تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.

رویارویی جنگنده‌های ناتو با سوخوهای روسی در آسمان بالتیک

شماری جنگنده‌ «اف-16» و «اف-18» ناتو، بمب‌افکن‌های اتمی روسیه را که بر فراز دریای بالتیک پرسه می زدند را تا آسمان روسیه اسکورت کردند.

کد خبر: ۱۰۹۳۵۳
۰۸:۴۱ - ۳۱ شهريور ۱۴۰۰

رویارویی جنگنده‌های ناتو با سوخوهای روسی در آسمان بالتیک

 دیدارنیوز: وزارت دفاع روسیه سه شنبه شب به وقت تهران اعلام کرد که شماری جنگنده‌های پیشرفته نانو، بمب‌افکن‌های اتمی این کشور را بر فراز دریای بالتیک اسکورت کردند.
به گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که دو فروند بمب افکن راهبردی «توپولوف-۱۶۰» این کشور حین پرواز بر فراز دریای بالتیک با شماری از جنگنده‌های ناتو مواجه شدند.
وزارت دفاع روسیه در بیانیه خود افزود که بمب‌افکن‌های راهبردی روسیه پرواز معمول در حریم هوایی بین‌المللی انجام می دادند. نوع جنگنده‌های ناتو «اف-۱۶» متعلق به ایتالیا و دانمارک، جنگنده «اف-۱۸» فنلاند و جنگنده «ساب» متعلق به سوئد اعلام شد. بمب‌افکن‌های روسی در این ماموریت ۸ ساعته  جنگنده‌های «سوخو-۳۵» و «سوخو-۲۷» روسیه را همراهی می‌کردند.
وزارت دفاع روسیه اعلام کرده که این پرواز کاملا بر اساس قوانین و مقرارات هوانوردی بین‌المللی صورت گرفت.
توپولوف-۱۶۰، بمب‌افکن راهبردی فرا صوت روسیه است. این بمب‌افکن تا حدی از خصوصیات پنهان‌کاری شامل کاهش نیمرخ راداری و بازتاب گرمایی برخوردار است و به‌طور کلی قابل مقایسه با بمب‌افکن آمریکایی بی-۱ لنسر است در حالی که ابعاد آن بزرگتر است و ظرفیت حمل مهمات بیشتری دارد.
 این بمب افکن دارای قابلیت حمل بمب اتمی و متعارف را دارد و آخرین بمب افکن راهبردی ساخت روسیه و بزرگترین هواپیمای فراصوت با قابلیت بال متغیر در جهان است. توپولوف- ۱۶۰ می‌تواند جنگ‌افزارهای اتمی و متعارف شامل موشکهای دوربرد را حمل کند. این هواپیما برای دفاع از خود به موشک‌های حرارت‌یاب و سامانه‌های مختل کننده کننده رادار و پرتاب‌کننده شراره‌های گمراه‌کننده موشک حرارتی مجهز شده‌ است. 
طی روزهای گذشته مرکز کنترل حریم هوایی روسیه  اعلام کرد که جنگنده‌های این کشور یک هدف هوایی متعلق به ناتو را بر فراز دریای بارنتس و در حالیکه  به حریم هوایی این کشور نزدیک می‌شد، رهگیری کردند.
مرکز کنترل دفاع روسیه اعلام کرد که  یک فروند  جنگنده «میگ -۳۱» روسیه برای اسکورت هواپیمای گشت هوایی «پی-۳۰ ارویون» نیروی هوایی نروژ بر فراز دریای بارنتس به پرواز درآمد. مرکز کنترل دفاع ملی روسیه در بیانیه خود  اعلام کرد که خدمه جنگنده روسی هدف هوایی را شناسایی کرده و آن را بر فراز دریای بارنتس اسکورت کردند. پس از دور شدن هواپیماهای نظامی خارجی از حریم هوایی روسیه، این جنگنده روسی به پایگاه خود بازگشت. روسیه تاکید کرده که پرواز هواپیمای روسی مطابق قوانین بین‌المللی انجام شد.

منبع: فارس
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی