تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به اسرائیل پس از حادثه اصفهان/ آمریکا: در هیچ عملیات تهاجمی شرکت نکرده‌ایم
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

هشدار فرمانده ارتش به اسرائیل پس از حادثه اصفهان/ آمریکا: در هیچ عملیات تهاجمی شرکت نکرده‌ایم

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

ایتالیا سفارتش را در کابل مجددا باز خواهد کرد

پس از آنکه سفارت‌خانه‌های زیادی دفاتر خود را پس از تسلط طالبان بر افغانستان بستند، سخنگوی سیاسی دفتر طالبان اعلام کرد دولت ایتالیا به زودی دفتر خود را باز خواهد کرد.

کد خبر: ۱۰۷۲۸۰
۱۱:۳۶ - ۱۳ شهريور ۱۴۰۰

بازگشایی سفارت ایتالیا در کابل

دیدارنیوز - به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، محمد نعیم سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر گفته در پی تصرف کابل به دست طالبان در ۱۵ اوت سفارتخانه‌ها در این شهر تخلیه کردند و حالا دولت ایتالیا قول داده که سفارتش را مجدد باز کند.
در همین حال، لوئیجی دی مایو، وزیر خارجه ایتالیا روز پنجشنبه گفته بود که هنوز زود است که درباره بازگشایی سفارت این کشور در کابل صحبت شود چون اوضاع امنیتی در افغانستان در پس سقوط دولت کابل ضعیف است.

محمد نعیم در توئیتی نوشت: دفتر سیاسی طالبان در قطر نشستی را با نماینده ماریو دراگی، نخست وزیر ایتالیا داشت و دولت رم قول داد تا سفارتش در کابل را مجدد باز کند.
ایتالیا همانند بسیاری دیگر از کشورها عملیاتی را برای تخلیه شهروندان، کارمندان دیپلماتیک و دیگر افراد از کابل پس از سقوط این شهر به دست طالبان انجام داد.

برخی از کشورها مانند هلند و ژاپن سفارتخانه‌های خود را به قطر منتقل کردند که میزبان دفتر سیاسی طالبان است.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی