تیتر امروز

هشدار حزب الله به اسرائیل درباره ایران/ ماشین کشتار نتانیاهو همچنان قربانی می‌گیرد
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

هشدار حزب الله به اسرائیل درباره ایران/ ماشین کشتار نتانیاهو همچنان قربانی می‌گیرد

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

آغاز پارچه‌پیچی طاق پیروزی در پاریس

پروژه هنری طراحی‌شده کریستو ولادیمیروف جاواچف برای پوشاندن «طاق پیروزی» از روز گذشته آغاز شد. این هنرمند فقید رویای پوشاندن «طاق پیروزی» ۵۰ متری را از دهه ۶۰ میلادی در ذهنش پرورانده بود.

کد خبر: ۱۰۸۴۰۹
۱۷:۲۲ - ۲۲ شهريور ۱۴۰۰

پارچه‌پیچی طاق پیروزی در پاریس

دیدارنیوز ـ خبرگزاری فرانسه نوشت: روز یکشنبه نخستین بخش از پارچه آبی ـ نقره‌ای برای پوشاندن «طاق پیروزی» در احترام به «کریستو» هنرمند فقید، بر روی این بنا آویخته شد. پس از گذشت چند هفته برای آماده‌سازی اجرای پروژه پارچه‌پیچی «طاق پیروزی»، نخستین مرحله از این پروژه آغاز شد.

نام شهدای مقاومت فرانسه بر کوچه‌ها و خیابان‌های پاریس

در چند روز آینده، تمامی قسمت‌های «طاق پیروزی» در پاریس با ۲۵هزار مترمربع پارچه برای اجرای طراحی «کریستو»، هنرمند بلغاری پوشانده خواهد شد. این هنرمند رویای پوشاندن «طاق پیروزی» ۵۰ متری را از دهه ۶۰ میلادی در ذهنش پرورانده بود، اما به رغم اجرای پروژه‌های عمومی عظیم در طول عمرش، از جمله پارچه‌پیچی قدیمی‌ترین پل پاریس در سال ۱۹۸۵ و پارلمان آلمان در سال ۱۹۹۵، «کریستو» پارچه‌پیچی «طاق پیروزی» را در زمان حیاتش ندید.

 پارچه‌پیچی طاق پیروزی در پاریس

اجرای پروژه «طاق پیروزی»، با نظارت برادرزاده «کریستو» و با همکاری مقامات فرانسه و موزه پمپیدو صورت می‌گیرد.

پارچه‌پیچی طاق پیروزی در پاریس

با تکمیل پارچه‌پیچی، «طاق پیروزی» تا سوم اکتبر به همین صورت باقی خواهد ماند. البته این پروژه مخالفانی هم دارد. برای مثال «کارلو راتی» که یک معمار است در مقاله‌ای که در نشریه «لوموند» منتشر شد بیان کرد استفاده از حجم زیادی از پارچه در زمانی که صنعت مد برای ایجاد مقادیر زیاد کربن مسوول شناخته می‌شود، تصمیم درستی نیست.

اما این پروژه برای «کریستو» که طراحی‌هایی برای پروژه بسته‌بندی کردن «طاق پیروزی» به جای گذاشته است، حرکتی برای تبدیل کردن این بنا به چیزی شبیه به یک شی‌ء زنده بوده است. او معتقد بود با این کار مردم دوست خواهند داشت که به «طاق پیروزی» دست بزنند.

برای این پروژه علاوه بر پارچه‌های پلی‌پروپیلنی بازیافت‌پذیر از سه‌هزار متر طناب قرمز بازیافت‌پذیر نیز استفاده خواهد شد. «کریستو» و همسرش «ژان کلود» بیشتر برای بسته‌بندی کردن موقتی ساختمان‌ها و سازه‌های مشهور شناخته می‌شوند.

منبع: ایسنا
برچسب ها: فرانسه
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی