تیتر امروز

هشدار حزب الله به اسرائیل درباره ایران/ ماشین کشتار نتانیاهو همچنان قربانی می‌گیرد
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

هشدار حزب الله به اسرائیل درباره ایران/ ماشین کشتار نتانیاهو همچنان قربانی می‌گیرد

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

سفیر پاکستان در روسیه: زود است طالبان را به رسمیت بشناسیم

شفقت علی خان سفیر پاکستان در روسیه درباره به رسمیت شناختن دولت طالبان در افغانستان می‌گوید زود است به رسمیت شناخته شود.

کد خبر: ۱۰۷۶۸۴
۱۱:۲۴ - ۱۶ شهريور ۱۴۰۰

سفیر پاکستان در روسیه

دیدارنیوز - شفقت علی خان، سفیر پاکستان در روسیه به اسپوتنیک گفت: پاکستان از جامعه بین‌المللی می‌خواهد که به جای انداختن این "بار سنگین" تنها بر دوش اسلام آباد، با کابل گفتگو کنند.

وی با اشاره به قول طالبان برای تشکیل یک دولت فراگیر در افغانستان گفت: به این ترتیب می‌توان یک بحث باز داشت، بحث روابط، همکاری و همچنین به آنها (طالبان) این امید را بدهید که اگر شما این کار را بکنید، [اگر] یک دولت مشارکتی فراگیر وجود داشته باشد، ما می‌توانیم با شما کار کنیم. ما می‌توانیم به افغانستان کمک کنیم. این منطقی نیست که شما دور بمانید و با گفتن، خوب، این یک مشکل است، شما باید آن را حل کنید، کل بار را بر دوش پاکستان بگذارید. برخی از قدرتهای خارجی ممکن است فکر کنند که این فقط مشکل پاکستان است. نه، این فقط مشکل ما نیست. فردا فردی که علیه پاکستان می‌جنگد می‌تواند به داعش بپیوندد و حمله به دیگران را آغاز کند. بنابراین به طور کلی، این مشکل باید ریشه‌کن شود. اما کلید، اولین قدم، ثبات در افغانستان است. اسلام آباد می‌خواهد با مسکو و دیگر شرکای خود همکاری کند تا به یک دولت سیاسی گسترده‌تر و فراگیر کمک کند که ثبات را در افغانستان به ارمغان بیاورد.

سفیر پاکستان تاکید کرد که اسلام آباد آماده پاسخ به تهدیدات تروریستی ناشی از افغانستان است اما معتقد است که این مشکل نیازمند توجه بین‌المللی است.

این دیپلمات خاطرنشان کرد که چندین موضوع در ارتباط با افغانستان وجود دارد، از جمله تهدیدهایی که از "مناطق غیر دولتی که هیچکس کنترل آنها را ندارد" و تامین مالی عناصر تروریستی توسط "کشورهای دیگر" ناشی می‌شود.

وی درباره نشست کشورهای همسایه افغانستان به پیشنهاد شاه محمود قریشی، وزیر خارجه پاکستان گفت: در مورد نشست مذاکراتی در حال انجام است، اما هنوز هیچ چیز مشخصی در مورد اینکه چه کسانی شرکت کننده خواهند بود، چه زمانی و کجا، وجود ندارد.

این دیپلمات همچنین اشاره کرد که تروئیکای گسترش یافته که شامل روسیه، چین، ایالات متحده و پاکستان می‌شود، "مهمترین مجمع" هنگام بحث در مورد مسائل مربوط به افغانستان است.

وی تاکید کرد که پاکستان از ایده مشارکت هند در تروئیکای گسترده در مورد افغانستان حمایت نمی‌کند، ایران هم هنوز به دعوت برای پیوستن به این قالب پاسخ نداده است.

سفیر پاکستان در روسیه همچنین ادعاها مبنی بر اینکه پاکستان وضعیت افغانستان را کنترل می‌کند، رد می‌کند.

بسیاری از افغانهای مخالف طالبان اسلام آباد را در رسانه‌های اجتماعی مورد انتقاد قرار داده‌اند در حالی که هشتگ #SanctionPakistan در جریان حمله طالبان و سقوط کابل در توییتر رواج داشت.

وی گفت: جغرافیا، فرهنگ، تاریخ و البته زبان و این واقعیت که چهار میلیون پناهنده در پاکستان زندگی می‌کنند، به ما نوعی نقش می‌دهد، اما ما این کشور را کنترل نمی‌کنیم. همه می‌دانند شما نمی‌توانید به افغان‌ها دیکته کنید، تاریخ این کشور اثبات کرده است.

این سفیر بار دیگر تاکید کرد: امیدوارم [ناتو] تمام مسئولیت افغانستان را به دوش پاکستان نیندازد، کشورهای غربی درک کنند که خروج نیروها به این معنی نیست که آنها از افغانستان دست بکشند. پناهندگان تنها یک وجه است، پیامدهای تاریک‌تر، مواد مخدر، قاچاق انسان، مواد مخدر، تروریسم، همه اینها وجود دارد.

به گفته سفیر پاکستان بحث در مورد به رسمیت شناختن دولت تحت رهبری طالبان در افغانستان زود است.

این دیپلمات اشاره کرد: طالبان اظهارات "مثبتی" در مورد حقوق بشر، دولت فراگیر و تلاش برای مبارزه با تروریسم و ​​قاچاق مواد مخدر ارائه کردند. اما هنوز زود است که در مورد به رسمیت شناخته شدن اظهار نظر کنیم. مسائل فوری‌تری وجود دارد، دولت با ثبات در افغانستان که شامل همه چیز می‌شود؛ سپس چیزهای دیگر.

منبع: ایسنا
برچسب ها: طالبان
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی