تیتر امروز

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...

تماشای یک هلال از استقلال!

هر چند استقلال در مقابل الهلال عربستان بازنده شد اما به نظر می‌آید این تیم با بازیکنان جدیدش رو به پیشرفت خواهد بود و در لیگ جدید با تیمی متفاوت روبرو خواهیم شد.

کد خبر: ۱۰۸۵۵۹
۱۶:۳۳ - ۲۳ شهريور ۱۴۰۰

استقلال الهلال

 

دیدارنیوز ـ سرویس ورزشی: بازی حساس و مهم استقلال و الهلال عربستان به هر ترتیب تمام شد و آبی‌های تهران نتوانستند بر منطق فوتبال غلبه کرده و معجزه‌وار، پیروزی بزرگی به دست آورند. از شب گذشته تاکنون بحث و جدل‌های بسیاری پس از این شکست در رسانه‌ها و بین کارشناسان فوتبال در گرفته و قضاوت‌های متفاوتی درباره عملکرد استقلال شنیده می‌شود.

ترجیع‌بند همه این قضاوت‌ها نیز این است که شکست استقلال در مقابل حریف قدرتمندش، نه به هفته اخیر که حداقل به 6 ماهه گذشته برمی‌گردد. البته که دور بودن این تیم از آرامش، قطعا یکی از دلایل مهم باخت است و کشمکش‌های دامنه‌دار بین مدیریت باشگاه و کادر فنی، مخل آسایش هر تیمی خواهد بود.

با این اوصاف به نظر می‌آید در این هجوم بی‌محابای مشکلات به تیم استقلال، بازی این تیم مقابل الهلال نیز نکته‌هایی برای امیدوار شدن به آینده آبی‌های تهران وجود دارد. در وهله اول به نظر می‌آید باخت با دو گل مقابل تیم 60 میلیون دلاری الهلال، نتیجه ذلت‌بار و تحقیرآمیزی نیست. استقلال اگر کمی شانس آورده بود حداقل یک گل می‌توانست به دروازه حریف تحمیل کند.

در مرحله بعدی باید گفت که شاید به دلیل موقعیت زمانی این بازی، نمی‌توان به عملکرد استقلال خرده گرفت. حتی الهلال نیز نسبت به نام‌های بزرگی که در زمین و روی نیمکت دارد آنچنان تیم هماهنگ و خوش‌استیلی نبود. به هر حال عموم تیم‌های حاضر در غرب آسیا در این روزها خود را برای آغاز فصل جدید فوتبالی آماده می‌کنند و در اسکلت تیم‌ها تغییرات کم و زیادی دیده می‌شود.

استقلال نسبت به بازی‌های دور مقدماتی با تغییرات بسیاری در ترکیب به میدان رفت و الهلال نیز همین وضعیت را داشت. در عین حال این الهلال بود که با استفاده از بازیکنان بین‌المللی خود نتیجه را به سود خود تغییر داد. استقلال هم کم و بیش فرصت‌های خوبی ایجاد کرد و اما کمبود اعتماد به نفس اجازه نداد که به گل برسد.

شاید اگر آبی‌ها همین چند روز اردو را در دوبی پشت سر نگذاشته بودند وضعیت به مراتب بدتر هم می‌شد. به هر حال استقلال و پرسپولیس تیم‌هایی هستند که همواره توقع هواداران فوتبال از آنها زیاد است حجم این انتظارات معمولا کاهش نمی‌یابد حتی اگر وضعیت تیم خوب نباشد. طبعا این انتظارات روی ذهن بازیکن و مربی سنگینی می‌کند و در مواقع حساس، تمرکز همه را می‌گیرد.

با این همه استقلال در بازی دیشب نشانه‌هایی از امیدواری به آینده را نشان داد. حضور بازیکنان جوان و جنگجو که در لحظاتی از مسابقه با غول‌هایی مثل گومیس و مارگا درگیرانه بازی کردند، حاکی از این است که این تیم به احتمال فراوان در لیگ پیش‌رو، نمایش بهتری را به هواداران خود هدیه خواهد کرد.

استقلال اگر در این مسابقه نیز برنده می‌شد عملا مراحل درست آماده‌سازی در پیش فصل لیگ برتر را نیز از دست می‌داد و احتمالا برای بازی بعدی در لیگ قهرمانان آسیا حتی همین اندازه از جنگندگی را هم نشان نمی‌داد. به هر حال استقلال خسته از دو فصل پرآشوب، حالا بیش از هر چیز به استراحت کوتاه و مفید نیاز دارد تا بتواند خود را بازسازی کند.

در بازی دیشب استقلال به قدر یک هلال توانست فروغ و روشنایی خود را نشان دهد و اگر روابط بین همه اعضای باشگاه روبراه شود و آرامش به این تیم بازگردد، آن وقت ماه کامل استقلال در آسمان فوتبال ایران خواهد درخشید. شکست مقابل الهلال نکته‌های آموزنده بسیاری دارد که باید تمام عناصر باشگاه آن را درک کنند.  

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی