تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...

احتمال تعویق در شروع لیگ به دلیل بازی‌های آسیایی پرسپولیس

با صعود پرسپولیس به مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان امکان دارد لیگ برتر فوتبال ایران با تاخیر آغاز شود.

کد خبر: ۱۰۸۶۵۲
۱۳:۵۶ - ۲۴ شهريور ۱۴۰۰

تعویق بازی های لیگ به خاطر پرسپولیس

دیدارنیوز - پرسپولیس شب گذشته با نتیجه ۱-۰ استقلال تاجیکستان را شکست داد تا این تیم به مرحله یک چهارم نهایی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا صعود کند. با این حساب ممکن است بازی‌های پرسپولیس در مرحله بعد رقابت‌ها شروع لیگ بیست و یکم را به تعویق بیاندازد. در این بین سازمان لیگ از قبل اعلام کرده بازی‌های لیگ از ۲۷ مهر برگزار می‌شود و سهیل مهدی نیز در مصاحبه‌ای اعلام کرد صعود پرسپولیس به مرحله بعدی رقابت‌ها باعث تعویق بازی‌های این تیم نمی‌شود.

سهیل مهدی مسئول کمیته مسابقات سازمان لیگ‌برتر فوتبال ایران در مورد شروع لیگ بیست و یکم گفت:
 همانطور که قبلاً در اطلاعیه آورده شده، تهمیدات لازم در این خصوص اندیشیده شده است. طوری برنامه ریزی شده است که مسابقات با تعویق مواجه نشود.

پرسپولیس طبق برنامه کنفدراسیون فوتبال آسیا باید ۲۴ مهر در مرحله یک چهارم به مصاف رقیب خود برود و در صورت صعود، باید ۲۷ مهر به مصاف رقیب خود در مرحله نیمه نهایی برود با این تفاسیر اگر سازمان لیگ قصد داشته باشد طبق اعلام قبلی خود لیگ را ۲۷ مهر برگزار کند مجبور است بازی پرسپولیس را در صورت حضور در مرحله نیمه نهایی به زمان دیگری موکول کند. علاوه بر این‌ها تیم ملی هم روز پانزدهم و بیستم مهر باید در بازی‌های مقدماتی جام جهانی به میدان برود و همین فشردگی مسابقات به احتمال بالا باعث تعویق بازی‌های تیم پرسپولیس می‌شود.

فوتبال ایران نیمه دوم مهر ماه با فشردگی کم سابقه‌ای مواجه خواهد شد. تیم ملی طبق برنامه ۱۵ مهر با امارات در خانه حریف و ۲۰ مهر در تهران با کره جنوبی بازی دارد و پرسپولیس هم ۲۴ مهر در یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا بازی می‌کند و در صورت موفقیت، ۲۷ مهر باید در بازی نیمه نهایی حاضر باشد.

تنها راه برای سازمان لیگ این است که از ابتدا در هفته اول لیگ برتر، بازی پرسپولیس را دوم آبان ماه در نظر بگیرد تا بعد‌ها ناچار به تغییر برنامه هفته اول نشود. پرسپولیس چه در یک چهارم نهایی بازنده باشد و چه برنده، دوم آبان می‌تواند اولین بازی لیگ خود را برگزار کند.

البته دوستانی که در یک روز برای ذوب آهن دو بازی در نظر گرفته بودند، این قابلیت را دارند که روز ۲۷ مهر پرسپولیس را همزمان در تهران و عربستان به میدان بفرستند، اما صرف نظر از شوخی، سازمان لیگ باید از همان ابتدا شرایط پرسپولیس را لحاظ کند تا لیگ برتر بیست و یکم به محض شروع، درگیر وقفه و تعویق و ... نشود.

تعویق یک بازی در هفته اول لیگ برتر، منجر به تعویق دو بازی در هفته دوم خواهد شد، چرا که هر دو تیمی که در بازی معوقه هفته اول به میدان رفتند، باید بازی‌های شان با حریفان در هفته دوم نیز با تاخیر برگزار شود. با ادامه این روند، برگزاری دو بازی معوقه در هفته دوم، ۴ تیم را درگیر می‌کند و به صورت طبیعی، منجر به تعویق ۴ بازی در هفته سوم می‌شود. برای جلوگیری از این تعویق سریالی و دومینو وار، سازمان لیگ باید شرایط بازی‌های ملی نیمه دوم آبان و مهم‌تر از آن، شرایط پرسپولیس در لیگ قهرمانان را در اعلام برنامه اولیه اش لحاظ کند.  

منبع: طرفداری
برچسب ها: پرسپولیس
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی