تیتر امروز

هشدار به اسرائیل/ بریتانیا: تشدید تنش به نفع هیچ‌کس نیست/ لغو پروازهای لوفت هانزا به تل‌آویو
انتقام ایران از اسرائیل پس از حمله تروریستی (این گزارش بروزرسانی می‌شود)

هشدار به اسرائیل/ بریتانیا: تشدید تنش به نفع هیچ‌کس نیست/ لغو پروازهای لوفت هانزا به تل‌آویو

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

کاهش شاخص بورس

شاخص کل در بازار بورس امروز (دوشنبه، هشتم شهریورماه) ۴۹ هزار و ۴۰۹ واحد کاهش داشت که در نهایت شاخص در کانال یک میلیون و ۵۲۳ هزار واحدی به افت خود ادامه داد.

کد خبر: ۱۰۶۸۵۲
۱۴:۴۵ - ۰۸ شهريور ۱۴۰۰

افت شاخص بورس

دیدارنیوز ـ در معاملات امروز بیش از ۱۲ میلیارد و ۸۶۶ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۱۱۱ هزار و ۶۶۷ میلیارد ریال داد و ستد شد.

همچنین شاخص کل (هم‌وزن) با ۱۳ هزار و ۱۴۱ واحد کاهش به ۴۵۴ هزار و ۳۶۸ واحد و شاخص قیمت (هم‌وزن) با هشت‌هزار و ۲۹۲ واحد افت به ۲۸۶ هزار و ۷۰۹ واحد رسید.

شاخص بازار اول ۳۸ هزار و ۹۱۷ واحد و شاخص بازار دوم ۹۱ هزار و ۲۲ واحد کاهش داشتند.

علاوه بر این در بین همه نمادها، پالایش نفت بندرعباس (شبندر) با ۶ هزار و ۵۸۷ واحد، توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو) با ۶۷۳ واحد، نفت سپاهان (شسپا) با ۱۹۸ واحد، گروه دارویی برکت (برکت) با ۹۴ واحد و آسان پرداخت پرشین (آپ) با ۸۸ واحد تاثیر مثبت بر شاخص بورس داشتند.

در مقابل صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با چهار هزار و ۵۱۱ واحد، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با سه‌هزار و ۸۷۵ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با سه‌هزار و ۴۴۳ واحد، معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با ۲‌هزار و ۸۹۴ واحد، سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) با ۲هزار و ۲۳۲ واحد، معدنی وصنعتی چادرملو (کچاد) با یک‌هزار و ۶۲۰ واحد، شرکت سرمایه‌گذاری غدیر (وغدیر) با یک‌هزار و ۴۵۵ واحد و گسترش نفت و گاز پارسیان (پارسان) با یک‌هزار و ۴۴۵ واحد تاثیر منفی را بر شاخص بورس داشتند.

برپایه این گزارش، امروز نماد پالایش نفت بندرعباس (شبندر)، سپید ماکیان (سپید)، گروه دارویی برکت (برکت)، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد)، ملی صنایع مس ایران (فملی)، شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) و پالایش نفت اصفهان (شپنا) در نماد‌های پُرتراکنش قرار داشتند.

گروه فرآورده نفتی هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه سه‌میلیارد و ۳۲ هزار برگه سهم به ارزش ۱۹ هزار و ۶۹۰ میلیارد ریال دادوستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

امروز شاخص فرابورس نیز بیش از ۶۹۲ واحد کاهش داشت و بر روی کانال ۲۲ هزار و ۱۱۱ واحد ثابت ماند.

همچنین در این بازار چهار میلیارد و ۱۸ میلیون برگه سهم به ارزش ۲۰۰ هزار و ۷۸۴ میلیارد ریال داد و ستد شد.

امروز نماد بیمه پاسارگاد (بپاس)، صنعتی مینو (غصینو)، توزیع داروپخش (دتوزیع)، بیمه اتکایی ایرانیان (اتکام)، داروسازی سبحان انکولوژی (دسانکو) و شرکت سرمایه هامون صبا (وهامون) تاثیر مثبت بر شاخص فرابورس داشتند.

همچنین سنگ آهن گهرزمین (کگهر)، پلیمر آریا ساسول (آریا)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، پتروشیمی مارون (مارون)، سرمایه‌گذاری صبا تامین (صبا)، فولاد هرمزگان جنوب (هرمز)، پتروشیمی تندگویان (شگویا)، سهامی ذوب آهن اصفهان (ذوب) و فرابورس ایران (فرابورس) با تاثیر منفی بر شاخص فرابورس همراه بودند.

منبع: ایرنا
برچسب ها: بورس
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی