تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...

اعلام شرط تزریق واکسن کوبایی برای کودکان در ایران

دکتر علیرضا بیگلری، رئیس انستیتو پاستور ایران از صدور مجوز مصرف اضطراری واکسن ایرانی کوباییِ «سوبرانا۲» در کوبا برای کودکان خبر داد.

کد خبر: ۱۰۷۵۵۴
۱۲:۱۹ - ۱۵ شهريور ۱۴۰۰

واکسن کوبایی برای کودکان و نوجوانان ایرانی

دیدارنیوز ـ دکتر علیرضا بیگلری، رئیس انستیتو پاستور ایران با اشاره به اینکه در هفته جاری، رگولاتور کوبا به سوبرانا۲ برای کودکان در سن ۲ تا ۱۸ سال هم مجوز مصرف اضطراری داده است، گفت: این واکسن، همان واکسنی است که در ایران با نام پاستووکوک تولید و عرضه می‌شود. مجوز استفاده اضطراری بر اساس نتایج انجام کارآزمایی بالینی در این گروه سنی داده شده است.

واکسن سوبرانا در کوبا برای افراد ۲ تا ۱۸ سال مجوز تزریق گرفت

وی گفت: این واکسن در کودکان ۲ دوزه خواهد بود و در صورت تایید سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت کشورمان، امکان استفاده از این واکسن در کودکان کشور ما نیز فراهم خواهد شد.

انتشار تحلیل نتایج مطالعات ایران؛ به زودی

رئیس انستیتو پاستور ایران گفت: نتایج مطالعه کوبا در افراد بالای ۱۸ سال، اثربخشی ۶۵ درصد را در رژیم ۲ دوزه و ۹۲ درصد را در رژیم ۳ دوزه نشان داده بود و نتایج گزارش آنالیز میانی مطالعه در ایران هم به زودی در اختیار عموم قرار خواهد گرفت.

بیگلری تاکید کرد: با توجه به پیک جدید اپیدمی در کشور که در آن واریانت دلتا، واریانت غالب بود، با توجه به تایید سازمان غذا و دارو، مقرر شد که دریافت کنندگان ۲ دوز واکسن پاستوکووک (سوبرانا۲) در کشور (اعم از افراد شرکت کننده در مطالعه کارآزمایی بالینی و افرادی که این واکسن را در واکسیناسیون عمومی دریافت کرده بودند) دوز یادآور نیز تزریق شود و از این رو طبق برنامه، ۲ دوز واکسن پاستوکووک و یک دوز واکسن سوبراناپلاس به افراد تزریق می‌شود.

وی افزود: همانگونه که مستحضرید امروزه در مورد سایر واکسن‌ها نیز موضوع استفاده از نوبت سوم واکسن مطرح است؛ ولی این مهم، در طراحی واکسن فعلی مشترک انستیتو فینلای کوبا و انستیتو پاستور ایران از همان ابتدا دیده شده بود.

وی اظهار کرد: انستیتو پاستور ایران تولید کننده واکسن در کشور است و واکسن‌های تولیدی را برای توزیع و تزریق در اختیار وزارت بهداشت قرار می‌دهد. بدیهی است برنامه ریزی برای توزیع و تزریق واکسن با مجموعه وزارت بهداشت است.

تزریق دوز سوم پاستوکووک به خبرنگاران در موعد مقرر

رئیس انستیتو پاستور درباره خبرنگارانی که واکسن اشتباه به آن‌ها زده شد، گفت: در ارتباط با گزارش‌هایی مبنی بر تزریق واکسن سوبراناپلاس در نوبت دوم به عده‌ای از خبرنگاران توسط یکی از مراکز واکسیناسیون در شهر تهران با توجه برنامه‌ریزی صورت گرفته توسط وزارت بهداشت، تزریق دوز سوم نیز توسط وزارت بهداشت در موعد مقرر برای این دسته از افراد صورت خواهد گرفت و با توجه به بررسی شواهد موجود، نگرانی خاصی در این رابطه مطرح نیست.

بیگلری گفت: با توجه به مطالعه کارآیی این واکسن در رده‌های سنی ۲ تا ۸۰ سال و نیز اثبات اثربخشی تک‌دوز یادآور آن در ایجاد مصونیت مطلوب در بیماران بهبود یافته قبلی، امیدواریم به زودی با کسب مجوز‌های لازم در کنار توسعه خطوط تولید، امکان تامین مقادیر بیشتری از این واکسن برای گروه زیادی از اقشار جامعه فراهم شود.

منبع: ایسنا
برچسب ها: واکسن کرونا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی