تیتر امروز

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم
بررسی موانع تولید در گفت‌وگو با مدیر عامل آریا چوب نفیس آفرینش+ویدیو

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم

موانع، مشکلات و کارشکنی‌های مسیر تولید از ثبت درخواست و اخذ پروانه تا وارد کردن سخت افزار و موضوع ترخیص آن در گمرکات ایران در گفت‌وگوی دیدار با یک کارآفرین.
گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
بیانیه مشترک نشست وزیران امور خارجه ایران، روسیه، چین و پاکستان؛

تاکید بر تقویت صلح، امنیت و ثبات در افغانستان و کل منطقه

وزیران امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، روسیه، چین و پاکستان در حاشیه اجلاس کشورهای عضو سازمان شانگهای و پیمان امنیت دسته جمعی درمورد افغانستان بار دیگر بر اراده خود نسبت به تقویت صلح، امنیت و ثبات در افغانستان و کل منطقه تاکید کردند.

کد خبر: ۱۰۸۷۶۹
۱۸:۱۱ - ۲۶ شهريور ۱۴۰۰

تاکید بر تقویت صلح، امنیت و ثبات در افغانستان و کل منطقه

دیدارنیوز: به گزارش اداره کل اطلاع‌رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه، وزیران امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، فدراسیون روسیه، جمهوری خلق چین و جمهوری اسلامی پاکستان در حاشیه اجلاس شانگهای و پیمان امنیت دسته جمعی در شهر دوشنبه به منطور بحث و بررسی وضعیت افغانستان با یکدیگر دیدار کردند.
وزیران امور خارجه بار دیگر بر اراده خود نسبت به تقویت صلح، امنیت و ثبات در افغانستان و کل منطقه تاکید کردند.
وزیران امور خارجه ضمن تاکید بر احترام به حاکمیت، استقلال و تمامیت ارضی افغانستان، بار دیگر بر رعایت اصل پایه ای «به رهبری افغان ها، در مالکیت افغان ها» تصریح و بر ادامه احترام به حق برخورداری از صلح، ثبات، توسعه و رفاه مردم افغانستان تاکید کردند.
وزرای امور خارجه بر ضرورت مرتبط ماندن با کشورهایی که دارای مسئولیت اولیه بازسازی اجتماعی، اقتصادی دوران پس از جنگ در افغانستان هستند به منظور فراهم کردن کمکهای اقتصادی و بشردوستانه اضطراری، تصریح کردند.
وزیران امور خارجه بر لزوم شکل گیری آشتی ملی در افغانستان و تشکیل دولت فراگیر جهت تامین منافع تمامی نیروهای سیاسی و قومی کشور تاکید کردند.
وزیران امور خارجه با امعان نظر به چالش های امنیتی با منشا قلمرو افغانستان، بر ضرورت هماهنگی تلاش ها جهت مقابله با تهدیدات از جمله گسترش تروریزم و قاچاق مواد مخدر با هدف تضمین ثبات منطقه ای و پاسخگویی به نگرانی های مشروع کشورهای همسایه و منافع آنها تاکید کردند.
وزیران امور خارجه نگرانی خود از وضعیت شکننده انسانی، اجتماعی و اقتصادی در افغانستان و نیز خطرات بوجود آمدن یک موج آوارگان در منطقه را بیان داشتند.
وزیران امور خارجه بر ضرورت احیای زندگی مسالمت آمیز و بهبود وضعیت اقتصادی کشور تاکید کرده و از جامعه بین المللی برای استمرار کمک های بشردوستانه اضراری به افغانستان دعوت بعمل آوردند.
وزیران امور خارجه توافق کردند تا هماهنگی های بین چهار کشور جمهوری اسلامی ایران، روسیه، چین و پاکستان در مورد افغانستان ادامه یافته و دیدارها در سطوح وزرا، نمایندگان ویژه و سفرا در زمان های تعیین شده را برگزار کنند.
به گزارش ایرنا، بیست ویکمین اجلاس سران سازمان همکاری شانگهای امروز جمعه با حضور سران ۱۲ کشور عضو و ناظر از جمله آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری اسلامی ایران در شهر دوشنبه آغاز شد.
در این اجلاس سران ایران، تاجیکستان، قرقیزستان، قزاقستان، بلاروس، پاکستان، ترکمنستان و ازبکستان حضور دارند و روسای جمهوری روسیه، چین، هند و مغولستان نیز به صورت آنلاین در این نشست شرکت کرده اند.
رییس جمهوری اسلامی ایران در حاشیه این اجلاس با رییس جمهوری ازبکستان، نخست وزیر پاکستان، رییس جمهوری بلاورس، رییس جمهوری قزاقستان و نخست وزیر ارمنستان دیدار و گفت وگو کرد.

منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی