تیتر امروز

امیر محمد قدوسی:موضوع حجاب از سال های اول انقلاب مطرح بوده است/
گفت و گوی دیدار با یک حقوقدان درباره "طرح نور"

امیر محمد قدوسی:موضوع حجاب از سال های اول انقلاب مطرح بوده است/"روحانی" مکلف شد مانع ورود زنان بدون حجاب به ارتش شود

اجرای "طرح نور" بهانه‌ای شد تا دیدارنیوز با دکتر امیرمحمد قدوسی، حقوقدان و وکیل یک گفت‌وگوی را انجام دهد که نتیجه آن تولید یک "ویدیوکست" بود، که می‌بینید.
سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...

هزینه‌های درمان در یک سال اخیر ۶۱۲ هزار نفر را زیر خط فقر برد

دکتر ایرج حریرچی، معاون کل وزیر بهداشت گفت: ۶۱۲ هزار نفر از مردم کشور در یک سال اخیر به زیر خط فقر ناشی از پرداخت هزینه‌های درمانی رسیدند.

کد خبر: ۱۰۷۱۷۲
۱۷:۵۰ - ۱۰ شهريور ۱۴۰۰

هزینه‌های درمان و خط فقر

دیدارنیوز ـ دکتر ایرج حریرچی معاون کل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مراسم قدردانی از سعید نمکی وزیر سابق و معارفه دکتر بهرام عین‌اللهی وزیر جدید بهداشت گفت: در سال ۹۶ میزان پرداختی هزینه‌های درمان از جیب مردم به ۳۲.۶ درصد رسید که متاسفانه به دلیل تحریم‌ها و شرایط سخت کشور این میزان پرداختی توسط مردم به ۴۰ درصد افزایش یافت و ۷۲ صدم درصد از مردم به زیر خط فقر پرداخت هزینه‌های ناشی از درمان رسید.

او تصریح کرد: همچنین در یک سال اخیر ۲ میلیون و ۴۱ نفر دچار پرداخت هزینه‌های کمرشکن درمانی شدند.

به گفته حریرچی، در سال ۹۵ برآورد داشتیم که با وعده دولت و مجلس، رشد اقتصادی به ۴ درصد در سال ۱۴۰۰ برسد که این امر محقق نشد. در حالی که مسئولان به ویژه در حوزه سلامت کمک‌های زیادی در این امر کردند.

معاون کل وزیر بهداشت افزود: دولت جدید با سکانداری دکتر عین‌اللهی باید تا سال ۱۴۰۴ بر اساس چشم‌انداز توسعه ایران در حوزه سلامت رتبه اول را در منطقه داشته باشد و این مسئولیت سنگینی را بر ما وارد می‌کند.

او گفت: از دکتر نمکی تشکر می‌کنم که به همراه معاونان به خصوص در این شرایط کرونایی به صورت تمام‌وقت زحمات زیادی کشیدند و باید همه کمک کنیم تا این شرایط و قافله را به سر منزل مقصود برسانیم.

به گفته حریرچی، مدافعان نظام سلامت اعم از دکتر، پرستار، بهیار، کادر اداری و ... و مردم، سازمان‌ها، وزارتخانه‌ها و نهاد‌های مختلف در این شرایط کمک زیادی ارائه دادند و از ما حمایت کردند.

معاون کل وزیر بهداشت افزود: در یک سال آینده عملکرد حوزه سلامت بزرگ‌ترین تعیین‌کننده رشد اقتصادی، رفاه و حمایت مردم از نظام خواهد بود.

حریرچی ادامه داد: باید علاوه بر کرونا، به فکر بیماری‌های واگیردار و غیرواگیر و شیوع آن‌ها نیز باشیم که جزو مشکلات مهم مردم هستند و توجه به آن‌ها ضروری است.

سعید نمکی ۱۵ بهمن سال ۱۳۹۷ به عنوان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دولت دوازدهم منصوب شد.

همچنین آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی رئیس دولت سیزدهم، روز ۲۰ مرداد اسامی کابینه پیشنهادی خود را به مجلس ارائه کرد و بهرام عین‌اللهی به عنوان وزیر پیشنهادی برای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مطرح شد.

عین‌اللهی روز دوشنبه یکم شهریور در صحن علنی مجلس شورای اسلامی به ارائه برنامه خود پرداخت و در نهایت روز چهارشنبه سوم شهریور با ۲۱۴ رای موافق، ۵۵ رای مخالف و ۱۵ رای ممتنع به عنوان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دولت سیزدهم انتخاب شد.

منبع: ایرنا
برچسب ها: هزینه درمان
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی