تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...

خودکشی با قرص برنج! ۵ مرد و یک زن که ۱۲۰ روز از مرگشان گذشت

علی سلیمانپور، مدیرکل پزشکی قانونی استان اصفهان گفت: در چهار ماهه نخست سال جاری ۶ نفر به دلیل مسمومیت با قرص برنج در استان جان خود را از دست دادند.

کد خبر: ۱۰۷۶۲۷
۱۷:۲۹ - ۱۵ شهريور ۱۴۰۰

خودکشی با قرص برنج

دیدارنیوز ـ علی سلیمانپور، مدیرکل پزشکی قانونی استان اصفهان با اشاره به اینکه در چهار ماهه امسال پنج مرد و یک زن بر اثر مسمومیت با قرص برنج جان خود را از دست دادند، اظهار کرد: در مدت مشابه سال گذشته دو نفر بر اثر مسمومیت با قرص برنج در استان جان خود را از دست دادند.

وی افزود: تعداد افراد فوت شده بر اثر مسمومیت با قرص برنج در تیر ماه امسال نیز سه نفر بود، درحالی که در تیرماه سال گذشته یک نفر بر اثر مسمومیت با قرص برنج جان خود را از دست داد و خودکشی کردند.

خودکشی با قرص برنج

مدیرکل پزشکی قانونی استان با تاکید بر اینکه قرص برنج ترکیب خطرناکی از فسفید‌ها است که برای جلوگیری از آفت زدگی برنج انبار شده و یا دفع آفات سایر غلات انبار شده و جلوگیری از کپک زدگی آن‌ها استفاده می‌شود، توضیح داد: بر اثر تماس این ماده با رطوبت، گاز خطرناک فسفین آزاد می‌شود که علت اصلی سمی بودن این ماده است و هرچه ترکیبات قرص برنج تازه‌تر باشد گاز بیشتری آزاد می‌کند و خطرناک‌تر است.

وی با بیان اینکه تاکنون مکانیسم دقیق بروز اثرات سمی فسفید آلومینیوم در انسان شناخته نشده است، ادامه داد: هیچ پادزهر اختصاصی در درمان مسمومیت حاد با آن وجود ندارد و اقدامات درمانی تنها شامل اقدامات حمایتی ـ علامتی است. از لحاظ زمان بروز علائم و نشانه‌های بالینی نیز بعد از ۱۵-۱۰ دقیقه از مصرف خوراکی قرص فسفید آلومینیوم، علائم و نشانه‌های مسمومیت ظاهر می‌شوند و مرگ در مدت کمتر از ۶ ساعت ممکن است رخ دهد.

سلیمانپور در صورت مسمومیت خوراکی، علائم تحریکی دستگاه گوارش را شامل تهوع، استفراغ و درد‌های شکمی دانست و گفت: بیشتر مرگ و میر‌ها در خلال ۱۲ تا ۲۴ ساعت اولیه مسمومیت اتفاق افتاده و معمولاً ناشی از ایست قلبی ـ تنفسی است و مرگ و میر بعد از ۲۴ ساعت اغلب ناشی از نارسایی کبدی و کلیوی است. علائم بالینی در این نوع مسمومیت، ناشی از درگیری سیستم قلبی ـ عروقی، گوارشی، عصبی و ریوی است.

منبع: رکنا
برچسب ها: خودکشی
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی