تیتر امروز

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم
بررسی موانع تولید در گفت‌وگو با مدیر عامل آریا چوب نفیس آفرینش+ویدیو

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم

موانع، مشکلات و کارشکنی‌های مسیر تولید از ثبت درخواست و اخذ پروانه تا وارد کردن سخت افزار و موضوع ترخیص آن در گمرکات ایران در گفت‌وگوی دیدار با یک کارآفرین.
گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...

سوپر جام، یک رویداد بی‌اعتبار و تشریفاتی!

در حالی که قرار بود سوپر جام فوتبال ایران حدود ۱۰ روز دیگر بین پرسپولیس و فولاد برگزار شود، سازمان لیگ و فدراسیون اعلام کردند این بازی فعلا لغو شده است.

کد خبر: ۱۰۹۳۰۸
۱۴:۱۷ - ۳۰ شهريور ۱۴۰۰

سوپر جام، یک رویداد بی‌اعتبار و تشریفاتی!

 

دیدارنیوز ـ سرویس ورزشی: یکی از گرفتاری‌های فوتبال ایران بدون شک ماجرای برگزاری سوپر جام است. بازی بزرگی که بین قهرمان لیگ برتر و قهرمان جام حذفی برگزار می‌شود و در چند سال اخیر معمولا با حواشی زیادی برگزار شده و مدت‌ها محل مناقشه بین هواداران استقلال و پرسپولیس هم بود.

در ادامه ناکامی‌ها در اجرای این مسابقه، دیشب نیز اعلام شد که بازی پرسپولیس و فولاد به عنوان قهرمانان لیگ و جام حذفی دوره اخیر، باز هم به دلیل بازی‌های تیم ملی و همچنین درگیری پرسپولیس با لیگ قهرمانان آسیا انجام نخواهد گرفت و به تاریخ دیگری موکول می‌شود.

جالب است که سوپر جام فوتبال ایران از سال ۱۳۸۴ که برای نخستین بار بین فولاد و صباباتری برگزار شد، تاکنون فقط سه بار با انجام مسابقه برگزار شده و هر بار به دلایل مختلفی به محاق رفته است. در بیشتر اوقات یکی از طرفین این مسابقه یا هر دو تیم به زمان برگزاری آن اعتراض داشته اند و یک بار هم سایپا و سپاهان به زمین برگزاری که استادیوم رباط کریم بود اعتراض کردند و آن را در شأن دو باشگاه ندانستند.

سه سال قبل هم که قرار بود سوپر جام بین استقلال و پرسپولیس برگزار شود، استقلالی‌ها خواهان تعویق مسابقه شدند و وقتی خواسته آن‌ها عملی نشد، از این مسابقه کنار کشیدند و فدراسیون نیز پرسپولیس را ۳ بر صفر برنده اعلام کرد و همین موضوع موجب درگیری‌های زیادی میان هواداران دو تیم شد و فضای مجازی را به به تسخیر خود درآورد؛ و حالا در سال ۱۴۰۰ نیز مجددا همین ماجرا برای این بازی پیش‌فصل تکرار شده و این بار با اینکه پرسپولیس می‌خواست از این مسابقه به عنوان یک دیدار تدارکاتی برای آماده‌سازی استفاده کند و بعد به مصاف الهلال برود، فدراسیون فوتبال به بهانه اردوی تیم ملی و حساسیت‌های مربوط به آن، باز هم بازی را به تعویق انداخت. اتفاقی که شاید می‌توانست کمکی به پرسپولیس در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا بکند، اما در نهایت اتفاق نیفتاد.

گرچه توجیه فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ درباره تداخل برنامه تیم ملی، آغاز لیگ برتر و بازی پرسپولیس با الهلال تا حدی قابل قبول است، اما با توجه به حضور دو بازیکن از پرسپولیس در ترکیب اصلی تیم ملی، شاید می‌شد راهی برای انجام بازی سوپر جام هم پیدا کرد.

نکته مهم این است که با این اتفاقات و رفتار‌هایی که در طول این ۱۶ سال با رویدادی به نام «سوپر جام» شده، طبیعی است که این کاپ بزرگ و درشت‌هیکل طلایی، ارزش و اعتباری پیدا نکند و درخششی برای تیم‌ها و هوادارانشان نداشته باشد. اگر فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ، این بازی و این جام را بزرگ می‌دیدند و بزرگ جلوه می‌دادند طبیعتا چنین اتفاقاتی برای این مسابقه مهم که دو تیم برتر باشگاهی ایران در آن حضور دارند، رخ نمی‌داد.

تا اینجا که بازی سوپر جام یک رویداد تشریفاتی و مسابقه‌ای به نیت از سر باز کردن بوده و با این شرایط شانسی برای قرار گرفتن در زمره افتخارات مهم فوتبال ایران نخواهد داشت و شاید در حوزه بازاریابی نیز نتواند آورده مناسبی برای تیم‌ها و فدراسیون داشته باشد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی