تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...

نحوه دریافت و بازیابی کد پیگیری سجام

ثبت نام در سامانه سجام گام اول هر نوع فعالیت در بورس است. در مطلب زیر مراحل گام به گام ثبت نام در این سامانه و دریافت و بازیابی کد پیگیری سجام تشریح شده است.

کد خبر: ۱۰۷۸۲۶
۱۳:۱۶ - ۱۷ شهريور ۱۴۰۰

نحوه دریافت و بازیابی کد پیگیری سجام

دیدارنیوز: حتما می‌دانید که برای معامله‌گری و سرمایه گذاری در بورس و بازار سرمایه، باید ابتدا فرایند ثبت نام و احراز هویت سامانه سجام را انجام دهید. شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه به منظور ارائه خدمات زیرساختی یکپارچه و فراگیر به سهامداران و فعالان بازار سرمایه، به ویژه سهامداران حقیقی و حقوقی و همچنین ایجاد درگاه واحد خدمات دهی به تمامی ارکان بازار، ناشران و نهاد‌های مالی اقدام به ارائه سامانه جامع اطلاعات مشتریان نموده است.

قدم اول علاقه‌مندان به معامله‌گری برای شروع فعالیت، ثبت اطلاعات در سامانه سجام است، ثبت نام در این سامانه از این جهت الزامی است که بدون کد بورسی قادر به انجام هیچگونه معامله‌ای نخواهید بود.

با ثبت نام در سامانه سجام ظرف ۴۸ ساعت یک کد پیگیری ده رقمی برای شماره تلفن همراه ثبت شده توسط ثبت نام کننده ارسال می‌شود. دسترسی به این کد برای احراز هویت و مراحل بعدی الزامی است.

پس از ثبت نام در سامانه جامع اطلاعات مشتریان و دریافت کد پیگیری ده رقمی سجام، احراز هویت حضوری و یا غیر حضوری انجام می‌شود و کد بورسی به کاربر تحویل داده می‌شود، اما ممکن است در این روند برخی کاربران با مشکلاتی مانند عدم ارسال کد رهگیری، حذف شدن پیامک کد پیگیری از تلفن و یا فراموشی آن مواجه شوند.

در ادامه این مطلب به مراحل دریافت کد پیگیری سامانه سجام و نحوه بازیابی آن می‌پردازیم.

مراحل دریافت کد پیگیری سامانه سجام

در ابتدا وارد سامانه سجام شوید و از منوی اصلی، ثبت نام در سجام را انتخاب نمایید تا وارد مراحل ثبت حساب کاربری در این سامانه شوید.

نحوه دریافت و بازیابی کد پیگیری سجام

سپس در صفحه بعدی مراحل انجام ثبت نام که شامل تکمیل فرم‌های مربوطه، تایید استعلام و دریافت کد پیگیری و در نهایت احراز هویت است نمایش داده خواهد شد که در این صفحه با انتخاب گزینه ثبت نام وارد مراحل خواهید شد.

پس از انتخاب گزینه ثبت نام در این صفحه شماره تلفن همراه خود را وارد نمایید و دریافت کد را انتخاب کنید، به یاد داشته باشید که شماره همراهی که وارد می‌کنید باید به نام شخص شما باشد.

نحوه دریافت و بازیابی کد پیگیری سجام

در صفحه بعدی کد ارسال شده به تلفن همراه خود را وارد نموده و نوع شخصیت (حقیقی و یا حقوقی) را انتخاب کنید، همچنین در این مرحله لازم است تا هزینه ثبت نام در سامانه سجام به صورت آنلاین پرداخت شود.

در مرحله بعدی وارد قسمت فرم‌های اطلاعاتی خواهید شد که اطلاعات هویتی، ارتباطی، اطلاعات مربوط به حساب بانکی و شغلی شما در این فرم‌ها دریافت شده و ثبت می‌شوند.

پس از پر نمودن فرم‌ها با اطلاعات صحیح، وارد مرحله استعلام اطلاعات وارد شده خواهید شد، اگر نتیجه استعلام اطلاعات شما موفقیت آمیز باشد یعنی اطلاعات از طرف سازمان بورس تایید شده است و کد پیگیری ده رقمی برای شما به صورت پیامکی ارسال خواهد شد.

در صورتی که هرکدام از اطلاعات الزامی موجود در فرم‌ها را به درستی پر نکرده باشید، نتیجه استعلام ناموفق اعلام می‌شود و نیاز است مجددا به سامانه مراجعه کنید و اطلاعات خود را بازبینی کنید.

بعد از دریافت کد پیگیری باید احراز هویت سامانه سجام را به انجام برسانید، احراز هویت این سامانه به دو صورت حضوری و مجازی قابل انجام است.

برای انجام احراز هویت سجام به صورت غیر حضوری و آنلاین تنها لازم است یکی از اپلیکیشن‌های مورد تایید برای ارائه این خدمت مانند اپلیکیشن آپ و یا اپلیکیشن ۷۲۴ بانک سامان را روی تلفن همراه هوشمند خود نصب نمایید و در زمانی بسیار کوتاه، مراحل احراز هویت خود را با سرویس یوآیدی به اتمام برسانید.

اما اگر قصد دارید به صورت حضوری احراز هویت را انجام دهید با داشتن کد پیگیری و مدارک خود به یکی از دفاتر پیشخوان دولت مراجعه نمایید تا احراز هویت حساب کاربری شما برای سامانه سجام انجام شده و به اتمام برسد.

برای بازیابی کد پیگیری سجام چه کنیم؟

کد پیگیری سجام بعد از ثبت نام اولیه سامانه سجام و پر کردن فرم‌های اطلاعاتی برای شماره همراه شما ارسال می‌شود، حال اگر به هر دلیلی این کد را فراموش کنید یا پیامک مربوطه حذف شود امکان بازیابی این کد نیز برای کاربران فراهم شده است و به سادگی می‌توانید آن ‌را بازیابی نمایید.

برای بازیابی ابتدا وارد صفحه اصلی سامانه سجام که در بخش بالا به آدرس آن اشاره شد مراجعه نمایید و از منوی اصلی بازیابی کد پیگیری را انتخاب نمایید.

در صفحه بعدی کد ملی خود را که با آن اقدام به ایجاد حساب کاربری در سامانه سجام نموده‌اید را وارد نمایید و سپس گزینه بررسی را انتخاب کنید.

نحوه دریافت و بازیابی کد پیگیری سجام

در صورتی که کد ملی صحیحی را وارد نموده و کادر مربوط به عبارت امنیتی را نیز به درستی تکمیل کرده باشید و حساب کاربری با این کد ملی در سامانه موجود باشد، کد پیگیری مجددا به شماره تلفن همراه ثبت شده در حساب کاربری ارسال خواهد شد.

کد پیگیری سامانه سجام تنها در شرایطی قابل بازیابی است که مراحل احراز هویت را طی نکرده باشید و تنها در مرحله دریافت کد پیگیری باشید.

همچنین اگر یک بار احراز هویت خود را انجام داده‌اید و در انتظار نتیجه احراز هویت خود هستید، امکان بازیابی کد پیگیری برای شما فراهم نیست.

اگر کد پیگیری ارسال نشود چه کاری باید انجام داد؟

به طور معمول پس از ثبت نام کد پیگیری ده رقمی سامانه سجام، طی دو روز برای شماره همراه ثبت شده ارسال می-شود، حال اگر به هر دلیلی کد پیگیری خود را دریافت نکرده‌اید یا زمان انتظار بیش از حد معمول به طول انجامید، دو راه برای دریافت کد فراهم است.

در روش اول با مراجعه به سامانه سجام و طی نمودن مراحل بازیابی کد پیگیری، مانند آنچه پیش از این بخش گفته شد عمل کنید و کد پیگیری خود را دریافت نمایید.

اگر با روش اول موفق به دریافت کد پیگیری برای حساب کاربری خود نشده‌اید، ممکن است به دلایلی حساب کاربری و اطلاعات شما در سامانه ثبت نشده باشد، بنابراین مجددا به سامانه سجام مراجعه نمایید و در قسمت ثبت نام پس از تکمیل فرم‌ها، وارد قسمت ویرایش فرم‌ها شوید، در بخش بالایی این قسمت کد پیگیری ده رقمی حساب کاربری شما نمایش داده خواهد شد.

در کشور ما، شرکت یوآیدی، به عنوان اولین راهکار احراز هویت دیجیتال با بیومتریک چهره کاربر، با استفاده از الگوریتم‌های هوش مصنوعی مانند تطبیق چهره و تشخیص زنده بودن چهره، فرایند احراز هویت سجام، احراز هویت ثنا و احراز هویت صرافی رمز ارز را با ضریب خطای کمتر از ۰.۰۱ انجام می‌دهد.

برچسب ها: بازرگانی
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی