تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

آخرین خبر از همسان سازی حقوق فرهنگیان بازنشسته

در آخرین خبر از همسان سازی حقوق فرهنگیان بازنشسته و رتبه بندی معلمان نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی از پیگیری و تلاش نمایندگان برای بررسی و تصویب لایحه رتبه بندی معلمان خبر داد.

کد خبر: ۱۰۹۳۳۶
۱۶:۱۷ - ۳۰ شهريور ۱۴۰۰

همسان سازی حقوق فرهنگیان بازنشسته

دیدارنیوز ـ  روز گذشته رئیس جمهور در جلسه شورای عالی آموزش و پرورش درباره اجرای طرح رتبه بندی معلمان گفت هدف اصلی از رتبه بندی معلمان افزایش کیفی و مهارتی فرهنگیان است و در دستور فوری از مسئولان مربوطه خواست تا مشکل مالی و معیشتی معلمان و فرهنگیان یک بار برای همیشه حل شود.

محمد صالح جوکار در نشست با تعدادی از فعالان صنفی، روسای کانون‌های بازنشستگان و پیشکسوتان آموزش و پرورش یزد افزود: لایجه همسان‌سازی دائمی حقوق بازنشستگان با شاغلان در اولویت است و برای اجرای کامل آن از هیچ تلاشی توسط مجلس دریغ نمی‌شود.

وی با بیان اینکه معلمان به خصوص فرهنگیان پیشکسوت حق بزرگی بر گردن نظام تعلیم و تربیت و نیروی انسانی کشور در بخش‌های مختلف دارند ادامه داد: همسازی حقوق بازنشستگان با شاغلان جزو موارد مهم و مورد تاکیدی است که تاکنون در مجلس اقداماتی برای اجرای آن شده و پیگیری لازم صورت می‌گیرد.

نماینده مردم یزد اظهار کرد: افزایش برخی حقوق‌ها برای شاغلان در مجموع صحیح نیست و باید به وضعیت پیشکسوتان عرصه تعلیم و ترییت و معلمان بازنشسته که حق بزرگی بر گردن همگان دارند بیش از گذشته با جدیت پیگیری و اقدام لازم و مناسب به عمل آید.

جوکار گفت: طرح رتبه‌بندی فرهنگیان در کنار طرح همسازی‌سازی حقوق بازنشستگان با شاغلان جزو موارد اساسی و مطالبه دیگر برحق این قشر دلسوز و فرهیخته کشور است و هر کاری را برای رفاه و خدمت به آن‌ها انجام دهیم یک وظیفه و اجرا می‌شود.

صندوق‌های بازنشستگی، کانون‌ها و انجمن‌های صنفی معلمان باید در چارچوب مقررات و بدون وابستگی برای رسیدگی به حقوق اعضا و امور صنفی جامعه بزرگ هدف خود جدی فعالیت کنند و دولت و مجلس از آن حمایت مادی و معنوی دارد.

این کانون‌ها و انجمن‌های صنفی باید در کشور با حمایت‌ها تقویت شود که نقش مهمی در پیگیری مسائل، مشکلات و مطالبات جامعه هدف به خصوص پیشکسوتان و فعالان فرهنگی و معلمان فداکار کشور دارند که موضوعی مهم و ضروری است.

گفتنی است که در سال‌های اخیر بار‌ها بازنشستگان آموزش و پرورش در شهر‌ها و استان‌های مختلف ازجمله استان یزد با حضور در مقابل استانداری و شعبه کانون بازنشستگان بر رسیدگی مطالبات خود تاکید کردند.

حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور در نخستین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش در دولت سیزدهم که در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید و بعد از نزدیک به ۱۰ سال به ریاست رئیس جمهور برگزار شده است، با تاکید بر اهمیت نقش و جایگاه آموزش و پرورش در جامعه و تربیت نسل آینده ساز کشور، اظهار داشت: آنچه برای حیات، تربیت و تعالی انسان ضروری است در مجموعه آموزش و پرورش نهادینه شده است.

وی با اشاره به اجرای طرح رتبه بندی معلمان، گفت: در رابطه با رتبه بندی معلمان اصل بر افزایش کیفی و مهارتی این عزیزان است و موضوع مالی و معیشتی تنها یکی از مسائل مورد توجه است.

وی تاکید کرد: جایگاه آموزش و پرورش در نظام برنامه ریزی و بودجه ریزی کشور باید تعریف شود و مسائل و مشکلات معیشتی معلمان را یک بار برای همیشه حل کنیم تا مسئله اصلی آموزش و پرورش ما مسئله مالی و معیشتی نباشد.

تنظیم لایحه رتبه بندی معلمان متناسب با بودجه ۱۴۰۱

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: لایحه رتبه بندی معلمان متناسب با بودجه ۱۴۰۱ تنظیم می‌شود. رحیم زارع با تاکید بر این که مردم از مجلس و دولت در مواردی مانند رتبه بندی معلمان و متناسب سازی حقوق بازنشستگان توقعاتی دارند که به حق می‌باشد، گفت: باید در بودجه ۱۴۰۱ برای عملیاتی کردن این دو موضوع چاره‌ای اندیشیده شود و منتظر هستیم تا ببینیم دولت بودجه سال آینده را چه زمانی به مجلس ارائه می‌کند تا ما بتوانیم از ۱۵ آذرماه بررسی بودجه ۱۴۰۱ را آغاز کنیم. وی افزود: برای رتبه بندی معلمان در بودجه ۱۴۰۰ مبلغ ۶۰ هزار میلیارد تومان نیاز است، اما براساس پیش بینی دولت فعلی، بیشتر از این مبلغ باید لحاظ شود که در قالب لایحه‌ای باید این موضوع در صحن مجلس مصوب گردد که قطعاً اجرای آن با وضعیت بودجه فعلی در سال ۱۴۰۱ عملی خواهد شد.

سناریو‌های مختلف درباره افزایش حقوق فرهنگیان

تامین اعتبار و بودجه مورد نیاز به یکی از چالش‌های اصلی لایحه رتبه بندی معلمان تبدیل شده است. این لایحه س از تصویب کلیات، در خرداد ۱۴۰۰، جهت بررسی جزئیات، به کمیسیون آموزش محول شد؛ در این کمیسیون، تغییرات زیادی در لایحه اولیه صورت گرفت. از جمله این که ماده ۷ به حالت حداقل ۸۰ درصد همترازی با اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها مبدل شد. اما بعد‌ها عدم تامین اعتبار بودجه ماده ۷ به یکی از چالش‌های اصلی تبدیل شد. امروز هم منادی رئیس کمیسیون در شبکه خبر اعلام کرده است که اجرای رتبه بندی با بودجه تغییر می‌کند و اگر قرار باشد اعضا بر موضوع ۸۰ درصد عیات هلمی اصرار کنند با موضوع در صحن مورد بررسی قرار گیرد. با این حال به گفته او اگر حقوق رسمی معلمان ۲۵ درصد افزایش یابد، به حقوق آن‌ها یک میلیون و ۷۵۰ هزار تومان اضافه می‌شود. اما اگر این رقم ۵۰ درصد افزایش یابد معادل ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به حقوق معلمان افزوده خواهد شد. در نهایت در صورتی که ۸۰ درصد به حقوق فرهنگیان اضافه شود، دریافتی آن‌ها ۳ تا ۵ میلیون تومان بر اساس رتبه شان افزایش خواهد یافت.

توضیحات منادی لایحه رتبه بندی معلمان

علیرضا منادی سفیدان مهمان برنامه زنده گفتگوی ۱۸:۳۰ شبکه خبر درباره رتبه بندی معلمان گفت: قرار است روز سه شنبه ۲۳ شهریور در کمیسیون آموزش مجلس برای رفع موانع همسان‌سازی حقوق اعضای هیئت علمی جلسه‌ای تشکیل شود که در صورت تصویب، لایحه رتبه بندی معلمان در صحن علنی مجلس به رای گذاشته خواهد شد. وی کیفیت بخشی به فرآیند تعلیم و تربیت، اعتلای کرامت و منزلت اجتماعی معلمان، استقرار نظام پرداخت‌ها براساس تخصص و شایستگی ها، عملکرد رقابتی معلمان، مهندسی نیروی انسانی، توسعه مستمر و نظام‌مند شایستگی‌های عمومی، تخصصی، حرفه‌ای و تربیتی، کیفیت عملکرد معلمان، تقویت انگیزه و رضایتمندی شغلی و ارتقای تعهد، تقویت هویت حرفه‌ای معلمان بر اساس نقشه جامع علمی کشور و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، را از اهداف مهم لایحه رتبه بندی معلمان به شمار آورد. به گفته رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، رتبه بندی معلمان نشان می‌دهد که یک معلم از نظر کیفیت، مهارت و علم در چه جایگاهی قرار دارد. وی با بیان اینکه اگر ۲۵ درصد بر روی حقوق رسمی معلمان (براساس حقوق متوسط کارکنان رسمی دولت که هم اکنون حدود ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است) بگذاریم افزایش حقوق معادل یک میلیون و ۷۵۰ هزار تومان خواهد شد و اگر این رقم ۵۰ درصد باشد افزایش حقوق معادل ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان خواهد بود، گفت: اگر ۸۰ درصد بر روی حقوق آن‌ها بگذاریم ۳ تا ۵ میلیون تومان حقوق معلمان بر اساس رتبه‌شان افزایش خواهد یافت.

منبع: حادثه 24
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی : ۱
غیر قابل انتشار : ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
0
0
بزک نمیربهارمیاد!!!!!
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی