تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

میرسلیم: برخی وزرا بی تجربه‌اند

سید مصطفی میرسلیم عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و نماینده تهران در مجلس یازدهم است که در دولت دوم آیت ا...هاشمی‌رفسنجانی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی‌بود. میرسلیم با آرمان ملی گفت‌وگویی انجام داده است.

کد خبر: ۱۰۹۳۹۴
۱۱:۳۰ - ۳۱ شهريور ۱۴۰۰

برخی وزرا بی تجربه‌اند

دیدارنیوز:مصطفی میرسلیم عضو ارشد حزب موتلفه اسلامی  و اعضای حزب جمهوری اسلامی‌بود که به پیشنهاد بنی‌صدر برای نخست‌وزیری به مجلس معرفی شد اما مجلس اول شورای اسلامی ‌با نخست‌وزیری او موافقت نکرد. در شرایط کنونی میرسلیم رئیس شورای مرکزی حزب مؤتلفه‌ ‌است. «آرمان‌ملی» برای تحلیل و بررسی رویکرد مجلس یازدهم در زمینه‌های مختلف ازجمله طرح صیانت از فضای مجازی و مذاکرات هسته‌ای و همچنین موانع تصویب اف ای تی اف در مجمع تشخیص مصلحت نظام با مهندس میرسلیم گفت وگو کرده که در ادامه می‌خوانید.  

*مجلس یازدهم با شعارهایی مانند بهبود وضعیت معیشت مردم روی کار آمد. این در حالی است که هنوز برخی از وعده‌هایی که نمایندگان مجلس دادند عملی نشده است. آسیب شناسی شما از وضعیت مجلس یازدهم چیست؟
هرچند مجلس یازدهم در کل مجلسی انقلابی است، ولی فراموش نکنیم که وارث بسیاری از رویه‌ها و فرآیندهایی است که از دوره‌های گذشته به ما رسیده است. برخی از آن رویه‌ها مناسب است ولی بسیاری از فرآیندها آشکارا اشکال دارد که جمعا اصلاح آنها به مفاد آیین نامۀ داخلی مجلس بر می‌گردد و در سایۀ آن به نحوۀ اعمال مدیریت هیأت رئیسۀ مجلس در اجرای آن آیین نامه.تا کنون در بخش تقنین سرعت لازم را نداشته‌ایم و امروز صدها طرح و لایحه که بسیاری از آنها دو فوریتی‌اند در نوبت بررسی و تصویب قرارگرفته‌اند. در بخش نظارت وضع بهتری داشته‌ایم ولی هنوز با حالت مطلوب فاصله داریم؛ البته علت عمدۀ آن عدم همراهی دولت قبل بود که یک سال از فرصت‌های ما را نیز بر باد داد. این نظارت منسجم‌تر و قوی‌تر در دو سال و نیم پیش رو انجام خواهد گرفت که البته کمک بسیار خوبی برای پیشبرد اهداف دولت خواهد بود زیرا قصد ما از نظارت مچ‌گیری نیست، بلکه کشف فوری نقاط ضعف و چاره جویی به موقع آن است تا کمترین خسارت به مردم وارد شود. در بخش شایسته‌گزینی نیز با بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی مجلس کار فشرده و بسیار منظمی‌را انجام داد که آثار خوبی را در تعاملات دو قوۀ مجریه و مقننه به‌جای خواهد گذارد.
 *چه نقدهایی را به مجلس یازدهم وارد می‌دانید؟
یک دسته از انتقادها به آیین نامۀ داخلی برمی‌گردد که مشغول آماده سازی پیشنهادهای اصلاحی لازم برای آن شده‌ایم و با آن اصلاحات تحول شایسته ای در کمیت و کیفیت قانونگذاری پدیدار خواهد شد. انتقادهای دیگر به فعالیت‌های کمیسیون‌ها بر می‌گردد که در شرایط کنونی کشور نیازمند وقت گذاری بیشتر نمایندگان محترم می‌باشد و در واقع اگر کار کمیسیون قوی باشد مصوبۀ مجلس نیز به تبع آن مفید و مؤثر خواهد شد. انتقاد سوم نیز به رفتار خودمان بر می‌گردد که باید در شئون مختلف همتراز گام دوم انقلاب بشود ؛ نسبت به این امر نیز اهتمام خوبی از سوی نمایندگان محترم نشان داده شده و امیدوارم آثار مثبت آن به‌تدریج ظاهر شود و به یادگار بماند.

گزارش از: آرمان ملی- احسان انصاری

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی