تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...

انتقال هوایی "قلب پیوندی" نام آور گیلانی به‌تهران

در هفتمین انتقال هوایی عضو از گیلان، قلب نام آور 28 ساله گیلانی، طی انتقال با پروازی اختصاصی به تهران...

کد خبر: ۱۰۷۸۹۳
۲۲:۱۹ - ۱۷ شهريور ۱۴۰۰

 

در هفتمین انتقال هوایی عضو از گیلان، قلب نام آور 28 ساله گیلانی، طی انتقال با پروازی اختصاصی به تهران، نجاتبخش جان بیمار نیازمند شد. 

 در هفتمین انتقال هوایی عضو از گیلان، قلب نسرین فیضی، نام آور 28 ساله گیلانی که دچار مرگ مغزی شده بود، با رضایت خانواده ایثارگرش، به تهران انتقال یافت.

قلب این بانوی نام آور ، پس از فراهم‌آوری در مرکز آموزشی ودرمانی رازی رشت، به همراه تیم پزشکی با همکاری سازمان اورژانس کشور و از طریق مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث استان گیلان در سریعترین زمان ممکن به فرودگاه رشت منتقل و با پرواز جت به بیمارستان امام خمینی(ره) تهران ارسال شد. بر این اساس، با هماهنگی اورژانس، تیم عملیات انتقال قلب با بالگرد به بیمارستان امام خمینی(ره) عزیمت کرده و قلب این نام آور گیلانی را برای پیوند در اختیار تیم پزشکی این مرکز درمانی قرار دادند تا نجات بخش جان بیماری 30 ساله باشد. 

در این راستا، دو کلیه این نام آور گیلانی، به 2 بیمار نیازمند و کبد وی نیز برای پیوند به بیمار نیازمند برداشته شد.

این مهم، با تکیه بر توانمندی تیم‌های درمانی و با مدیریت و هدایت مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت، سازمان اورژانس کشور، اورژانس هوایی کشور و تیم‌های فراهم آوری اعضای پیوندی بیمارستان‌های امام خمینی(ره) تهران و رازی رشت، به انجام رسید.

گفتنی است؛ هر فرد مرگ مغزی می‌تواند با اهدای اعضای خود جان ۸ تا ۵۳ نفر را نجات دهد. در ایران، سالانه حدود ۵ تا ۸ هزار نفر، جان خود را با مرگ مغزی از دست می‌دهند که نیمی از آنان یعنی حدود ۳هزار نفر، اعضای قابل پیوند دارند؛ ولی متاسفانه نهایتا ۱۰۰۰ خانواده یعنی یک سوم راضی به اهدای عضو می‌شوند و دو سوم خانواده‌ها با عدم رضایت خود، موجب خاکسپاری بیش از ۷هزار عضو قابل پیوند در سال می‌شوند. این در حالی است که بالغ بر ۲۵هزار بیمار نیازمند پیوند در لیست‌های انتظار اعضای مختلف وجود دارند که متاسفانه روزانه ۷ تا ۱۰ نفر از آنان یعنی هر دو تا سه ساعت یک نفر، به دلیل نرسیدن عضو پیوندی فوت می کنند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی