تیتر امروز

بچه‌ها! نخندین!
افاضات اضافه

بچه‌ها! نخندین!

عوام‌الملک در هفته‌ای که گذشت از حمایت مردم و خواص از یک طرح جدید نوشته و ترانه‌ای هم به گوشش رسیده که می‌گفت: "بچه‌ها! نخندین!"

مزار‌های شمس و مولانا؛ پیونددهنده ظرفیت گردشگری ایران و ترکیه

عادل نجف زاده، رییس گروه دوستی ایران و ترکیه و نماینده مردم خوی در مجلس شورای اسلامی گفت: مزار‌های شمس و مولانا در خوی و قونیه پیوند دهنده و ظرفیت بی‌نظیر گردشگری بین ۲ کشور است که باید از این ظرفیت بسیار بیشتر از گذشته استفاده شود.

کد خبر: ۱۰۸۷۹۲
۰۹:۳۲ - ۲۷ شهريور ۱۴۰۰

مزار‌های شمس و مولانا گردشگری ایران و ترکیه

دیدارنیوز ـ عادل نجف زاده، رییس گروه دوستی ایران و ترکیه و نماینده مردم خوی در مجلس شورای اسلامی جمعه‌شب در مراسم افتتاح نمایشگاه بین المللی صنعت در شهر وان ترکیه اظهار داشت: ظرفیت‌های ارزشمندی بین ۲ کشور ایران و ترکیه در حوزه‌های صنعتی، گردشگری و اقتصادی وجود دارد که با بازگشایی مجدد مرز رازی - کاپی کوی انتظار می‌رود تعامل بین ۲ کشور بیش از پیش افزایش یابد.

وی با بیان اینکه شهر خوی به عنوان مدفن شمس تبریزی و شهر قونیه به عنوان مدفن مولانا می‌توانند نقش بسزایی در مناسبات فرهنگی بین ۲ کشور ایفا کنند، اضافه کرد: عاشقان شمس و مولانا از سراسر جهان برای زیارت این ۲ عارف شهیر شتافته و حلقه‌های وصل مهربانی و عشق را برای جهانیان به ارمغان خواهند آورد.

نماینده مردم خوی در مجلس شورای اسلامی خواستار برگزاری نمایشگاه مشترک بین ایران و ترکیه در آذربایجان‌غربی شد.

هیات ایرانی در بدو ورود مورد استقبال والی استان وان، نمایندگان، تجار و بازرگانان ترکیه قرار گرفت.

مرز رازی نزدیکترین و امن‌ترین مرز زمینی و ریلی بین ایران و ترکیه به شهر وان به عنوان یکی از مهمترین شهر‌های اقتصادی شرق ترکیه است که تاثیرات ارزشمندی در روابط تجاری، اقتصادی و فرهنگی بین ۲ کشور ایفا می‌کند.

نمایشگاه بین المللی صنعت وان ترکیه از روز گذشته در این استان شرقی ترکیه گشایش یافته و طی هفته جاری میزبان فعالان اقتصادی و صنعتی منطقه به ویژه آذربایجان غربی است.

منبع: ایرنا
برچسب ها: گردشگری
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی