تیتر امروز

هشدار حزب الله به اسرائیل/ ادعای نیویورک‌تایمز درباره حادثه اصفهان
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

هشدار حزب الله به اسرائیل/ ادعای نیویورک‌تایمز درباره حادثه اصفهان

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

جونیور مسیاس خرید جدید میلان؛ از کارگری در کارواش تا بازی در سن سیرو

جونیور مسیاس ۳۰ ساله یکی از خرید‌های تیم میلان در فصل جدید است. بازیکنی که اوج پختگی است و راه پر فراز و نشیبی را در زندگی پیموده است.

کد خبر: ۱۰۷۱۳۳
۱۴:۵۳ - ۱۰ شهريور ۱۴۰۰

جونیور مسیاس خرید جدید میلان؛ از کارگری در کارواش تا بازی در سن سیرو

دیدارنیوز - جونیور مسیاس، هافبک تهاجمی برزیلی در 30 سالگی و اوج پختگی، پیراهن میلان را به تن می کند. در روز پایانی نقل و انتقالات تابستانی، او در انتقالی قرضی همراه با حق خرید که مجموعا به ارزش 9 میلیون یورو خواهد بود، از کروتونه به میلان پیوست اما او برای رسیدن به پیراهن روسونری، یک مسیر عجیب را طی کرده است.

طرفداری | در فوتبال امروز، رشد آکادمیک و فرا گرفتن فوتبال در سطح پایه ها برای رسیدن به تیم های بزرگ کاملا اجتناب ناپذیر به نظر می رسد اما فوتبال جونیور مسیاس از این قاعده پیروی نکرده و او با فوتبال غریزی و تکنیک نابش توانسته به میلان برسد. بازیکنان سی ساله حال حاضر فوتبال، حداقل از حوالی سال 2008-2009 یعنی سن 18-19 سالگی فوتبال را شروع کرده اند و رزومه ای برای خودشان دست و پا کرده اند اما وقتی به کارنامه جونیور مسیاس نگاه می کنیم، هیچ اطلاعاتی قبل از سال 2015 درباره او پیدا نمی کنیم. مسیاس که مهارت های بالایی در حفظ توپ و دریبل زنی دارد در سنین ابتدای جوانی، فقط برای سرگرمی فوتبال بازی می کرد و شغل های موقت و کم درآمدی داشت؛ از کارگری و کار در پیک موتوری و کارواش گرفته تا فروش آجر ساختمان های مخروبه.

در سال 2015، مسیاس به ایتالیا سفر کرد و در سطح محلات و کاملا آماتور مشغول بازی شد که الیو روسی، مربی ایتالیایی در جریان یک بازی آماتور در شهر تورین، استعداد او را کشف کرد. جونیور مسیاس به تیم کازاله در سری دی ملحق شد و قرار شد دستمزد ماهانه 1500 یورویی دریافت کند. در سال 2016، مسیاس به تیم کیه ری در سری دی ملحق شد و پس از یک سال، از این تیم جدا شد تا شش ماهی را بدون تیم بگذراند. در ژانویه 2018، مسیاس راهی گوتزانو در سری چی شد و پس از یک سال، در انتقالی 400 هزار یورویی به کروتونه پیوست. از سی ژوئن 2019 مسیاس برای کروتونه به میدان رفت و توانست نقش مهمی در راهیابی این تیم به سری آ ایفا کند. در بیست و نه سالگی بود که مسیاس در فصل 21-2020 اولین حضورش در سری آ را تجربه کرد. در این فصل این هافبک برزیلی توانست آمار بسیار خوب 9 گل و 5 پاس گل در 37 بازی در تیم سقوط کرده کروتونه را به ثبت برساند. مهارت های بالای او در نهایت پائولو مالدینی را متقاعد کرد تا حضور در میلان را تجربه کند. کسی که در سال 2015 تازه فوتبال بازی کردن در سطح آماتور را شروع کرد، حالا فرصت دارد در میلانِ بزرگ و لیگ قهرمانان اروپا به میدان برود.

مسیاس در واقع در عرض پنج سال توانسته از سری دی به میلان حاضر در لیگ قهرمانان اروپا برسد. کسی که برای رسیدن به میلان از صفر مطلق چنین مهارت و اراده ای داشته، قطعا می تواند در طول دوران حضورش در این تیم هم حرف های مهمی برای گفتن داشته باشد. این داستان رویایی را یکی دیگر از بازیکنان سابق میلان تجربه کرده بود؛ کارلوس باکای کلمبیایی که پیراهن میلان را به تن کرده و سابقه سه قهرمانی در لیگ اروپا را دارد، در سنین جوانی برای امرار معاش به ماهیگیری می پرداخت

منبع: طرفداری
برچسب ها: میلان
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی