تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.

رئیس علوم پزشکی اهواز خبر داد: انجام تست از زائران در بازگشت به کشور

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با بیان اینکه در صورت مثبت شدن تست زائران در بدو بازگشت به کشور، علائم هشداردهنده و توصیه‌ها به بیمار ارائه می‌شود، گفت: امیدواریم تا حد امکان از ورود افراد دارای علائم یا افرادی که جواب تست‌شان مثبت شده است، جلوگیری کنیم.

کد خبر: ۱۰۹۹۵۲
۱۴:۲۵ - ۰۶ مهر ۱۴۰۰

انجام تست از زائران در بازگشت به کشور

دیدارنیوز ـ دکتر فرهاد ابول‌نژادیان با اشاره به بازگشت زائران اربعین از سه نقطه خوزستان، اظهار کرد: تیم‌های بهداشتی در فرودگاه اهواز و مرز چذابه مستقر هستند.

به گزارش ایسنا، وی افزود: با توجه به اینکه احتمالا تعداد زیادی زائر از مرز شلمچه وارد می‌شوند با جمعیت هلال احمر توافق کرده‌ایم که درمانگاه‌های این جمعیت در طول مسیر زائران از کربلا تا بصره، ۳۰ هزار تست را انجام دهند و جواب آزمایش را در اختیار این افراد قرار دهند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به مراقبت سندرمیک در مرزها، گفت: صبح روز سه‌شنبه چادر‌هایی برپا می‌شوند تا تست کرونا هم در مسیر و هم در پایانه مرزی انجام شود. قبل از پارکینگ خودرویی نیز چادر‌هایی برپا شده‌اند تا زائران تست را انجام دهند.

وی بیان کرد: در صورت مثبت شدن تست، بلافاصله مورد در سامانه ثبت می‌شود و در صورتی که زائر دچار علائم تنفسی باشد به بیمارستان منتقل می‌شود، اما در صورتی که تنها تست مثبت شود، علائم به زائر هشدار داده می‌شود و توصیه می‌شود که بیمار از دو ماسک استفاده کند. با توجه به ثبت اطلاعات در سامانه، مرکز بهداشت هر شهر سراغ موارد مثبت می‌رود و آن‌ها را راهنمایی می‌کند.

ابول‌نژادیان تصریح کرد: زائرانی که از مرز‌ها وارد کشور می‌شوند در صورت بروز کوچک‌ترین علامت، به نزدیک‌ترین ایستگاه بهداشت مراجعه کنند و تست انجام دهند. امیدواریم تا حد امکان از ورود افراد دارای علائم یا افرادی که جواب تست‌شان مثبت شده است، جلوگیری کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد، در خصوص محموله واکسن تک دوز نیز بیان کرد: این واکسن، تک مرحله‌ای نیست. معمولا واکسن‌ها دارای دو دوز هستند و منظور از اعلام تک دوز این است که یک دوز آن، اکنون وارد کشور شده است و در مرحله بعد، دوز دوم وارد می‌شود.

منبع: ایسنا
برچسب ها: کرونا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی