

کد خبر: ۱۱۰۱۳۶
۱۱:۱۶ - ۰۸ مهر ۱۴۰۰

ارزان‌ترین خانه‌های تهران را در این مناطق پیدا کنید

دیدارنیوز: طبق داده‌های آماری جدید بانک مرکزی معاملات مسکن در شهر تهران طی شهریور ماه ۱۴۰۰ رشد قابل توجهی داشته (حدود ۴۱/۶ درصد) و برخی کارشناسان اقتصادی معتقدند این آمار‌ها نشان می‌دهد بازار مسکن در حال خارج شدن از رکود است.

بر اساس این آمارها، قیمت مسکن نیز به طور متوسط در شهریورماه ۲/۴ درصد افزایش داشته و این امر نیز نشانه دیگری از پایان رکود تلقی می‌شود. البته در مقابل عده دیگری از کارشناسان بازار مسکن از جمله رئیس اتحادیه مشاوران املاک معتقدند این آمار‌ها به چند منطقه بالای شهر تهران محدود می‌شود و بانک مرکزی با تعمیم این آمار‌ها به کل بازار مسکن تهران در حال دادن آدرس غلط به مخاطبان است؛ نتیجه‌ای که آن‌ها می‌گیرند این است که رکود سنگین بازار (کم شمار بودن معاملات) و روند کاهشی قیمت مسکن ادامه دارد.

به هر شکل بر اساس آمار‌هایی که بانک مرکزی منعکس کرده است کمترین متوسط قیمت یک مترمربع زیربنای مسکونی معامله شده با ۱۵میلیون و ۳۰هزار تومان به منطقه ۱۸ تعلق داشته است که نشان می‌دهد این منطقه ارزان‌ترین منطقه تهران برای متقاضیان خرید مسکن است.

منطقه ۵ صدرنشین تعداد خرید و فروش‌ها

توزیع تعداد معاملات انجام شده برحسب مناطق مختلف شهر تهران در شهریورماه سال۱۴۰۰ حاکی از آن است که از میان مناطق ۲۲گانه شهر تهران، منطقه۵ با سهم ۱۴.۲ درصدی از کل معاملات، بیشترین تعداد قرارداد‌های مبایعه‌نامه را به خود اختصاص داده است. همچنین مناطق ۱۰ و ۲ به‌ترتیب با اختصاص سهم‌های ۱۰ و ۸.۷ درصدی در رتبه‌های بعدی قرار گرفته‌اند. در مجموع ۷۲.۶ درصد از کل تعداد معاملات انجام شده در شهر تهران در شهریورماه سال۱۴۰۰ مربوط به ۱۰منطقه شهر (به ترتیب بیشترین فراوانی شامل مناطق ۵، ۱۰، ۲، ۴، ۱۴، ۷، ۸، ۱، ۱۵ و ۱۱) بوده و  ۱۲منطقه باقیمانده ۲۷.۴ درصد از کل تعداد معاملات را به خود اختصاص داده‌اند.

کم متراژ‌ها همچنان در بالای لیست معاملات مسکن

بررسی توزیع فراوانی تعداد واحد‌های مسکونی معامله شده برحسب سطح زیربنای هر واحد مسکونی در شهریورماه سال۱۴۰۰ نیز حاکی از این است که در مجموع ۵۶.۳ درصد از معاملات انجام شده، بیشترین سهم از معاملات انجام شده مربوط به واحد‌های مسکونی با سطح زیربنای کمتر از ۸۰مترمربع بوده که تناسب بیشتری با الگوی مصرف دارد و تقاضای مصرفی و اجاره‌ای برای آن‌ها بیشتر است. بررسی توزیع فراوانی تعداد واحد‌های مسکونی معامله شده برحسب ارزش هر واحد نیز حاکی از این است که در مجموع حدود ۵۰.۱ درصد از معاملات به واحد‌های مسکونی با ارزش کمتر از ۲ میلیارد تومان اختصاص داشته که می‌تواند تناسب بیشتری با تقاضای مصرفی داشته باشد هرچند بخش قابل‌توجهی از همین معاملات نیز به سرمایه‌گذاران تعلق داشته و در نهایت به بازار اجاره عرضه شده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی