تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.

وداع عجیب قهرمان‌المپیک با کشتی

بر اساس گزارش‌های منتشر شده به نظر می‌رسد که قهرمان سنگین وزن کشتی آمریکا تصمیم گرفته خیلی زود با این ورزش خداحافظی کند و پا به عرصه جدیدی بگذارد.

کد خبر: ۱۰۷۶۱۴
۱۶:۰۷ - ۱۵ شهريور ۱۴۰۰

وداع قهرمان‌المپیک با کشتی

دیدارنیوز -  نزدیک به یک ماه از زمانی که گیبل استیوسن یکی از لحظات فراموش نشدنی المپیک توکیو را از هیچ چیز خلق کرد، می‌گذرد؛ جایی که این جوان آمریکایی ۲۱ ساله موفق شد یکی از غیر منتظره‌ترین طلا‌های المپیک توکیو را از آن خود کند.

مسئله صرفا این نیست که استیوسون با شکست دادن ژنو پتریاشویلی، قهرمان سه باره جهان از گرجستان، در فینال وزن ۱۲۵ کیلوگرم به اولین مدال طلای سنگین وزن آمریکا در کشتی آزاد از سال ۱۹۹۲ به بعد رسید. موضوع این است که این کشتی گیر ۲۱ ساله چگونه این کار را انجام داد؛ او در مسابقه  سه امتیاز عقب بود و تنها ۱۰ ثانیه از زمان کشتی باقیمانده بود، او سپس با دو فن پیاپی و دو بار خاک کردن حریف قدرتمندش که دومی در آخرین ثانیه کشتی بود، توانست تا باخت ۸-۵ را به شیوه‌ای خیره کننده تبدیل به پیروزی ۱۰-۸ کند. مسابقه‌ای که در تاریخ کشتی المپیک ماندگار خواهد بود.

چندی پیش بود که خبر رسید استیوسون تصمیم گرفته که در رقابت‌های جهانی نروژ حضور نداشته باشد. در نگاه اول به نظر می‌رسید که این کشتی گیر آمریکایی تصمیم دارد بعد از کسب طلای مدال المپیک کمی استراحت کند تا برای حضور در رقابت‌های آینده آماده شود، اما حالا اخبار جدید و غیرمنتظره‌ای درباره او به گوش رسیده است.  

بر اساس گزارش‌های منتشر شده به نظر می‌رسد که قهرمان سنگین وزن کشتی آمریکا تصمیم گرفته خیلی زود با این ورزش خداحافظی کند و پا به عرصه جدیدی بگذارد. در واقع گفته شده که استیوسون قراردادی برای حضور در مسابقات WWE (به اصلاح معمول کشتی کج) به امضا رسانده است. ادعا شده که این کشتی گیر حتی قبل از رقابت‌های المپیک نیز چنین تصمیمی داشته و در این بین دیداری بین او و رئیس WWE نیز شکل گرفته بود.  
 
از سمت دیگر استیوسون روز گذشته یک توییت معنادار را به اشتراک گذاشت؛ توییتی که به واسطه آن باید حضور این آمریکایی در رقابت‌های WWE را قطعی دانست؛ جایی که او نوشت: "فقط خودکار روی کاغذ بگذارید (امضا کنید) "

نکته جالب دیگر اینکه خانواده استیون به نوعی با مسابقات WWE پیوند برقرار کرده اند چرا که پیش از این نیز برادر بزرگتر گیبل یعنی بابی برای حضور در این مسابقات قرار داد امضا کرده بود.

گفتنی است استیوسون آخرین نفر در صف طولانی کشتی گیران آماتوری است که به WWE پیوستند. برجسته‌ترین آن‌ها کورت انگل است که در المپیک تابستانی ۱۹۹۶ مدال طلا گرفت و به یکی از بزرگترین سوپراستار‌های WWE در تمام دوران تبدیل شد.

منبع: ورزش 3
برچسب ها: المپیک توکیو
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی