تیتر امروز

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...
حسام سلامت:در حال تجربه جنگ داخلی هستیم/سرنوشت جنگ،می‌تواند آینده ما را تعریف کند/ جامعه چندبار به حاکمیت فرصت تغییر داد
گفت و گوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با یک جامعه شناس:

حسام سلامت:در حال تجربه جنگ داخلی هستیم/سرنوشت جنگ،می‌تواند آینده ما را تعریف کند/ جامعه چندبار به حاکمیت فرصت تغییر داد

"جامعه پلاس" عنوان برنامه جدیدی از دیدارنیوز است که ذیل این برنامه همه دغدغه‌های اجتماعی مانند زنان، محیط زیست، آسیب‌های اجتماعی، مهاجرت، حاشیه نشینی و ..با حضور کارشناسان تحلیل و بررسی می‌شود.

خوشحالی خاص آقای خاص برای پیروزی در هزارمین بازی

ژوزه مورینیو سرمربی مشهور پرتغالی رم که شب گذشته به هزارمین بازی تحت هدایت خود رسید، در آخرین دقیقه بازی بعد از گلزنی تیمش خوشحالی دیوانه‌واری انجام داد.

کد خبر: ۱۰۸۲۷۷
۰۸:۴۷ - ۲۲ شهريور ۱۴۰۰

خوشحالی خاص آقای خاص

دیدارنیوز - در یکی از دیدار‌های هفته سوم رقابت‌های سری آ ایتالیا، آ. اس رم در لحظات پایانی برنده از زمین خارج شد. این مسابقه که تحت تأثیر هزارمین حضور ژوزه مورینیو روی نیمکت تیم هایش قرار گرفته بود، به شکلی دراماتیک و دیدنی برای او و جالوروسی تمام شد تا آقای خاص این دیدار خاص را با صدرنشینی در کالچیو به پایان برساند. این بازی که در استادیوم المپیک رم برگزار می‌شد، پایاپی بود و دو تیم رم و ساسولو موقعیت‌های یکسانی برای خلق موقعیت داشتند. اما ابتدا این برایان کریستانته بود که میزبان را پیش انداخت. در ادامه ساسولو توسط فیلیپ جوریچیچ به گل تساوی رسید تا برتری رمی‌ها از دست برود.

در حد فاصل دقیقه ۷۰ تا ۷۴، مورینیو دست به انجام ۳ تعویض زد که این تغییرات، نتیجه بازی را نیز عوض کردند. استفان الشعراوی و الدور شامرادوف دو بازیکن تعویضی رم بودند که وارد زمین شدند. در حالیکه بازی رو به پایان بود، شامرادوف بازیکن ازبک رمی‌ها با یک پاس خوب، الشعراوی را صاحب توپ کرد و این بازیکن نیز با ضربه‌ای دیدنی توپ را وارد دروازه ساسولو کرد تا رم در ثانیه‌های پایانی به یک پیروزی شیرین دست پیدا کند.

گل الشعراوی آغاز استارت انفجاری مورینیو بود. سرمربی پرتغالی رمی‌ها که با دو تعویض طلایی نتیجه بازی را برگردانده بود، با شادی وصف ناپذیری همچنان دوندگان دوی صد متر کنار زمین را طی می‌کرد و از گل برتری تیمش در پوست خودش نمی‌گنجید. آقای خاص که هزارمین تجربه مربیگری دوران حرفه‌ای خود را تجربه می‌کرد، به رکورد ویژه‌ای رسیده بود و چه چیزی بهتر از اینکه او در این بازی خاص، به شکلی خاص برنده از زمین بازی خارج شده و تیمش را نیز به صدر جدول سری آ برساند.

خوشحالی عجیب و غریب و زاید الوصف مورینیو با هم آغوشی او و شاگردانش همراه شد. جایی که این مربی پرتغالی خودش را به حلقه شادی بازیکنانش رساند و پا به پای آن‌ها به جشن و پایکوبی پرداخت. دویدن‌های مورینیو روی گل الشعراوی، ذهن علاقه‌مندان به فوتبال را به دیدار میان اینتر و بارسلونا در بازی نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا در سال ۲۰۱۰ برد جایی که ژوزه پس از غلبه بر تیم قدرتمند گواردیولا، تیمش را به فینال چمپیونزلیگ رساند و در بازی فینال نیز به قهرمانی رسید.

این نتیجه، منجر به خلق پیروزی شماره ۶۳۸ مورینیو در هزارمین تجربه مربیگری اش بود. او ۱۱ بار برای بنفیکا، ۲۰ مرتبه برای یونیائولیریا، ۱۲۷ بازی برای پورتو، ۳۲۱ دیدار برای چلسی، ۱۰۸ مسابقه برای اینتر، ۱۷۸ بار برای رئال مادرید، ۱۴۴ مرتبه برای منچستریونایتد، ۸۶ بازی برای تاتنهام و سرانجام ۵ بار برای رم روی نیمکت نشسته است تا بدین صورت به رکورد ۱۰۰۰ بازی در دوران حرفه‌ای که با کسب ۲۵ جام همراه بوده است، برسد.

شادی خاصِ آقای خاص، فورا در فضای مجازی با واکنش کاربران مواجه شد. آن‌ها عکس‌های ترول فراوانی را از لحظه دویدن‌های مورینیو ساخته اند که این یکی از آنهاست و مورینیو را در حالی نشان می‌دهد که زودتر از مارسل جیکوبز ایتالیایی به خط پایان دو ۱۰۰ متر المپیک توکیو رسیده است.

نکته عجیب به صحبت‌های ژوزه در پایان بازی برمیگردد. او پس از پیروزی شیرین برابر ساسولو گفته است: به همه دروغ گفتم! من روز‌ها به تیم می‌گفتم که این هزارمین بازی برایم مهم نیست...، اما من یک ترس باور نکردنی از باخت داشتم! خوشبختانه ما برنده شدیم و من امروز مثل یک کودک می‌دویدم، زیرا احساس می‌کردم ۱۲ سال دارم، نه ۵۸ سال!

این حرف‌های ژوزه نشان می‌دهد که او چه انگیزه‌ای برای کسب پیروزی در بازی شماره هزارش داشته است. قطعا کسب تساوی یا شکست در بازی به این بزرگی، می‌تواند تا آخر عمر باعث سرخوردگی مورینیو شود و این مسئله ثابت می‌کند غلبه بر ساسولو برای آقای خاص از اهمیت بالایی برخوردار بوده و حالا علت دویدن‌های سرخوشانه او نیز بیش از پیش مشخص می‌شود.

این برای نخستین بار نیست که مورینیو پس از پیروزی‌های دراماتیک تیمش اینگونه به داخل زمین می‌پرد و با دویدن‌های سریع و تند و تیزش، شادی‌های وصف ناپذیری را از خود به نمایش می‌گذارد. او سابقه این کار‌ها را در زمان حضور در پورتو و اینتر را در کارنامه دارد. همین کارهاست که او را به آقای خاص دنیای فوتبال تبدیل کرده است

خوشحالی خاص آقای خاص برای پیروزی در هزارمین بازی

 

خوشحالی خاص آقای خاص برای پیروزی در هزارمین بازی

 

خوشحالی خاص آقای خاص برای پیروزی در هزارمین بازی

 

خوشحالی خاص آقای خاص برای پیروزی در هزارمین بازی

 

خوشحالی خاص آقای خاص برای پیروزی در هزارمین بازی

 

خوشحالی خاص آقای خاص برای پیروزی در هزارمین بازی

منبع: ورزش 3
برچسب ها: ژوزه مورینیو
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی