تیتر امروز

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...
حمله ایران به اسرائیل/ گانتس: خودمان زمان و شیوه پاسخ را تعیین می‌کنیم
انتقام پس از حمله تروریستی به کنسولگری (این گزارش بروزرسانی می‌شود)

حمله ایران به اسرائیل/ گانتس: خودمان زمان و شیوه پاسخ را تعیین می‌کنیم

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
گفتمان نظام سلطه جهانی؛ پاسخ بیژن عبدالکریمی به محمدحسن علایی (قسمت چهارم و پایانی)
مناظره متنی محمدحسن علایی، جامعه‌شناس با بیژن عبدالکریمی، استاد دانشگاه

گفتمان نظام سلطه جهانی؛ پاسخ بیژن عبدالکریمی به محمدحسن علایی (قسمت چهارم و پایانی)

در ادامه مناظره متنی محمدحسن علایی، جامعه‌شناس با بیژن عبدالکریمی، استاد دانشگاه درباره «گفتمان نظام سلطه جهانی» که سه قسمت قبلی را در دیدارنیوز خواندید، در قسمت چهارم و پایانی می‌توانید پاسخ...

مجلس استعفای قاضی‌زاده هاشمی را پذیرفت

  نمایندگان مجلس شورای اسلامی با استعفای قاضی زاده هاشمی از نمایندگی مردم مشهد و کلات موافقت کردند.

کد خبر: ۱۰۸۱۵۰
۱۰:۳۵ - ۲۱ شهريور ۱۴۰۰

مجلس استعفای قاضی‌زاده هاشمی را پذیرفت

دیدارنیوز: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی روز یکشنبه با ۲۱۸ رای موافق، ۲۲ رای مخالف و ۵ رای ممتنع از مجموع ۲۵۳ نماینده حاضر با استعفای سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی موافقت کردند.
پیش از رای گیری «کیومرث سرمدی واله» در مخالفت با استعفای قاضی زاده هاشمی گفت: امروز دشمنان تمام توان و تمام تلاش  خود رابرای توطئه علیه جمهوری اسلامی به کارمی برند و باید مجلس انقلابی از همه توان خود استفاده کند.
نماینده مردم شهر اسدآباد استان همدان افزود: مجلس در چنین شرایطی به نیروهای توانمند خود نیاز دارد و قاضی‌زاده هاشمی از افراد ایثارگر و با سابقه چهار دور نمایندگی است که نقش و رسالت مهمی در قانون گذاری و اداره مجلس شورای اسلامی دارد.
سرمدی تصریح کرد: مردم شهر مشهد و کلات با انتخاب او انتظار ادامه خدمت این بزرگوار در کسوت نمایندگی همه مردم ایران را دارد و حضور مستمر قاضی‌زاده در این سنگر می‌تواند منشاء خدمات و خیاطی بیشتری باشد. با رفتن این بزرگوار و خالی ماندن یک صندلی که ممکن است تا آخر این دوره این صندلی خالی بماند.
وی با بیان اینکه جوانان متعهد و متخصصی فراوانی برای خدمت در سنگر بنیاد شهید و ایثارگران هستند، ادامه داد: دولت سید ابراهیم رییسی به خوبی در عمل به جوانان بها داده و بهتر است  قاضی‌زاده هاشمی طبق فرمایش صریح مقام معظم رهبری که سنگر مجلس را مهم تلقی کردند به حوزه اجرایی ورود نکند.
در ادامه، «علی اکبر علیزاده برمی» در مخالفت با استعفای قاضی زاده هاشمی گفت: قاضی زاده هاشمی به دلیل قانوندانی و زحماتی که در این سالها برای اطلاع از قانون کشید از افراد برجسته مجلس هستند.
نماینده مردم دامغان در مجلس یازدهم افزود: نبود او در مجلس شورای اسلامی سبب می‌شود که فرد ارزشمندی را از دست بدهیم و معلوم نیست جای او پر شود. از طرفی قاضی زاده تجربه چهار دوره حضور در مجلس را دارد و کمتر نماینده‌ای چون او داریم و عدم حضور قاضی زاده در مجلس دور از انصاف است و بنده با آن مخالفم.
سید ناصر حسینی پور نیز در موافقت با استعفای قاضی زاده هاشمی، گفت: بی شک با برنامه‌های تحول خواهی که این عزیز دارد به عنوان نخستین معاون رییس جمهوری و رییس بنیاد شهید که خود پزشک است می‌تواند بسیار مثمرثمر باشد چرا که اتفاقا بیشترین دغدغه‌های ما در بحث بهداشت و درمان است.
نماینده مردم گچساران در مجلس یازدهم ادامه داد:  قاضی زاده علاوه بر اینکه خود جانباز است زمانی که خراسان یک استان بود معاونت آموزشی و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران استان را برعهده داشت از همین رو بر تمامی دغدغه‌های قشر ایثارگر اشراف دارد و اقدامات بسیاری نیز در این راستا انجام داده است.
وی با بیان اینکه قاضی زاده هاشمی در راستای اهداف رییس جمهوری برنامه دارد، گفت: یکی از برنامه‌های او گرفتن سهم فرهنگ شهید و شهادت در کتب درسی است چرا که در این سال‌ها ظلم‌های بسیاری به این بخش شده است.
حسینی پور ادامه داد: در بند یک ماده ۵ قانون اساسنامه بنیاد شهید مصوب مجلس در سال ۷۷ آمده است؛ بسیج تمامی امکانات نظام و جامعه اسلامی و نهادهای فرهنگی، آموزشی، هنری، اجتماعی و ارتباطات جمعی را به منظور تبیین مفهوم و فلسفه جهاد و ایثار و شهادت ضروری است. اما سال‌های سال پتروس و ... در کتاب های درسی ما جای دادند همچنین جریان غرب گرا در تعهد به سند ۲۰۳۰ به نام خشونت زدایی جهادزدایی کردند و درس شهید فهمیده از کتاب‌ها حذف شد.
نماینده مردم گچساران در مجلس با اشاره به بحث یکسان سازی حقوق خانواده شهدا، گفت: رهبری فرمودند که یکسان سازی حقوق خانواده شهدا کار غلطی است اما مسوولان به نام بازسازی، مدرن سازی کردند همچنین وصیت شهدا را از سر در گلزارها برداشتند و ماجرای تخریب گلزارهای شهدا مساله‌ای نیست که از خاطره مادران شهدا که جلوی بولدوزرها ایستادند محو شود.
حسینی پور با اشاره به بحث مرجعیت بنیاد شهید، افزود: امروز بنیاد شهید مرجعیت فرهنگی ندارد و امروز محصولاتی که دیگر نهادهای فرهنگی در این نظام تولید می کنند در حد و قواره نظام جمهوری اسلامی ایران نیست و نهادهای فرهنگی ما در پرورش نظام انقلاب اسلامی مانده اند.
وی با بیان اینکه در برنامه‌های قاضی زاده هاشمی موضوع الگوسازی نیز آمده است، گفت: متاسفانه نتوانستیم الگوهای خود را در تراز نظام انقلاب اسلامی معرفی کنیم.
حسینی پور با اشاره به وضعیت موسسه اقتصادی کوثر، خاطرنشان کرد: این موسسه در بنیاد یک مجموعه اقتصادی ناشفاف و عظیم الجثه‌ای است که فرزندان شهدا و ایثارگران در آن هیچ جایگاهی ندارند. همچنین قاضی زاده برنامه تحول خواه دارد در حالی که جانبازهای زیر ۲۵ درصد و رزمندگان هیچ جایگاهی در بنیاد شهید ندارند.


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی