تیتر امروز

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...
حسام سلامت:در حال تجربه جنگ داخلی هستیم/سرنوشت جنگ،می‌تواند آینده ما را تعریف کند/ جامعه چندبار به حاکمیت فرصت تغییر داد
گفت و گوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با یک جامعه شناس:

حسام سلامت:در حال تجربه جنگ داخلی هستیم/سرنوشت جنگ،می‌تواند آینده ما را تعریف کند/ جامعه چندبار به حاکمیت فرصت تغییر داد

"جامعه پلاس" عنوان برنامه جدیدی از دیدارنیوز است که ذیل این برنامه همه دغدغه‌های اجتماعی مانند زنان، محیط زیست، آسیب‌های اجتماعی، مهاجرت، حاشیه نشینی و ..با حضور کارشناسان تحلیل و بررسی می‌شود.

فهرست خانواده های ثروتمند جهان + عکس

از جمله جذاب‌ترین مطالبی که در رسانه‌های جهان جست‌و‌جو می‌شود، فهرست ثروتمندان جهان به اشکال مختلف است. فهرست پولدارترین خانواده‌های جهان را در ادامه خواهید خواند.

کد خبر: ۱۰۸۶۶۸
۱۶:۱۱ - ۲۴ شهريور ۱۴۰۰

فهرست ۱۰ خانواده ثروتمند دنیا

دیدارنیوز ـ سرویس اقتصادی: در کنار اعلام فهرست ثروتمندترین افراد در جهان، هر ساله فهرستی از ثروتمندترین خانواده‌های دنیا که یک بنگاه اقتصادی یا تولیدی را به صورت خانوادگی اداره می‌کنند، منتشر می‌شود. بلومبرگ رسانه مشهور اقتصادی جهان نیز اخیرا ۱۰ خانواده اول سرمایه‌دار در جهان را معرفی کرده است.

دهمین خانواده ثروتمند جهان: خانواده آلبرشت

ثروت خالص: ۴۱ میلیارد دلار

منبع درآمد: فروشگاه‌های زنجیره‌ای آلدی

تئو و کارل آلبرشت دو برادر آلمانی هستند که فروشگاه‌های زنجیره‌ای آلدی را به راه انداخته اند. امروزه این فروشگاه که اولین شعبه آن سال ۱۹۴۶ تأسیس شده، در سراسر اروپا بیش از ده‌هزار شعبه دارد و محبوب‌ترین فروشگاه زنجیره‌ای این قاره محسوب می‌شود. به گزارش نشریه اشپیگل، برادران آلبرشت در محله‌ای فقیرنشین در «آسن» آلمان به دنیا آمدند و در ابتدا با گاری چوبی نان می‌فروختند.

گفته می‌شود این دو برادر در زندگی خود بسیار صرفه‌جو بودند تا جایی که در زندگی آن‌ها از راننده شخصی، جت و قایق خبری نبود. اطرافیان این دو گفته اند تنها وقتی که واقعا لازم بود برق را روشن می‌کردند. تئو در سال ۲۰۱۰ و کارل در سال ۲۰۱۴ از دنیا رفتند و حالا فرزندان آن‌ها این مجموعه را اداره می‌کنند.

فهرست ۱۰ خانواده ثروتمند دنیا

 

نهمین خانواده ثروتمند جهان: خانواده‌های بوهرینگر و فون باومباخ

ثروت خالص: ۴۵.۷ میلیارد دلار

منبع درآمد: شرکت بوهرینگر اینگلهایم

خانواده‌های «بوهرینگر» و «فون باومباخ» از ۱۳۵ سال پیش تاکنون مدیریت شرکت داروسازی «بوهرینگر اینگلهایم» را در دست داشته‌اند. این شرکت بزرگ‌ترین شرکت خصوصی داروسازی در دنیاست و اداره آن نسل به نسل بین اعضای این دو خانواده منتقل می‌شود. در حال حاضر نزدیک به ۴۸ هزار کارمند در سطح جهانی برای «بوهرینگر اینگلهایم» کار می‌کنند

البته خانواده فون باومباخ پنج سال بعد از تاسیس این شرکت توسط خانواده بوهرینگر به عنوان شریک اضفه شدند و این شراکت طولانی نیز از جمله‌ رکوردهای عجیب دنیاست. هم‌اکنون البته یکی از اعضای خانواده فون باومباخ ریاست این داروسازی بزرگ و نامدار را برعهده دارد.

فهرست ۱۰ خانواده ثروتمند دنیا

 

هشتمین خانواده ثروتمند جهان: خانواده جانسون

ثروت خالص:۴۶.۳ میلیارد دلار

منبع درآمد: شرکت سرمایه‌گذاری‌های فیدلیتی

فیدلیتی یک شرکت سرمایه‌گذاری مالی است که در حال حاضر توسط «ابیگیل جانسون» اداره می‌شود. پدربزرگ وی ادوارد جانسون سال ۱۹۴۶ این شرکت را تأسیس کرده و اداره آن پس از سه نسل اکنون به ابیگیل رسیده است. ند جانسون پسر ادوارد نیز از سال ۱۹۷۷ تا ۲۰۱۴ مدیریت این صندوق بزرگ سرمایه‌گذاری را اداره کرد.

فهرست ۱۰ خانواده ثروتمند دنیا

 

هفتمین خانواده ثروتمند جهان: خانواده ورتمیر

ثروت خالص: ۵۴.۴ میلیارد دلار

منبع درآمد: برند شَنل (پوشاک و مُد)

ثروت این خانواده به سال ۱۹۲۰ در شهر پاریس برمی‌گردد؛ وقتی «پیر ورتمیر» روی لباس‌های طراحی «کوکو شنل» سرمایه گذاری کرد. برادران و نوه‌های او امروزه این شرکت تولید لباس را اداره می‌کنند. شنل در سال ۲۰۱۹ یک مد جدید به نام «لباس سیاه کوچک» طراحی و تولید کرد که ۱۲ میلیارد دلار در تمام دنیا به فروش رفت!

فهرست ۱۰ خانواده ثروتمند دنیا

 

ششمین خانواده ثروتمند جهان: خانواده دوماس

ثروت خالص: ۶۳.۹ میلیارد دلار

منبع درآمد: برند هرمس

خانواده دوماس ثروت خود را مدیون «تیری توماس» است که در قرن نوزدهم شرکت تولید لباس و لوازم پوشاک هرمس را بنیان نهاد. تیری توماس ابتدا برای خانواده اَشراف، لوازم اسب سواری تولید می‌کرد. اولین مغازه هرمس در فرانسه نیز یک مغازه تولید زین اسب بوده است. ژان لوئی دوماس که در سال ۲۰۱۰ درگذشت نیز باعث شد برند هرمس جهانی شود.

هرمس در دوران کرونا، شعبه جدیدی در چین راه‌اندازی کرد که در یک روز ۲.۵ میلیون قطعه از محصولاتش را فروخت!

فهرست ۱۰ خانواده ثروتمند دنیا

 

پنجمین خانواده ثروتمند جهان: خانواده آمبانی

ثروت خالص: ۸۱.۳ میلیارد دلار

منبع درآمد: شرکت ریلاینس اینداستریز

موکش آمبانی، ثروتمندترین فرد آسیا، مدیرعامل شرکت «ریلاینس» است. این شرکت بزرگ‌ترین شرکت خصوصی هند است که در زمینه نفت و گاز فعالیت می‌کند. موکش همچنین مالک شرکت مخابرات «جیو» نیز می‌باشد. برج مسکونی موکش در بمبئی ۱۲۰ هزار مترمربع مساحت دارد و ۲۷ طبقه است که در این میان، شش طبقه به ماشین‌های موکش اختصاص پیدا کرده است. همچنین ۶۰۰ خدمه در این منزل مشغول به کار هستند. برای مراسم عروسی دختر موکش آمبانی، خوانندگان بزرگی مثل بیانسه و کریس مارتین برنامه اجرا کردند.

فهرست ۱۰ خانواده ثروتمند دنیا

 

چهارمین خانواده ثروتمند جهان: خاندان آل سعود

ثروت خالص: ۹۵ میلیارد دلار

منبع درآمد: نفت

طبق گزارش بلومبرگ، ثروت خاندان آل سعود از دو راه تأمین می‌شود: صنعت نفت عربستان و درآمد شخصی هرکدام از اعضای خاندان سلطنتی که از طریق قرارداد‌های دولتی به دست می‌آورند.

در این میان، ثروت محمد بن سلمان به تنهایی یک میلیارد دلار است؛ وی به صرف میلیون‌ها دلار برای کشتی‌های تفریحی و عمارت‌های بزرگ مشهور است. گفتنی است این خاندان از اواسط قرن نوزدهم بر عربستان حکومت می‌کند.

فهرست ۱۰ خانواده ثروتمند دنیا

 

سومین خانواده ثروتمند جهان: خانواده کوک

ثروت خالص: ۱۰۹.۷ میلیارد دلار

منبع درآمد: صنایع کوک

چهار برادر چارلز، فردریک، ویلیام و دیوید کوک شرکت صنایع کوک (Koch) را که در سال ۱۹۴۰ پدرشان در ایالت کانزاس آمریکا راه‌اندازی کرده بود، توسعه دادند و به یکی از بزرگ‌ترین و پولسازترین شرکت‌های جهان بدل کردند. تمرکز این شرکت بر صنایع هسته‌ای و صنعت نفت است. در دهه ۱۹۸۰ فردریک و ویلیام از این شرکت بیرون رفتند. دیوید کوک که نفر اول این شرکت محسوب می‌شد در سال ۲۰۱۹ درگذشت.

خانواده کوک در سیاست هم دستی دارند و تاکنون به ۲۰۰ نفر در انتخابات فدرال در ایالت‌های مختلف کمک کرده‌اند.

فهرست ۱۰ خانواده ثروتمند دنیا

 

دومین خانواده ثروتمند جهان: خانواده مارس

ثروت خالص: ۱۲۰ میلیارد دلار

منبع درآمد: مارس اینکورپوریتد (شکلات و شیرینی)

خانواده مارس صاحب شرکت شیرینی و شکلات‌سازی مارس هستند. این شرکت در واقع سال ۱۹۱۱ وقتی «فرانک مارس» تصمیم گرفت در آشپزخانه خودش شیرینی درست کند و بفروشد، تأسیس شد. نکته مهم درباره این شرکت این است که سهام مارس به طور کامل در اختیار خانواده مارس باقی مانده است.

خانواده مارس چندان علاقه‌ای به حضور در انظار عمومی ندارند و معمولا به جز «ژاکلین مارس» که نفر اصلی اداره شرکت است، از دیگر اعضای این خاندان تصاویر زیادی در دسترس نیست. ژاکلین مارس در فهرست ثروتمندترین زنان جهان نیز قرار دارد.

فهرست ۱۰ خانواده ثروتمند دنیا

 

اولین خانواده ثروتمند جهان: خانواده والتون

ثروت خالص: ۲۱۵ میلیارد دلار

منبع درآمد: فروشگاه‌های وال‌مارت

سم و باد والتون فروشگاه زنجیره‌ای خوار و بار فروشی «وال‌مارت» را سال ۱۹۶۲ تأسیس کردند. این خانواده در حال حاضر ثروتمند‌ترین خانواده در تمام دنیا هستند. نوادگان والتون روی هم بیش از ۱۶۳ میلیارد ثروت دارند که این مقدار از ثروت «بیل گیتس» نیز بیشتر است. برخلاف ثروت زیاد، این خانواده همواره در انظار عمومی ساده ظاهر می‌شوند.

فروشگاه‌های وال مارت، بزرگ‌ترین نمونه از فرشگاه‌های زنجیره‌ای در دنیاست. بر اساس گزارش رسمی، این خانواده در هر ساعت ۳ میلیون دلار به ثروتش افزوده می‌شود. استوارت والتون هم‌اکنون رئیس این شرکت است.

فهرست ۱۰ خانواده ثروتمند دنیا

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی