تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...

بیچاره آقای ابی! آقای صدا

اجرای ضعیف اقای ابی در ارمنستان انتقادات در خصوص کنسرت‌های گران قیمت اما بی‌کیفیت خوانندگان لس‌انجلسی در کشورهای همسایه را افزایش داده است.

کد خبر: ۱۰۹۸۴۴
۱۲:۱۲ - ۰۵ مهر ۱۴۰۰

بیچاره آقای ابی! آقای صدا

دیدارنیوز - ابراهیم حامدی خواننده ۷۲ ساله ایرانی که با  نام هنری «ابی» شناخته می‌شود، علیرغم آنکه از سال ۱۳۵۵ به ایران نیامده است اما جزو شناخته  شده‌ترین و محبوب‌ترین خواننده‌های موسیقی پاپ تاریخ ایران است. از دهه شصت تا کنون، برخلاف آنکه آثار این خواننده هرگز به صورت قانونی منتشر نشده است، اما کپی آثار او همیشه مورد استقبال قرار می‌گیرد. به طوریکه بسیاری از نسل‌های جوان ساکن ایران نیز آثار او را به خوبی می‌شناسند و به حافظه سپرده‌اند. این روزها برای ایرانیان داخل کشور دانلود آهنگ‌های ابی (ابراهیم حامدی) تنها طریقه استفاده از آثار این خواننده موسیقی پاپ هست.

ابراهیم حامدی (ابی) پس از انقلاب سال ۱۳۵۷ هرگز اجازه برگزاری کنسرت در ایران را نیافت. تیم مشاوران او تصمیم گرفتند اجراهایی زنده در کشورهای اطراف ایران مانند ترکیه و ارمنستان برای وی تدارک ببینند. ممنوعیت برگزاری کنسرت‌های ابی در ایران باعث شد، کشورهای همسایه از این فرصت به عنوان یک جاذبه گردشگری استفاده کنند و برای این خواننده ( و دیگر خوانندگان) فرش قرمز پهن کنند.

سفر به کشورهای همسایه برای حضور در اجرای زنده این خواننده برای ایرانیان نیز جذاب بود چرا که آنها هم به کشورهای ارزان سفر می‌کردند و هم به کنسرت خواننده مورد علاقه‌شان می‌رفتند. بنابراین برگزاری کنسرت این خوانندگان فرصت خوبی برای جذب توریست، درآمدزایی و سپری کردن اوقات فراغت شد. فارغ از آنکه بسیاری از این اجراها فاقد کیفیت لازم بودند.

صدرا محقق، روزنامه نگار به در شهریور ۱۴۰۰ در گزارشی نوشت:

« میانگین قیمت بلیط کنسرت خواننده‌های ایرانی در استانبول ۵ برابر قیمت کنسرت هنرمندان دیگر کشورها در همین شهر است. مثلا بلیط کنسرت کامران هومن ۲ونیم برابر بلیط گروه متال آمریکایی Dream Theater است. »

مهشید، مدیر هنری ابراهیم حامدی، به تازگی توری هنری با عنوان «تور خداحافظی ابی» برای ابراهیم حامدی تدارک دیده است که یکی از اجراهای وی در کشور ارمنستان در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود که نشان می‌دهد این خواننده کمترین آمادگی و تسلط برای اجرای زنده ندارد. ناتوانی این خواننده کهنه‌کار باعث ایجاد موجی فراگیر در شبکه‌های اجتماعی نسبت به ضرورت خداحافظی او از دنیای هنر شده است. حاشیه این کنسرت باعث شد، گروهی از هواداران آقای ابی، انگشت اتهام را به سمت مهشید همسر و مدیر برنامه‌های این خواننده ببرند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی