تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

نهادهای اطلاعاتی آمریکا : ویروس کرونا سلاح بیولوژیک چین نبوده است

اطلاعات به‌دست آمده از سوی نهادهای اطلاعاتی آمریکا در مورد منشأ ویروس کرونا نشان می‌دهد شیوع این ویروس در جهان، نتیجه اقدامات چین برای ساخت یک سلاح بیولوژیک نبوده است.

کد خبر: ۱۰۶۷۲۵
۱۵:۳۰ - ۰۷ شهريور ۱۴۰۰

کرونا نهادهای اطلاعاتی آمریکا

دیدارنیوز - خبرگزاری رویترز گزارش داد که اداره اطلاعات ملی آمریکا دیروز با انتشار گزارش نهایی خود اعلام کرد که هرچند دولت چین در ساخت ویروس کرونا دست نداشته اما همچنان نمی‌توان در مورد منشا ویروس اظهارنظر دقیق کرد. ۹ نهاد اطلاعاتی آمریکا که زیرنظر اداره اطلاعات ملی آمریکا فعالیت می‌کنند، پس از ۳‌ ماه تحقیق در این‌باره اعلام کردند که در مورد منشا ویروس دچار اختلاف نظر هستند

از ابتدای شیوع ویروس کرونا در جهان، یعنی در ابتدای سال ۲۰۲۰، فرضیه‌های مختلفی در مورد منشا آن مطرح شده است. ۲ فرضیه از دیگر فرضیه‌ها محتمل‌تر بوده است. یکی اینکه ویروس از طریق گوشت آلوده حیوان به انسان منتقل شده باشد و دیگری این که ویروس از آزمایشگاه شهر ووهان چین، جایی که نخستین‌بار ویروس شناسایی شد، نشت کرده باشد.

۴ سازمان اطلاعاتی شرکت‌کننده در این تحقیقات به این نتیجه‌ رسیده‌اند که این ویروس از حیوان به انسان انتقال یافته است. ۲ سازمان دیگر معتقدند که نشت ویروس از آزمایشگاه ووهان منشا این همه‌گیری بوده است. ۳ سازمان دیگر هم اعلام کرده‌اند که با وجود تحقیقات انجام‌ شده، به اطلاعات دقیقی دست پیدا نکرده‌اند و نمی‌توانند هیچ‌یک از این دو فرضیه را رد کنند.

تحقیقات از ۳‌ ماه قبل و به دستور جو بایدن آغاز شد. همه نهادهای شرکت‌کننده در تحقیقات گفته‌اند که فقط درصورتی می‌توانند در مورد منشا ویروس اظهارنظر قطعی کنند که به اطلاعات بیشتر دسترسی داشته باشند؛ موضوعی که نیازمند همکاری دولت چین است. در متن نهایی گزارش آمده است: «پکن همچنان مانع تحقیقات جهانی می‌شود و از به اشتراک گذاشتن اطلاعات سر باز می‌زند.» بایدن که به نهادهای اطلاعاتی آمریکا ۹۰روز وقت داده بود گزارش نهایی خود را در مورد منشا کرونا ارائه کنند، دیروز در واکنش به اطلاعات منتشر شده گفت: «جهان سزاوار دریافت پاسخ است و من تا آن زمان راحت نخواهم نشست.» او خواستار ارائه اطلاعات مربوطه از سوی چین شد.

حدود ۷‌ ماه قبل، به تیمی از کارشناسان سازمان بهداشت جهانی اجازه بازدید از آزمایشگاه ووهان داده شد. نتیجه تحقیقات این تیم ۲‌ماه بعد منتشر شد اما در آنجا هم نتیجه‌گیری روشنی ارائه نشد. البته کارشناسان سازمان بهداشت جهانی، امکان نشت ویروس کرونا از آزمایشگاه ووهان را «بسیار بعید» ارزیابی کرده بودند. با توجه به دسترسی محدود تیم سازمان بهداشت جهانی به اطلاعات مورد نیاز، بسیاری از دانشمندان فورا در مورد این گزارش تردیدهایی را مطرح کردند؛ مسئله‌ای که باعث شد رئیس‌جمهور آمریکا از نهادهای اطلاعاتی این کشور بخواهد در مورد منشا ویروس تحقیق کنند. چین گزارش نهادهای اطلاعاتی آمریکا را زیرسؤال برده و آن را «غیر علمی» خوانده است.

برچسب ها: ویروس کرونا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی