تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

حضور نمایش‌های ایرانی در میدان رقابت اوکراین

دو نمایش «هولودومور» به کارگردانی رها حاجی زینل و «آشویتس زنان» به کارگردانی علی صفری در بخش رقابتی سی‌ودومین جشنواره بین‌المللی شیر طلایی اوکراین حضور خواهند داشت.

کد خبر: ۱۰۸۴۰۷
۱۷:۱۶ - ۲۲ شهريور ۱۴۰۰

حضور نمایش‌های ایرانی در اوکراین

دیدارنیوز ـ به نقل از روابط عمومی گروه تئاتر سه گانه، دو نمایش هولودومور به کارگردانی رها حاجی زینل و نمایش آشویتس زنان به کارگردانی علی صفری در این دوره از جشنواره شیر طلایی که در شهر لویو برگزار می‌شود با آثاری از ایتالیا، کانادا، لهستان، مجارستان، اکراین، گرجستان، آمریکا و اسلواکی به رقابت خواهند پرداخت. این نخستین بار است که جشنواره شیر طلایی اکراین به عنوان یکی از جشنواره‌های مطرح حوزه هنر‌های نمایشی جهان میزبان گروهی از ایران خواهد بود.

امیر نوروزی، امیر شمس، نفیسه زارع، مهدی ابوحمزه، رها حاجی زینل، علی صفری، نازنین میهن، سارینا آزادمیلانی، محمد پسندیده و حسن محمدیان بازیگرانی هستند که در نمایش هولودومور به ایفای نقش خواهند پرداخت همچنین امیر شمس، رها حاجی زینل، نازنین میهن و سارینا آزادمیلانی بازیگران آشویتس زنان را تشکیل می‌دهند.

بنا بر اعلام گروه تئاتر سه گانه، رضا جوینده ساخت موسیقی نمایش هولودومور و روزبه اخوان ساخت موسیقی نمایش آشویتس زنان را بر عهده دارند، همچنین پدرام رضوانی در مقام طراح نور، رضا جاویدی به عنوان عکاس و امین قنبری در مقام طراح گرافیک همراه گروه تئاتر سه گانه خواهند بود.

دو نمایش فوق پیش از حضور در جشنواره شیر طلایی اجرای عمومی در سالن تئاتر پیچرسکی شهر کیف را تجربه خواهند کرد. گروه تئاتر سه گانه پس از اجرای این آثار اجرا در کشور‌های لهستان، ارمنستان و گرجستان را در برنامه دارد.

جشنواره بین المللی تئاتر شیر طلایی از اول تا هشتم اکتبر ۲۰۲۱ (۹ تا ۱۷ مهر ۱۴۰۰) در اکراین برگزار می‌شود. امسال با توجه به برگزاری دوره سی‌ودوم این رویداد و پس از وقفه‌ای یک ساله این جشنواره از برترین آثار تئاتری جهان برای حضور در بخش رقابتی و جنبی خود دعوت کرده است.

آغازگر اجرا‌های این رویداد، اجرای کارناوال نمایشی از هنرمندان اکراینی با محوریت یکی از داستان‌های ملی مردمان این کشور است. همچنین امسال برای نخستین بار بخش نمایش‌های تجربی نیز برای حضور در این رویداد دعوت شده‌اند.

برچسب ها: تئاتر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی