تیتر امروز

هشدار حزب الله به اسرائیل/ ادعای نیویورک‌تایمز درباره حادثه اصفهان
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

هشدار حزب الله به اسرائیل/ ادعای نیویورک‌تایمز درباره حادثه اصفهان

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
شاخه‌های زیتون از میان زبانه‌های آتش
یادداشت اختصاصی دیدار؛ چالش ایران و اسرائیل از زاویه‌ای دیگر

شاخه‌های زیتون از میان زبانه‌های آتش

برخی حقایق، معادلات، ملاحظات، مراودات و هماهنگی‌های خاص بین‌المللی در میانه‌های آتش بین ایران و اسرائیل، جان مایه یادداشت اسفندیار عبداللهی است که آینده روابط ایران با آمریکا و اسرائیل را تصویر...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

واکسینه شده‌ها هم ماسک بزنند

واکسیناسیون عمومی کرونا در حال پیشرفت است، اما همه افراد حتی افراد واکسینه‌شده باید رعایت احتیاطات بهداشتی مانند ماسک زدن را ادامه دهند.

کد خبر: ۱۰۷۳۳۹
۱۶:۰۸ - ۱۳ شهريور ۱۴۰۰

پس از واکسیناسیون  و ماسک

دیدارنیوز ـ گرچه واکسن‌های کرونا به خصوص باعث حفاظت در برابر بیماری شدید و مرگ ناشی از کووید-۱۹ می‌شوند، اما اثرشان در این مورد ۱۰۰ درصد نیست و شیوع سویه‌های جدید جهش‌یافته کرونا نیز ممکن است اثربخشی واکسن‌ها را کمتر کند.

همچنین باید بدانید که دست کم دو هفته پس از دریافت دوز دوم واکسن کرونا طول می‌کشد تا ایمنی ناشی از آن به حد قابل‌ملاحظه‌ای برسد.

در حالیکه پوشش واکسیناسیون عمومی کرونا کشور هنوز به میزان بالایی نرسیده، تا هنگامی که این اقدام باعث فروکش کردن همه‌گیری در کشور شود، هنوز راه زیادی باقی مانده است.

از طرف دیگر تحقیقات نشان داده‌اند که واکسن‌های فعلی کرونا گرچه حفاظت بالایی در برابر بیماری شدید و مرگ ایجاد می‌کنند، نمی‌توانند به طور کامل مانع از عفونت کرونا در افراد واکسینه شده شوند؛ بنابراین حتی اگر واکسن زده باشید، ممکن است دچار عفونت خفیف یا بی‌علامت کرونا شوید و ویروس را به اطرافیان واکسینه‌نشده‌تان منتقل کنید و آن‌ها را در معرض خطر قرار دهید؛ بنابراین رعایت احتیاطات بهداشتی مانند فاصله‌گیری جسمی و ماسک زدن حتی در افراد واکسینه‌شده باید ادامه پیدا کند تا از ایجاد موج‌های بعدی بیماری در کشور جلوگیری شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی