تیتر امروز

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...
حمله ایران به اسرائیل/ گانتس: خودمان زمان و شیوه پاسخ را تعیین می‌کنیم
انتقام پس از حمله تروریستی به کنسولگری (این گزارش بروزرسانی می‌شود)

حمله ایران به اسرائیل/ گانتس: خودمان زمان و شیوه پاسخ را تعیین می‌کنیم

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
گفتمان نظام سلطه جهانی؛ پاسخ بیژن عبدالکریمی به محمدحسن علایی (قسمت چهارم و پایانی)
مناظره متنی محمدحسن علایی، جامعه‌شناس با بیژن عبدالکریمی، استاد دانشگاه

گفتمان نظام سلطه جهانی؛ پاسخ بیژن عبدالکریمی به محمدحسن علایی (قسمت چهارم و پایانی)

در ادامه مناظره متنی محمدحسن علایی، جامعه‌شناس با بیژن عبدالکریمی، استاد دانشگاه درباره «گفتمان نظام سلطه جهانی» که سه قسمت قبلی را در دیدارنیوز خواندید، در قسمت چهارم و پایانی می‌توانید پاسخ...

بهترین مواد طبیعی برای از بین بردن چروک در خانه

ایجاد چین و چروک روی پوست به خصوص پوست صورت بخشی از روند طبیعی بالا رفتن سن است. با این حال با استفاده از برخی مواد طبیعی در خانه می‌توان این روند را کند کرد.

کد خبر: ۱۰۸۲۰۹
۱۱:۴۴ - ۲۲ شهريور ۱۴۰۰

دیدارنیوز: چین‌وچروک‌ها بخشی طبیعی از روند پیری هستند. ابتدا خطوط ظریف ظاهر می‌شوند و سپس با شروع از بین رفتن قابلیت ارتجاعی پوست، این چین‌ها عمیق می‌شوند. چگونه می‌توان از چین‌وچروک‌های خلاص شد؟ چه آن را خطوط شیار یا خط اخم بنامید، فرقی نمی‌کند. درست مثل چشم و صورت، چین‌وچروک‌ها نیز نتیجه پیر شدن و استرس است.

افراد می‌توانند از روش‌های درمانی مختلفی برای کاهش چین‌وچروک استفاده کنند. تغییر سبک زندگی، مانند هیدراته نگه‌داشتن بدن، استفاده از ضد آفتاب، داشتن رژیم غذایی سالم، پرهیز از استعمال دخانیات و نوشیدن الکل کمتر، می‌تواند از بروز چین‌وچروک جلوگیری یا به تأخیر بیاندازد. در کنار این موارد، استفاده از مواد طبیعی برای رفع چروک در خانه به‌جای دارو‌های شیمیایی، نقش بسیار مؤثری و با عوارض کمتری در بهبود و رفع چین‌وچروک بدن دارد.

جلوگیری از چین‌وچروک با سرکه سیب

مواد لازم برای این ماده طبیعی عبارت‌اند از: ۱ قاشق غذاخوری سرکه سیب و ۱ قاشق غذاخوری عسل.

دستورالعمل استفاده از سرکه سیب برای از بین بردن چروک صورت

سرکه و عسل را مخلوط کرده و این ترکیب را روی صورت و گردن خود بمالید. بگذارید به مدت ۱۵-۲۰ دقیقه بماند. با آب ولرم بشویید و خشک‌کنید. مرطوب‌کننده‌ای متناسب با نوع پوست خود بزنید. بهتر است از سرکه سیب، به‌صورت دو بار در هفته استفاده کنید.

مزایای استفاده از سرکه سیب برای پوست 

• خاصیت متعادل‌کننده pH سرکه سیب، همراه با خواص درمانی عسل، باعث زیبایی پوست شما با ظاهری جوان می‌شود.

استفاده از آووکادو برای از بین بردن چروک پوست

مواد لازم برای این ماده عبارت‌اند از: یک آووکادو.

دستورالعمل استفاده از آووکادو برای پوست

میوه را پوست بگیرید و بردارید. تفاله را له کنید تا یک خمیر صاف به دست آید. قبل از این‌که دوش بگیرید، این ماده را به مدت ۲۰-۳۰ دقیقه روی پوست قرار دهید. شما می‌توانید آووکادو را یک یا دو بار در هفته استعمال کنید.

مزایای استفاده از آووکادو برای پوست

 آیا تابه‌حال مواد تشکیل‌دهنده کرم ضد چروک طبیعی موردعلاقه خود را بررسی کرده‌اید؟ حتماً می‌توانید آووکادو را در آن ببینید. این میوه برای کسانی که چروک زودرس دارند یک ماده پرکاربر و مؤثر است. همراه با متوقف کردن پیری زودرس، باعث کاهش چین‌وچروک و بازگشت پوست به‌سلامتی می‌شود. پوست شما با درخشش و شادابی می‌درخشد.

مواد طبیعی برای از بین بردن چروک پوست

ماسک صورت کشک و زردچوبه برای رفع چروک

مواد لازم برای این ماده طبیعی عبارت است از: یک قاشق چای‌خوری زردچوبه، دو قاشق چای‌خوری کشک.

دستورالعمل استفاده از این درمان خانگی ضد پیری عبارت است از: یک قاشق چای‌خوری زردچوبه را در دو قاشق چای‌خوری کشک مخلوط‌کنید. این مخلوط را روی صورت بمالید و بعد از ۱۵ دقیقه آن را بشویید.

مزایای استفاده از ماسک صورت کشک و زردچوبه

 خواص درمانی و ضدعفونی‌کننده زردچوبه، آن را به مواد افزودنی ارزشمند برای هر ماسک صورت تبدیل می‌کند. وقتی زردچوبه روی صورت قرار می‌گیرد، یک محافظ در برابر میکروب‌ها تشکیل می‌دهد. علاوه بر این، این ماده حاوی کورکومین است که به‌عنوان یک آنتی‌اکسیدان قوی عمل می‌کند و آسیب رادیکال‌های آزاد را متوقف می‌کند و تشکیل سلول‌های جدید را تحریک می‌کند. وقتی این ماده معجزه‌آسا با غنی بودن اسیدلاکتیک از کشک ترکیب شود، نتیجه آن پوست درخشان برای شما است و درنهایت باعث چین‌وچروک پوست صاف شما می‌شود.

رفع چروک با استفاده از آرد برنج پاستا

مواد لازم برای این ماده طبیعی عبارت است از: آرد برنج، گلاب، شیر، آب ولرم.

 دستورالعمل استفاده از این ماسک:  آرد برنج را با گلاب و شیر ترکیب کنید. این خمیر دستان خود را بمالید و بگذارید خشک شود. آن را با آب ولرم بشویید.

مزایای استفاده از برنج پاستا برای پوست

 بهترین راز زیبایی در سرزمین سامورایی‌ها، ژاپن است. نسل‌های مختلف به‌عنوان یک داروی خانگی ضد چروک در ژاپن استفاده می‌شود، خاصیت ارتجاعی پوست را افزایش می‌دهد و آن را سفت می‌کند. استفاده منظم آرد برنج بر روی دست، پوست را مرطوب و درخشان نگه می‌دارد.

مواد طبیعی برای از بین بردن چروک پوست

استفاده از روغن گل محمدی

دستورالعمل استفاده از روغن گل سرخ برای چین‌وچروک: روغن را روی صورت خود بمالید و ماساژ دهید تا جذب شود. بگذارید یک‌شب بماند. هر شب از این ماده استفاده کنید.

مزایای استفاده از روغن گل سرخ برای پوست

• این روغن اساسی برای چین‌وچروک‌های عمیق و سایر علائم پیری زودرس بسیار عالی است که با نتایج کمبریج در مورد اثرات ضد پیری این روغن همراه است. ویتامین A، ویتامین E و اسید‌های چرب موجود در آن به لایه‌های عمیق پوست نفوذ کرده و جای زخم‌ها را ترمیم می‌کند و چین‌وچروک‌ها را از بین می‌برد.

کره شی برای چین و چروک

مواد لازم برای این ماده طبیعی عبارتند از: کره درخت ارگانیک.

 دستورالعمل استفاده از کره شی: ناحیه آسیب‌دیده را با استفاده از حرکت دایره‌ای آرام با کره ماساژ دهید. این کار بهتر است هرروز پس از دوش گرفتن انجام شود.

مزایای استفاده از کره شی برای پوست

• کره شی برای پوست بسیار آب‌رسان است. خاصیت ارتجاعی پوست را بهبود می‌بخشد و همچنین باعث ایجاد سنتز کلاژن می‌شود.

روغن جوجوبا برای چین‌وچروک صورت

مواد لازم برای این ماده طبیعی عبارت‌اند از: روغن جوجوبا.

دستورالعمل استفاده از روغن جوجوبا: چند قطره روغن جوجوبا را روی صورت خود بمالید. به آرامی ماساژ دهید. بگذارید چند ساعت روی آن بماند. این کار را هر روز برای پوست‌های بدون چین و چروک انجام دهید.

مزایای روغن جوجوبا برای پوست

• روغن جوجوبا کاملاً مشابه روغن طبیعی تولید شده توسط پوست است. به راحتی جذب پوست می‌شود و آن را چرب می‌کند. با استفاده منظم، خطوط و چین و چروک‌های پوستی کاهش می‌یابد.

ماسک زردچوبه برای چین‌وچروک

یک قاشق غذاخوری پودر زردچوبه و ۱ یا ۲ قاشق غذاخوری آب نیشکر.

دستورالعمل استفاده از ماسک زردچوبه: با پودر زردچوبه و آب نیشکر یک خمیر درست کنید. خوب مخلوط‌کنید تا هیچ توده‌ای وجود نداشته باشد. این ماده را بر روی پوست خود اعمال کنید و بگذارید ۱۰-۱۲ دقیقه بماند. سپس صورت را با آب ولرم بشویید. برای استفاده از ماسک زردچوبه، می‌توانید این ماده را دو بار در هفته استفاده نمایید.

مواد طبیعی از بین بردن چروک پوست

مزایای ماسک زردچوبه برای پوست

• زردچوبه و نیشکر در کنار هم شل شدن پوست را کاهش می‌دهند. آب نیشکر حاوی اسید گلیکولیک است که سلول‌های مرده پوست را از بین می‌برد و زردچوبه دارای خواص درمانی است که باعث جوان‌سازی پوست می‌شود.

مواد معدنی و ماست برای پوست صورت

مواد معدنی: مانند ویتامین‌ها، مواد معدنی نیز ریزمغذی‌هایی هستند که در غذا‌هایی که می‌خورید و بدن به مقدار کمی که به آن‌ها نیاز دارد، یافت می‌شود. در پوست، مواد معدنی به فیلتر شدن نور خورشید، بهبود و پیشگیری از آسیب کمک می‌کنند.

روی و سلنیوم دو ماده معدنی هستند که از اهمیت ویژه‌ای برای سلامت پوست برخوردار هستند. استفاده از کرم موضعی حاوی روی و سلنیوم می‌تواند مقداری از اشعه ماورا بنفش را مسدود کند و به محافظت از پوست در برابر آفتاب که باعث ایجاد چین‌وچروک می‌شود، کمک می‌کند. مکمل‌های غذایی حاوی سلنیوم ممکن است همان اثرات محافظتی را داشته باشند. بااین‌حال، اگر رژیم غذایی سالمی داشته باشید، به‌اندازه کافی روی و سلنیوم دریافت می‌کنید. روی را می‌توان در موادی ازجمله صدف، لوبیا، بادام‌ها، بلغور جو دوسر، نخودفرنگی، پنیر بیابید. مواد و غذا‌هایی که سلنیوم بیشتری در خوددارند، عبارت‌اند از ماست، اسفناج، موز، جو دوسر، ماست، دانه‌های آفتابگردان و بلغور جو دوسر.

پروبیوتیک و ماست: تحقیقات نشان می‌دهد که مصرف منظم پروبیوتیک‌ها، مانند آن‌هایی که در ماست یافت می‌شوند یا به‌عنوان مکمل به فروش می‌رسند، ممکن است باعث کاهش چین‌وچروک‌ها و تقویت سلامت کلی پوست شود.

در یک مطالعه حیوانی منبع معتمد، موش‌های مسنی که با ماست پروبیوتیک تغذیه شدند، نسبت به موش‌هایی که با این ماده تغذیه نشده نبودند، پوست و خز سالم‌تری پیدا کردند. در مطالعات انسانی، محققان متوجه شده‌اند که استفاده از پروبیوتیک روی پوست به تقویت آن در برابر عوامل استرس‌زا مانند نور خورشید کمک می‌کند.

مواد طبیعی برای از بین بردن چروک پوست

موارد احتیاط

از پودر زردچوبه استفاده کنید که قرار است به‌صورت موضعی استفاده شود؛ زیرا کمتر لکه‌دار می‌شود. توجه کنید که زردچوبه‌ای که برای پخت‌وپز استفاده می‌شود، لکه‌های زردی روی پوست شما ایجاد می‌کند که از بین بردن آن دشوار است.
همچنین توجه کنید که دریافت بیش‌ازحد روی و سلنیوم می‌تواند به‌سلامتی شما آسیب برساند، بنابراین قبل از افزودن مکمل به رژیم غذایی خود، با پزشک صحبت کنید.پ

نکات و پیشنهادات ذکرشده در مقاله فقط برای اطلاعات عمومی است و نباید به‌عنوان توصیه پزشکی حرفه‌ای تلقی شود. در صورت داشتن هرگونه سؤال تخصصی در مورد هرگونه مسئله پزشکی، همیشه با پزشک یا یک ارائه‌دهنده خدمات بهداشتی حرفه‌ای مشورت کنید.

جلوگیری از چین و چروک با سبک زندگی

جلوگیری از چین‌وچروک در زندگی

اگرچه چین و چروک‌ها قابل‌کنترل نیستند، اما قطعاً می‌توانید از مستعد شدن پوست در برابر آن جلوگیری کنید. در زیر لیست چند راهکار ساده و اساسی برای پیشگیری از این مشکل وجود دارد که باید آن‌ها را دنبال کنید تا پوست شما جوان‌تر به نظر برسد.

  • پوشیده بودن در هر زمان ممکن: عادت به پوشاندن خود در هر زمان که در معرض نور خورشید قرار دارید، در طولانی‌مدت کمک می‌کند. هنگامی‌که مقدار کمتری از پرتوی نور خورشید به پوست برسد، احتمال ابتلا به پوستی خشک و تیره کمتر است. استفاده از کلاه، عینک آفتابی یا دستکش محافظت لازم را ایجاد می‌کند. از لک زدن پوست با کرم ضد آفتاب زیاد خودداری کنید تا پوست شما بتواند نفس بکشد و خود را جوان کند.
  • هیدراته ماندن: نوشیدن مایعات فراوان مانند آب، آب نارگیل و چای سبز و خوردن خیار، آنتی‌اکسیدان‌های ضروری را تأمین می‌کند. هیدراته ماندن نه‌تن‌ها سموم را دفع می‌کند، بلکه پوست را از درون مرطوب می‌کند.
  • الگو‌های خواب: نحوه خوابیدن نیز وجود چین‌وچروک روی پوست ما را تعیین می‌کند. خوابیدن به هر روشی که باعث فشرده شدن هر پوستی شود، می‌تواند منجر به ایجاد چین و چروک شود. این بدان معنی است که ما باید تلاش کنیم به پشت بخوابیم تا از ایجاد خز و چروک در چین صورت جلوگیری شود.
  • لایه‌برداری: یک رژیم زیبایی تنها هدف آن حفظ سلامت پوست و همچنین شکل ظاهری فرد است. لایه‌برداری یکی از این فرایندهاست که نقشی اساسی در حفظ سلامت پوست دارد. به‌جای استفاده از روش‌های لایه‌بردار که شامل مواد شیمیایی مضر است، توصیه می‌شود که از اسید‌های موجود در مواد غذایی معمول مانند پرتقال، لیمو و ماست استفاده کنید که لایه‌بردار‌های طبیعی فوق‌العاده‌ای هستند. آن‌ها به رفع و جایگزین شدن پوست قدیمی کمک می‌کنند و بنابراین پوست جوان‌تر و سفت تری ایجاد می‌شود.

سیگار کشیدن و چین و  چروک پوست

تغییر عادات زندگی برای رفع چین‌وچروک

با شناخت علت بروز چین و چروک و تغییر عادات بد می‌توان از بروز چروک زودرس جلوگیری کرده و یا آن‎‌ها را درمان نمود، به عبارتی مانند هر بیماری و مشکل دیگری، شناخت علل بروز مشکل، اولین گام برای جلوگیری از آن می‌باشد.

  • سیگار کشیدن را ترک کنید: اولین قدم این است که عادت‌هایی مانند سیگار کشیدن یا استفاده از صابون را از بین ببرید؛ زیرا هر دو ماده سمی هستند که می‌توانند برای پوست مضر باشند. دود سیگار مضرتر است؛ زیرا بین بدن شما و سموم منتقل‌شده توسط دود فیلتر نیست.
  • صابون را کمتر مصرف کنید: جالب است بدانید که صابون می‌تواند در از بین بردن روغن‌ها، به‌خصوص روغن‌هایی که در پوست تولید می‌شود، یک عامل مضر باشد. اگر می‌خواهید از صابون استفاده نمایید، بهتر است از مرطوب کننده‌ها و تقویت‌کننده‌های پوست بعد از استحمام استفاده نمایید.
  • رژیم غذایی خود را تغییر دهید: مکمل رژیم غذایی با مواد غذایی مناسب می‌تواند به حفظ کیفیت و سفتی پوست کمک کند. پروتئین‌ها توانایی کمک به بدن ما را در بازسازی سلول‌های پوستی قوی و سالم دارند. آن‌ها همچنین در مبارزه با پوست مات و پوستی که به‌آرامی بهبود می‌یابد، کمک می‌کنند. یک راه طبیعی برای دریافت دوز سالم پروتئین به‌صورت روزانه، مصرف تخم‌مرغ، مرغ، ماهی تازه و تن ماهی است. ویتامین C توانایی کمک به بدن در تولید کلاژن را دارد که برای حفظ خاصیت ارتجاعی پوست لازم است. از بین رفتن قابلیت ارتجاعی، پوست را در معرض افتادگی و چین‌وچروک قرار می‌دهد.

میوه‌ها و سبزیجاتی مانند توت‌فرنگی، کیوی، پرتقال، گوجه‌فرنگی، فلفل دلمه‌ای، کلم پیچ و کلم بروکلی می‌توانند ویتامین C لازم را به‌صورت طبیعی و به‌صورت روزانه تأمین کنند. بادام، بلوبری و گوجه‌فرنگی که قادر به تأمین تغذیه مناسب برای پوست شما هستند. وجود آنتی‌اکسیدان‌ها و همچنین ویتامین‌های E و C در حفظ سطح کلاژن، محافظت در برابر اشعه ماورا UV بنفش و بهبود گردش خون کمک می‌کند. گنجاندن این مواد غذایی به‌عنوان بخشی از رژیم غذایی منظم می‌تواند به شما در دستیابی به درخشش طبیعی پوست کمک کند. از برخی کاتچین‌های شکلات تیره که مواد ضد اکسیدان طبیعی موجود در کاکائو هستند، لذت ببرید؛ زیرا می‌توانند به پوست شما کمک زیادی کنند! از شادی‌های کوچک زندگی و کار خود لذت ببرید تا از درون به پوست سالم‌تر خود کمک کنید. از یک تکه شکلات تلخ به‌عنوان میان وعده، دسر یا حتی به‌عنوان کاکائوی داغ استفاده کنید.

میوه و چین و چروک پوست

برچسب ها: پوست و مو
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی