تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...

ادامه دار شدن بحران سوخت در لبنان با وجود اعزام دو کشتی از ایران

با وجود آنکه دو کشتی سوخت از ایران به لبنان اعزام شده است، اما بحران سوخت همجنان در این کشور تدام یافته است.

کد خبر: ۱۰۷۰۸۹
۱۲:۰۱ - ۱۰ شهريور ۱۴۰۰

ادامه دار شدن بحران سوخت در لبنان با وجود اعزام دو کشتی از ایران

دیدارنیوز - لبنان با بحران شدید سوخت روبه‌روست و به‌رغم اقداماتی که در این کشور برای مقابله با احتکار و قاچاق سوخت و کم کردن از برخی درگیری‌ها در ایستگاه‌های توزیع سوخت انجام شده، این تنش‌ها در جایگاه‌های سوخت هنوز ادامه دارد.

در همین ارتباط، خبرگزاری رسمی لبنان «ان ان ای» گزارش کرد، پس از آنکه یک خودروی گشت امنیتی برای ضبط و تحویل دو هزار لیتر سوخت دیزل به ایستگاه سوخت «ابورامی» وارد شد معترضان به این اقدام، جاده اصلی «عام البرجین» (در استان الشوف) را بستند زیرا این سوخت ویژه این شهر بوده است.پ

خبرگزاری رسمی لبنان در خبر دیگری، از آتش‌سوزی در ایستگاه سوخت «حدث الجبه» (در استان الشمال) و خاموش کردن آن توسط تیم‌های دفاع شهری خبر داد.

بر اساس این گزارش، نیروهای امنیتی در محل حاضر شده و تحقیقات را درباره این حادثه آغاز کرده‌اند.
آتش‌سوزی مذکور به بخشی از ایستگاه سوخت رسیده اما به محل ذخیره سوخت‌ها نرسیده است. صاحب ایستگاه سوخت مذکور دچار سوختگی شده و به بیمارستان «الجعیتاوی» منتقل شده است.

خبرگزاری رسمی لبنان افزود، اطلاعات اولیه حاکی از آن است که آتش‌سوزی مذکور بر اثر اشتباه صاحب این پمپ بنزین باشد.
از سوی دیگر روزنامه «الشرق الاوسط» اعلام کرد، در پی درگیری شنبه هفته جاری میان اهالی شهر «مغدوشه» (دارای اکثریت مسیحی) و «عنقون» (دارای اکثریت شیعه) در جنوب لبنان بر سر سوخت، نیروهای ارتش لبنان در این مناطق مستقر و آرامش به این دو شهر بازگشته است.

بر اساس این گزارش، درگیری مذکور شش مجروح داشته و برخی افراد دخیل در این حادثه بازداشت شده‌اند.
در پی ادامه این وضعیت، و بر خلاف درخواست چندین باره دبیر کل حزب‌الله لبنان از دولت برای حل بحران، سید حسن نصرالله تأکید کرده بود که اگر حکومت اقدامی نکند، حزب‌الله از ایران سوخت می‌خرد تا از رنج مردم بکاهد.

سرانجام نصرالله در سخنرانی روز عاشورای حسینی با اعلام خرید سوخت و اعلام خبر حرکت کشتی‌های حامل سوخت از ایران به سمت لبنان، درباره هرگونه تعرض به آنها شدیدا به آمریکا و رژیم صهیونیستی هشدار داد. نصرالله در سخنرانی جمعه گذشته خود (پنجم شهریور) نیز خبر کشتی سوم حامل سوخت برای لبنان را رسانه‌ای کرد.

یک شبکه لبنانی دو روز پیش اعلام کرد، این کشتی‌ها اکنون در آستانه ورود به کانال سوئز و در حال حرکت به سمت آب‌های سرزمینی لبنان هستند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی