تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.

کومان فوتبال علی اصغری را جانشین تیکی تاکا در بارسلونا کرد

رونالد کومان سرمربی بارسلونا این روزها فوتبال دلخواه هواداران بارسلونا را اجرایی نمی‌کند و با استفاده از سانترهای بلند همان فوتبالی که در ایران رایج بود را اجرایی کرد.

کد خبر: ۱۰۹۷۴۲
۱۱:۰۵ - ۰۴ مهر ۱۴۰۰

کومان فوتبال علی اصغری را جانشین تیکی تاکا در بارسلونا کرد

دیدارنیوز - بارسلونا در دیدارآخرش دوباره شب فاجعه آمیز دیگری را گذراند تا ناخود آگاه تفاوت این تیم با تیمهای موفق این فصل چون منچستر یونایتد و رئال مادرید و‌چلسی ولیورپول و بایرن مونیخ … بیشتر هویدا شود . شاید بسیاری اشاره به نکته ای مهمی در تفاوت این تیمها با بارسلونا یعنی کیفیت بازیکنانی چون رونالدو و فرناندز و‌بنزما و وینیسیوس و لوکاکو‌و‌جورجینیو و‌لواندوفسکی با مردانی چون لوک دیونگ و… داشته باشند اما بی گمان تفاوت بزرگ‌بارسلونا را با چلسی و رئال مادرید و لیورپول و بایرن مونیخ … را باید در نوع کیفیت تفکر و آماده سازی و کوچینگ و… مردی چون کومان با توخل و آنجلوتی و کلوپ و ناگلزمن … دید .

سالها پیش اصطلاحی در فوتبال ایران و‌خصوصا در مورد مربیان سنتی چون علی پروین و‌امیر قلعه نویی … استفاده میشد فوتبال با سیستم علی اصغری بود. فوتبال علی اصغری فوتبالی بود که مترادف با تک سیستمی و‌اصولا فوتبال ذاتی بود و‌عمدتا روی هوا و تنها در سانتر کردن های ممتد خلاصه میشد .

این سیستم می توانست موفق باشد اگر تیم مدافعین کناری سریع و‌تکنیکی و با قابلیت سانترهای دقیق و موثر و‌سرزن های موثر در نوک‌حمله همراه بود اما وقتی مدافعین و‌اصولا بازیکنان کناری موثری وجود نداشتند و سانتر فوروارد مناسب نبودند ره به جایی نمی برد و‌ نکته ای که در سالهای دور انتقاد بیشتری داشت استفاده از مدافعین سرزن در نوک‌حمله و‌مردانی چون ابراهیم تقی پور و‌حنیف عمران زاده … در سیستم علی اصغری بود .

بارسلونا در بازی با گرانادا یاد آوری دویاره ای از آنچه بود که طرفداران قدیمی سرخابی های تهران بارها ان را دیده و رنج‌کشیده بودند . براستی کومان با مردانی تکنیکی چون‌کوتینیو‌و دمیر و‌پویگ‌و‌ ممفیس و‌ گابی چرا این همه علی اصغری بازی کرد؟ این که نمایش گرانادا هم‌ بی شباهت به فوتبال بحرین و دیگر کشورهای خلیج فارس در وقت کشی نداشت و داور هم یار دوازدهم انها بود نمی تواند توجیه مناسبی برای این نمایش علی اصغری کاتالانها باشد .‌کومان بد شانس است که دو‌مدافع چپش مصدوم بودند و‌دست در نیمه دوم‌با اشتباهات بی کرانش رنج این مصدومیت ها را بیشتر کرد اما به واقع با پیکه و لوک دیونگ‌ چگونه قرار بود اتفاق بزرگی بیافتد؟ پیکه یاد آور ابراهیم تقی پور و لوک‌دیانگ‌ بازیکنی چون پایان رافت ان سالها بود . بارسلونا علاوه بر جوانی بازیکنان و‌ناکار آمدی قدیمی ها چوب بی فلسفه بازی کردن و‌مهمتر از بازی علی اصغری خود را می خورد و این دقیق تفاوت رئال مادریدی است که در مستایا والنسیا با وینیسیوس و بنزما و کاماوینگا … بازی باخته را می برد و‌بارسلونا که در نیوکمپ به زور از تیم رتبه ۱۷ مساوی می گیرد .

بارسلونا برنامه در هیچ زمینه تاکتیکی ندارد و‌شایعاتی چون مربیگری یوردی کرایف نشان می دهد بی برنامگی و‌خود تخریبی تمامیت این باشگاه را به خطر انداخته فعلا سیستم علی اصغری در کاتالونیا حاکم است . در هر حال بازی شب گذشته بارسا نشان داد که سیستم علی اصغری جهانی است .

برچسب ها: پرسپولیس
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی