تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

رئیس‌جمهور چین دیدار با بایدن را نپذیرفت

رئیس‌جمهور آمریکا گزارش‌ها درباره مخالفت همتای چینی با دیدار دوجانبه را تکذیب کرده اما یک منبع در کاخ سفید می‌گوید آن گزارش‌ها صحت داشته‌اند.

کد خبر: ۱۰۸۶۹۷
۱۶:۴۲ - ۲۴ شهريور ۱۴۰۰

رئیس‌جمهور چین دیدار با بایدن را نپذیرفت

دیدارنیوز: بعد از انتشار گزارش‌هایی مبنی بر مخالفت «شی جین‌پینگ» رئیس‌جمهور چین با پیشنهاد «جو بایدن» همتای آمریکایی خود برای دیدار، بایدن این گزارش‌ها را تکذیب کرد.
بایدن بامداد امروز (چهارشنبه) در گفت‌وگوهای کوتاهی با خبرنگاران گفت این گزارش که رئیس‌جمهور چین پیشنهاد هفته قبل وی برای دیدار را لغو کرده، نادرست است.
نشریه «فایننشال تایمز» پیش از این به نقل از چند منبع مطلع گزارش داده بود در جریان گفت‌وگوی تلفنی ۹۰ دقیقه‌ای هفته گذشته بین رؤسای جمهور آمریکا و چین، شی ضمن نپذیرفتن پیشنهاد بایدن برای دیدار، تاکید کرده بود واشنگتن ابتدا باید لحن خصمانه علیه پکن را کنار بگذارد.
بامداد امروز همچنین «جِیک سالیوان» مشاور امنیت ملی کاخ سفید در بیانیه‌ای گفته بود گزارش فایننشال تایمز تصویر دقیقی از آن تماس ارائه نکرده است.
به نوشته خبرگزاری «رویترز»، با این حال یک منبع که درباره تماس بایدن و شی گزارشی دریافت کرده بود، تایید کرد آنچه در فایننشال تایمز نوشته شده صحیح بود.
سفارتخانه چین در واشنگتن اما هنوز به سوالات رویترز درباره این تایید و تکذیب‌ها پاسخی نداده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی